Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Het merkteken FIRE (F) op de vervroeger is het moment van ontsteken. Dus op dat moment moet het contactpuntje openen/sluiten.
Te controleren met een lampje, multimeter, of op de "on the road" methode : een sigaretten vloeitje tussen de puntjes en voorzichtig hieraan trekken.
Wanneer het vloeitje loskomt, is het moment van openen/sluiten, dus het moment van onsteken.
Mooi artikel idd, met het lampje afstellen wist ik wel maar niet dat je hem gewoon tegen je grondplaat aan kunt houden.
Ik zit alleen met cilider 2,3 Eerst heb ik 1,4 gesteld, dat was geen probleem en lampje gaat precies op het merkteken aan. Vervolgens 2,3, heb hem nu helemaal naar een uiterste (links) gedraait en het lampje gaat vlak voor F aan. Draai ik hem de andere kant op en het lampje gaat nog eerder aan.
Volgens mij hoort dat niet anders zou er niet veel te stellen zijn.
Eerst 1-4 afstellen door het verdraaien van de gehele grondplaat.
Daarna 2-3 afstellen door het plaatje waar de 2-3 contactpunten opzitten te verschuiven.
Lukt het niet om de onsteking op de goede tijd te zetten, dan moet je misschien eerst de contactpunt opening op 0.3-0.4 mm zetten.