CB450S

Hoe is het met dit brik? Is de staat nog veranderd afgelopen wintermaanden?

Helaas moet ik bekennen dat mijn schuur een dermate hoge mate van onderkoeling vertoonde de laatste maanden dat ik me er niet toe heb kunnen zetten... :$
Bovendien waren er wat andere zaken die mijn aandacht vroegen (verkoop van mijn Suzuki savage bijvoorbeeld), maar toevallig heb ik vanavond nog over het machien gesproken en binnenkort ga ik wat doen aan de punten die ik al genoemd had.
En dat zal ik zoals ik altijd doe vergezeld laten gaan van allerlei overbodig commentaar :Y en ruim voorzien van feautau's. *O*
 
Ik heb een heel stel mooie foto's, en filmpjes, van oude onbekende motoren gemaakt in Oostenrijk. Kweet alleen nog niet hoe ik die op dit forum moet krijgen. Kan ze voor een liefhebber wel mailen.
 
Ik heb een heel stel mooie foto's, en filmpjes, van oude onbekende motoren gemaakt in Oostenrijk. Kweet alleen nog niet hoe ik die op dit forum moet krijgen. Kan ze voor een liefhebber wel mailen.

Ehm,
ik zie de link niet zo goed naar de 450, maar goed... ;)

Foto's: Verkleinen naar 100 kb per foto maximaal

(Microsofts image resizer voldoet erg goed en kun je vanuit het rechtermuisklikpulldownmenuutje ( :) ) aanklikken. Een klein programmaatje dat prima voldoet voor dit soort zaken)
Hier een dowloadlinkje met een prima uitleg erbij. :Y

Filmpjes: zet ze youtube en maak er hier een linkje naar toe.

:W
 
Yep, zonder verwarming was het afgelopen maanden niet te doen. Ik heb nog wel een potkachel staan die ik niet meer gebruik. Is een beetje roestig maar voor de schuur nog prima te gebruiken. Moet je alleen effe een pijp naar buiten maken.

Maar je nek is weer okee? Dat zou mooi zijn want niets is zo vervelend als je zelf niet kunnen bewegen. Heb er zelf ook meer dan voldoende ervaring mee.

Ga je die scheur in je buddy ook zelf opknappen of laat je dat voorlopig zo? 't Blijven hele leuke dingen, die 450s'jes.
 
Yep, zonder verwarming was het afgelopen maanden niet te doen. Ik heb nog wel een potkachel staan die ik niet meer gebruik. Is een beetje roestig maar voor de schuur nog prima te gebruiken. Moet je alleen effe een pijp naar buiten maken.

Maar je nek is weer okee? Dat zou mooi zijn want niets is zo vervelend als je zelf niet kunnen bewegen. Heb er zelf ook meer dan voldoende ervaring mee.

Ga je die scheur in je buddy ook zelf opknappen of laat je dat voorlopig zo? 't Blijven hele leuke dingen, die 450s'jes.

Bedankt voor je aanbod, maar die schuur heeft geen ruimte meer voor het plaatsen van een kachel, tis al niet zo'n grote schuur en dan is ie ook nog helemaal volgepropt met van allerlei zooi, fietsen, tuinspullen etc. Maar toch bedankt.

Mijn nek is weer redelijk oke, maar het is wel een zwakke cq gevoelige plek en daar moet ik goed mee opletten om het niet te overbelasten.

De buddy heb ik al vervangen door een andere rode die ik op de kop tikte hier in de buurt. Ik heb er ook een die net nieuw bekleed is, zwart met rode bies, gekregen van een medeMFer. Verder bij de onderdelen die ik erbij gekocht heb ook nog een zwart zadel. Dus wederom zat om droog op te zitten.
Ik persoonlijk vind de rode mooier, mijn broer (waar ie voor is uiteindelijk), vindt de zwarte mooier. Kan ie kiezen...
 
Hoi,


Ik heb ook pas een CB450S gekocht:

full


Motor loopt prima, maar er zit helaas wel wat werk aan. De remhandle kon ik helemaal tot aan het handvat trekken. Na vervangen van de remvloeistof (was hard nodig) is het wel wat beter, maar nog steeds een wat sponzige rem. Vraag me af waar het aan ligt, maar daar ga ik nog naar kijken.

