Dag Iedereen,
Gisteren ben ik mijn cb550k3 gaan afhalen na een kleine onderhoudsbeurt.
De garage heeft onderandere nieuwe remschoenen in mijn achterwiel geplaatst.
Ik merkte in de garage dat het achterwiel een beetje stroef draaide, mede door de nieuwe remblokken en de nieuwe ketting en tandwielen.
Na mijn rit van 1uur kom ik thuis en zie ik dat de naaf van mijn wiel licht geel verkleurd is door het licht slepen van de achterrem. De naaf/ rem stond ook redelijk warm.
Tijdens de rit had ik slepen al opgemerkt maar ik ging er van uit dat dit normaal was met de nieuwe remschoenen.
Zou het achterwiel zo verhit geraakt kunnen zijn dat dit geel uitgeslagen is?
Zou dit een nadelige invloed hebben op de sterkte van de naaf? Broosheid of dergelijke door verhitting?
Alvast vriendelijk bedankt!
Gisteren ben ik mijn cb550k3 gaan afhalen na een kleine onderhoudsbeurt.
De garage heeft onderandere nieuwe remschoenen in mijn achterwiel geplaatst.
Ik merkte in de garage dat het achterwiel een beetje stroef draaide, mede door de nieuwe remblokken en de nieuwe ketting en tandwielen.
Na mijn rit van 1uur kom ik thuis en zie ik dat de naaf van mijn wiel licht geel verkleurd is door het licht slepen van de achterrem. De naaf/ rem stond ook redelijk warm.
Tijdens de rit had ik slepen al opgemerkt maar ik ging er van uit dat dit normaal was met de nieuwe remschoenen.
Zou het achterwiel zo verhit geraakt kunnen zijn dat dit geel uitgeslagen is?
Zou dit een nadelige invloed hebben op de sterkte van de naaf? Broosheid of dergelijke door verhitting?
Alvast vriendelijk bedankt!