CB650 SC nighthawk 1982, toerental

Joachim

Rookie
27 okt 2002
24
0
Maastricht
hallo,

ik heb laatst een CB650 sc nighthawk uit 1982 gekocht.
Rijdt erg goed, maar over een ding maak ik mij zorgen.
Als ik op de autosnelweg rijd en ik rij zo'n 120 maakt hij rond de 8000 toeren.
Is dit normaal voor deze motor en zo nee, waar kan dit dan aan liggen?
bij voorbaat dank
Groetjes,

joachim
 
Werken alle versnellingen? Ik heb 3 mnd. op een yamaha rd rondgereden voordat ik er achterkwam dat de motor niet in de hoogste versnelling ging.Ik kwam er achter doordat ik een boekje las waarin stond dat de motor 1 versnelling meer had dan het exemplaar waar ik op reed! |( Versnellingsbak geopend en ja hoor, 1 kromme schakelvork waardoor hij de laatste overbrenging niet inschakelde.
 
Ik heb er geen gehad uit 1984 een 650 cc 4 cilinder en die had gewoon 6 versnellingen, met zelfs een LCD schermpje waar je de versnelling kon zien 1..5 en OD (Overdrive)
En bij 120 km /uur was het toerental ongeveer 5500 rpm.
Je weet toch wel zeker dat het km/uur zijn en geen miles/uur!
 
ik heb nog es nagevraagd, en iemand naar mijn motor laten luisteren en die zei dat de toerenteller voor geen meter klopte. en dat is ook zo want als ie stationair loopt dan geeft hij 2000 toeren aan en als je hem hoort lopen kan dat nooit 2000 toeren zijn, veel te rustig. dus ik denk dat het geen probleem is. ik ben in ieder geval gerust gesteld.
ik heb in ieder geval geen versnellingsindicatie en voor zover ik weet geen overdrive maar dat is denk ik alleen bij de amerikaanse versie en ik meen een keer gehoord te hebben dat de nighthawk met "custom" op de sideskirts de Europese versie is. en die heb ik dus.

In ieder geval hartelijk dank voor jullie reacties ;)
 
Ik heb de ontstekings module die onder de zitting zit maar een open gehaald om te zien of er wat aan te doen viel.
Elko's heb ik er niet zien zitten maar ik heb het printje dan ook niet uit het bakje gehaald, de solderingen waren wel aan vervanging toe (scheurtjes rondom de soldeer verbindingen).
 
Terug
Bovenaan Onderaan