Verder heeft de ketting een strak punt. Klopt het dat je bij deze motor alleen bij het voortandwiel kan door het hele dynamo ? deksel er af te halen ? Of kan die kap er zo af en zit er nog weer een ander deksel onder ?

En een van de uitlaten is lek aan de achterkant.
Zou dit nog gelast kunnen worden ? Is bij de andere uitlaat zo te zien ook gedaan. Of kan dit met een of ander uitlaatreparatiespul (tijdelijk) dicht gemaakt worden ?
 
Laatst bewerkt:
Hoi,


Ik heb ook pas een CB450S gekocht:

[afbeelding]

Motor loopt prima, maar er zit helaas wel wat werk aan. De remhandle kon ik helemaal tot aan het handvat trekken. Na vervangen van de remvloeistof (was hard nodig) is het wel wat beter, maar nog steeds een wat sponzige rem. Vraag me af waar het aan ligt, maar daar ga ik nog naar kijken.

Verder heeft de ketting een strak punt. Klopt het dat je bij deze motor alleen bij het voortandwiel kan door het hele dynamo ? deksel er af te halen ? Of kan die kap er zo af en zit er nog weer een ander deksel onder ?

En een van de uitlaten is lek aan de achterkant.
Zou dit nog gelast kunnen worden ? Is bij de andere uitlaat zo te zien ook gedaan. Of kan dit met een of ander uitlaatreparatiespul (tijdelijk) dicht gemaakt worden ?


Gefeliciteerd, zo te zien nog een leuke fiets. (wel een beetje poetsen nog zag ik... :Y
...Ehm mag ik zelf ook nog doen.... :X)
Technisch lees ik zijn er nog wel een paar puntjes:
Ketting een strak punt:? Betekent meestal vervanging ivm slijtage. De remmen voor zouden best redelijk hard moeten zijn te krijgen. Ontluchten moet het echt doen. Maar ze zijn niet zo knalhard als de moderne remmen van tegenwoordig, dus beetje relativeren is niet verkeerd. Als het ontluchten niet goed lukt, kan je proberen om ze van onderaf te vullen via de ontluchtingsnippels met een slang en grote injectiespuit. Heb ik zelf nooit gedaan, maar hoor er goede verhalen over.

Van die kap zou ik niet weten, ik heb het apparaat nog niet los gehad. Is ook niet nodig geweest tot dusver. Maar ik geloof als ik zo naar wat bloktekeningen kijk op www.cmsnl.com (dat is dan wel de 450SC versie) dat je de kap er wel gewoon af kan halen.

Die uitlaat zal wel te lassen zijn als ik het zo zie. Moet je wel iemand kennen die dat voor je wil doen. Hier op het forum even rondvragen en meestal wil iemand je wel helpen.
 
Gefeliciteerd, zo te zien nog een leuke fiets. (wel een beetje poetsen nog zag ik... :Y
...Ehm mag ik zelf ook nog doen.... :X)

Dank je, moet inderdaad nog poetsen, maar pas als het nodige gerepareerd, vervangen en nagekeken is. Er zitten verder wel wat beschadigingetjes op de lak, en hier en daar wat roest, vooral op de achterveren. Volgens mij is die van jou wel mooier. Maar deze stond hier in de buurt te koop voor niet te veel, en ik kon hem niet laten staan. T'is een beetje een impulsaankoop...

Ketting een strak punt:? Betekent meestal vervanging ivm slijtage.

Eerlijk gezegd weet ik nog niet eens zeker dat het de ketting is. Het achterwiel loopt op een punt wat zwaar, en ik vermoed dus de ketting. Maar ik heb ook nog niet echt een vaste schakel gevonden, dus vandaar dat ik eens bij het voortandwiel wilde gaan kijken.

De remmen voor zouden best redelijk hard moeten zijn te krijgen. Ontluchten moet het echt doen. Maar ze zijn niet zo knalhard als de moderne remmen van tegenwoordig, dus beetje relativeren is niet verkeerd.

Zou inderdaad nog lucht kunnen zijn, zo voelt het wel. Dacht dat het iets anders was omdat het voor het vervangen van de vloeistof ook al zo was, alleen nog iets erger. Ga nog maar eens proberen te ontluchten.

Van die kap zou ik niet weten, ik heb het apparaat nog niet los gehad. Is ook niet nodig geweest tot dusver. Maar ik geloof als ik zo naar wat bloktekeningen kijk op www.cmsnl.com (dat is dan wel de 450SC versie) dat je de kap er wel gewoon af kan halen.

Zal eens kijken.

Die uitlaat zal wel te lassen zijn als ik het zo zie. Moet je wel iemand kennen die dat voor je wil doen. Hier op het forum even rondvragen en meestal wil iemand je wel helpen.

Ga ik ook proberen.
 
Hoi,


Ik heb ook pas een CB450S gekocht:

Ik ook! :]

full


1988er, 86000km. Ik heb em niet gekocht om te vertroetelen, want hij moet me iedere dag naar werk en terug rijden (60km).

Ik ga in ieder geval de kettingset vervangen en een beurtje geven (olie, filters, klepspeling, synchroniseren etc). Verder loopt en stuurt het prima.

Over je remmen: heb ik ook, komt volgens mij gewoon door stokoude remleidingen. Echt heel hard remmen zit er toch niet in, want de vering is bij mij van het type hobbelpaard.

Ander probleempje: mijn toerenteller geeft (veel) teveel aan. Hoe werkt zoiets, meet ie een spanning afkomstig van de CDI? Of gaat het met pulsen? Ik ga er van het weekend even aan meten.
 
Laatst bewerkt:
Ik ook! :]

[afbeelding]

1988er, 86000km. Ik heb em niet gekocht om te vertroetelen, want hij moet me iedere dag naar werk en terug rijden (60km).

Ik ga in ieder geval de kettingset vervangen en een beurtje geven (olie, filters, klepspeling, synchroniseren etc). Verder loopt en stuurt het prima.

Over je remmen: heb ik ook, komt volgens mij gewoon door stokoude remleidingen. Echt heel hard remmen zit er toch niet in, want de vering is bij mij van het type hobbelpaard.

Ander probleempje: mijn toerenteller geeft (veel) teveel aan. Hoe werkt zoiets, meet ie een spanning afkomstig van de CDI? Of gaat het met pulsen? Ik ga er van het weekend even aan meten.

Ha, gezellig, kom erbij! Ondanks dat ik de 450S bestemd heb voor mijn broer, staat ie er nog en kunnen we wat tips uitwisselen. Waarbij ik meteen moet vermelden dat ik van de toerenteller niet veel kaas gegeten heb, dus helpen kan ik even niet.. '(

Gaat dit een algemeen cb450s topicje worden? Lijkt me leuk! De titel dekt iig de lading. :Y
 
Ik ook! :]

[afbeelding]

1988er, 86000km. Ik heb em niet gekocht om te vertroetelen, want hij moet me iedere dag naar werk en terug rijden (60km).

Ik ga in ieder geval de kettingset vervangen en een beurtje geven (olie, filters, klepspeling, synchroniseren etc). Verder loopt en stuurt het prima.

Over je remmen: heb ik ook, komt volgens mij gewoon door stokoude remleidingen. Echt heel hard remmen zit er toch niet in, want de vering is bij mij van het type hobbelpaard.

Ander probleempje: mijn toerenteller geeft (veel) teveel aan. Hoe werkt zoiets, meet ie een spanning afkomstig van de CDI? Of gaat het met pulsen? Ik ga er van het weekend even aan meten.


Gefeli ! Mooie fiets zo te zien. Die van mij is ook van 88.

Te oude remleidingen zou inderdaad ook kunnen. Bij mij moet er in ieder geval echt iets aan gebeuren. Ga eerst nog proberen te ontluchten, en anders nieuwe leidingen, of rempomp nakijken.

De vering is bij mij ook wel springerig als je over een hobbelige weg rijdt. Misschien dat vorkolie vervangen nog wat helpt ?

Toerenteller zou ik zo niet weten hoe dat werkt. Ik ben een beetje op zoek geweest naar documentatie en handleidingen voor deze motor, maar nog niet echt veel kunnen vinden. Hebben jullie iets ?
 
.......
Motor loopt prima, maar er zit helaas wel wat werk aan. De remhandle kon ik helemaal tot aan het handvat trekken. Na vervangen van de remvloeistof (was hard nodig) is het wel wat beter, maar nog steeds een wat sponzige rem. Vraag me af waar het aan ligt, maar daar ga ik nog naar kijken.

Zijn het niet de remleidingen? Die zijn ook al wat jaartjes oud
 
Zijn het niet de remleidingen? Die zijn ook al wat jaartjes oud

Ja, dat zou ook best kunnen. Maar de rem is nu wel erg zacht, en zo oud/slecht zien de leidingen er ook weer niet uit. Ik denk eerder toch lucht, en anders misschien iets met de rempomp.
 
Als je 2-3x snel moet pompen om fatsoenlijke remdruk te krijgen zou ik inderdaad zeggen dat er lucht in zit. Als je hard moet knijpen om uberhaupt te remmen zitten de remcylinders vast of zijn de blokken verglaasd, vettig van ooit gelekte voorvorkolie, scheef afgesleten etc.
De remleidingen kunnen er wel OK uit zien, maar naarmate ze ouder worden, worden ze steeds elastischer. De remdruk die je opbouwt met knijpen gaat dan vooral zitten in het uitzetten van de leidingen en niet het aandrukken van de blokken. Een setje nieuwe remleidingen (liefst van die hippe staalomvlochten dingen) maakt dan een enorm verschil.

En met oude motoren is het soms een combinatie van al deze dingen :') ...waardoor de dagelijkse rit een stuk spannender wordt! })

Als je remdruk verliest, dus als de hendel "wegzakt" in je hand na het aanleggen van de rem, dan moet je denken aan een kapotte rempomp of een lek ergens anders in het systeem. Daar zou ik wel meteen naar kijken, wie weet waar de remvloeistof heen stroomt....

Maar wat ik zeg, ik kan uberhaupt niet zo heel hard remmen met deze motor. Het is echt een kwestie van heeel netjes aanremmen tot ie is ingeveerd, en dan doorknijpen zonder dat het wiel doorslipt. Voor heb ik een niet al te frisse Metzeler Laser (?) liggen, misschien dat daar over een tijdje een verse BT45 of vergelijkbaar op gaat. En natuurlijk was het de afgelopen dagen nog niet echt briljant weer.

Ik zal de olie van m'n vorken eerst es vervangen, kijken hoe het dan gaat.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er eens wat onderdelen afgeschroeft:

full


Het goede nieuws is dat er met de ketting niet zo veel mis is. Hij stond alleen wat aan de strakke kant. Na wat losser stellen loopt hij weer mooi rond. De speling is niet overal hetzelfde, maar misschien wordt dat nog wel beter na wat meer rijden en goed smeren. Het is verder nog wel een goede kettingset.

Het slechte nieuws is dat de demper toch wel behoorlijk ver heen is. Er zit zelfs een onderdeel los binnenin :X Zal denk ik wel iets anders voor moeten komen. Iemand enig idee of hier iets vervangends voor te krijgen is ?
 
Laatst bewerkt:
Als je 2-3x snel moet pompen om fatsoenlijke remdruk te krijgen zou ik inderdaad zeggen dat er lucht in zit. Als je hard moet knijpen om uberhaupt te remmen zitten de remcylinders vast of zijn de blokken verglaasd, vettig van ooit gelekte voorvorkolie, scheef afgesleten etc.


Ik hoef niet vaker te pompen, 1 keer is genoeg, en ik hoef ook niet heel hard te knijpen, en er is ook geen drukverlies. Het remt op zich ook wel redelijk goed, alleen de handle komt erg dicht bij het handvat. Kunnen de leidingen zo slecht zijn ? De remblokken en klauwen heb ik al gecontroleerd, die zijn wel goed. Zat zelf te denken aan een luchtbelletje in de leidingen, maar misschien zijn het ook wel de leidingen zelf. Ik ga in het weekend nog eens proberen te ontluchten en dan weet ik hopelijk meer.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er eens wat onderdelen afgeschroeft:

[afbeelding]

Het goede nieuws is dat er met de ketting niet zo veel mis is. Hij stond alleen wat aan de strakke kant. Na wat losser stellen loopt hij weer mooi rond. De speling is niet overal hetzelfde, maar misschien wordt dat nog wel beter na wat meer rijden en goed smeren. Het is verder nog wel een goede kettingset.

Het slechte nieuws is dat de demper toch wel behoorlijk ver heen is. Er zit zelfs een onderdeel los binnenin :X Zal denk ik wel iets anders voor moeten komen. Iemand enig idee of hier iets vervangends voor te krijgen is ?

Helaas staan de CB450Sjes niet bekend om hun duurzame uitlaatsysteem. Hoewel je meer als 20 jaar toch ook weer niet als slecht mag beschouwen. Originele zijn 2ehands moeilijk verkrijgbaar. Je kunt MP eens proberen voor iemand die een exemplaar aanbied als sloper. Maar vaak zijn dan de uitlaten ook gaar, ook een van de redenen waarom ze 'm dan slopen... Er zijn wel vervangingsuitlaten te koop, 2 in 1 heb ik wel eens gezien, soms zelfs 2e hands. Probeer eens een topicje in 'onderdelen gevraagd', niet geschoten is altijd mis.
Misschien zijn er ook nog wel losse dempers oid verkrijgbaar. Ff rondkijken op internet en je vindt wel een vervanging, als het niet origineel is, dan wel vervanging.
 
Nah ik denk...niet minder duurzaam dan andere motoren. Als je door weer en wind rijdt rotten ze er vroeg of laat onderuit, maar om een of andere mysterieuze reden is dat altijd rond de twee maanden na aankoop. :')

Ik weet niet hoe lang die van mij nog meegaat. De balanspijp ziet er roestig uit, maar is wel dicht.

Vervangende pijpen zijn vaak schreeuwend duur en tweedehands blijft een gok. RVS uitlaatbochten voor m'n GPZ500s (vergelijkbaar met die van de Honda) waren inclusief verzendkosten bijna nergens goedkoper dan bij De Motorspecialist, zo'n 200 euro. Ik zou zeggen...waag er een mailtje aan.

Oja, Honda CB450s speltip #14 - olie peilen. Ik heb alleen nog motoren met kijkglaasje gehad, maar het moet dus zo: warm het blok op (paar minuutjes stationair of stukje rijden), laat em 2-3 minuten staan op de middenbok op vlakke ondergrond zodat de olie weer terug in het carter kan lopen. Schroef de oliedop cq. peilstok eruit, veeg em schoon met een doekje en doop de peilstok weer in de olie zonder de dop vast te draaien. Onderkant van de peilstok is het minimum, einde van het geribbelde stuk is maximum.

Als je simpelweg de dop eruit draait en kijkt of er olie aan het peilstokje kleeft....kan ie zomaar bijna een liter onder maximum zitten :X

[me="HLK"]gaat z'n CBtje morgen een beurt geven.[/me]
 
Laatst bewerkt:
Nah ik denk...niet minder duurzaam dan andere motoren. Als je door weer en wind rijdt rotten ze er vroeg of laat onderuit, maar om een of andere mysterieuze reden is dat altijd rond de twee maanden na aankoop. :')
....helemaal waar.... '( :Y VF1000F... 2 maanden na aankoop..... :X

Oja, Honda CB450s speltip #14 - olie peilen. Ik heb alleen nog motoren met kijkglaasje gehad, maar het moet dus zo: warm het blok op (paar minuutjes stationair of stukje rijden), laat em 2-3 minuten staan op de middenbok op vlakke ondergrond zodat de olie weer terug in het carter kan lopen. Schroef de oliedop cq. peilstok eruit, veeg em schoon met een doekje en doop de peilstok weer in de olie zonder de dop vast te draaien. Onderkant van de peilstok is het minimum, einde van het geribbelde stuk is maximum.

Als je simpelweg de dop eruit draait en kijkt of er olie aan het peilstokje kleeft....kan ie zomaar bijna een liter onder maximum zitten :X

Heel goede tip. Vooral ook dat van niet erin draaien, velen weten dat niet. Het verbaast me nog wel eens dat er toch regelmatig in topics gesproken wordt door MFers over het stuklopen van hun blok "vanwege het niet genoeg peilen van de olie"... :X Dat betekent dat er dus te vaak zomaar opgestapt en weggereden wordt. Zoveel onoplettendheid bij een ding wat de meesten toch redelijk na aan het hart ligt. Het kost toch handen vol geld, een kapotgelopen motorblok.
 
Hallo daar, ik heb een groot deel van het weekend met vettige klauwen rondgelopen, maar het resultaat mag er zijn: de CB heeft bijna al het onderhoud uit het boekje gehad.

nieuwe kettingset
achterrem schoongemaakt en afgesteld
klepspeling afgesteld (was nodig!)
balansaskettingspanner (3x woordwaarde) afgesteld, zat aan het einde van z'n bereik
motorolie + filter vervangen
luchtfilter vervangen
gas- en koppelingskabels gesmeerd
carbs gesynchroniseerd
ontsteking nagelopen

Het enige dat nog blijft staan is de rem- en voorvorkolie vervangen. De koppelingsplaten zagen er ook niet heel jofel uit...maar dat kan/moet nog even mee. Verder heb ik nog een Loobman (low-budget kettingoliesysteem) en een Stebel Nautilus compact geinstalleerd (had ik nog liggen...wel geinig zo'n asociale luchthoorn).

Ik kan niet zeggen dat ie nu meters rubber neerlegt bij het optrekken, maar aan mentale pk's zijn er minstens 10 bij gekomen. Als ik er zo aan sleutel ontkom ik niet aan de gedachte dat er bij Honda beter wordt nagedacht over de fietsen dan bij de Kawasaki's (GPZ500s, GPZ600r) waar ik aan gewend ben. Het zit allemaal best handig en degelijk in mekaar.

Wel een vraagje: volgens de handleiding en de stickers opde motor moet de ketting 15-25mm speling hebben in het midden, met de motor op de middenbok (=helemaal uitgeveerd achter). Ook daar zullen ze bij Honda wel over nagedacht hebben, maar mij lijkt 15mm echt retestrak. Het is wel weer zo dat de achterbrug mooi in lijn staat met het voorste tandwiel als je er eenmaal op zit....dus veel speling zal ie niet nodig hebben.

Lang verhaal weer, maar wat vinden jullie?
 
Laatst bewerkt:
Hallo daar, ik heb een groot deel van het weekend met vettige klauwen rondgelopen, maar het resultaat mag er zijn: de CB heeft bijna al het onderhoud uit het boekje gehad.

nieuwe kettingset
achterrem schoongemaakt en afgesteld
klepspeling afgesteld (was nodig!)
balansaskettingspanner (3x woordwaarde) afgesteld, zat aan het einde van z'n bereik
motorolie + filter vervangen
luchtfilter vervangen
gas- en koppelingskabels gesmeerd
carbs gesynchroniseerd
ontsteking nagelopen

Het enige dat nog blijft staan is de rem- en voorvorkolie vervangen. De koppelingsplaten zagen er ook niet heel jofel uit...maar dat kan/moet nog even mee. Verder heb ik nog een Loobman (low-budget kettingoliesysteem) en een Stebel Nautilus compact geinstalleerd (had ik nog liggen...wel geinig zo'n asociale luchthoorn).

Ik kan niet zeggen dat ie nu meters rubber neerlegt bij het optrekken, maar aan mentale pk's zijn er minstens 10 bij gekomen. Als ik er zo aan sleutel ontkom ik niet aan de gedachte dat er bij Honda beter wordt nagedacht over de fietsen dan bij de Kawasaki's (GPZ500s, GPZ600r) waar ik aan gewend ben. Het zit allemaal best handig en degelijk in mekaar.

Wel een vraagje: volgens de handleiding en de stickers opde motor moet de ketting 15-25mm speling hebben in het midden, met de motor op de middenbok (=helemaal uitgeveerd achter). Ook daar zullen ze bij Honda wel over nagedacht hebben, maar mij lijkt 15mm echt retestrak. Het is wel weer zo dat de achterbrug mooi in lijn staat met het voorste tandwiel als je er eenmaal op zit....dus veel speling zal ie niet nodig hebben.

Lang verhaal weer, maar wat vinden jullie?


Goed bezig geweest !
Moet ik ook allemaal nog doen, maar wil eerst kijken of ik andere uitlaten kan vinden.

De ketting stond bij mij ook nogal strak. Heb hem wat minder strak gezet, met wat meer speling dan 15 tot 20mm. Dat vond ik ook nogal aan de strakke kant, zeker omdat bij mij op sommige punten de speling wat minder is. Bij mijn VFR is ook 15-25mm voorgeschreven, maar als je dan met de motor loopt hoor je duidelijk de ketting. Die heb ik dus ook op ongeveer 30mm staan. Lijkt me beter voor de lagers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan