Dit zegt dus allemaal helemaal niets.Stator staat in het duits omschreven en gekocht bij motoport.
Regelaar zou goed moeten zijn volgens diode meting.
Staat van de accu is volgens de optimate 4 goed. Ook als ik meet om de paar dagen geen verschil.
Nou de prijzen val je van om voor de regulator. Pfff 100 euries plus.Vervang de regulaar door een nieuwe versie met moderne onderdelen.
De kans is heel groot dat daar het probleem zit.
Ouderwetse regulatoren hebben een beperkt regelbereik en kunnen heel vreemd doen als er iets afwijkt.
Meermaals meegemaakt. Waar zelfs een acuu in rook opging (letterlijk) terwijl bij meting alles goed leek.
Alle problemen waren over na het monteren van een nieuwe moderne regulator.
Die dingen zijn niet heel duur en vervangen is altijd een goed idee als het een oude betreft.
Bij bougies wacht je ook niet tot die kapot zijn, die vervang je preventief, wel met een oude regulator doe je dat het best ook.
Maakt niet uit wat je eraan meet, bij problemen aan de accu en laadspanning is dat het eerste wat ik vervang. Meestal zijn de problemen dan opgelost.
Tsja, als dat al te veel geld is.......Nou de prijzen val je van om voor de regulator. Pfff 100 euries plus.project winter.
Och, heb je gekeken wat een originele kost bij Honda?Nou de prijzen val je van om voor de regulator. Pfff 100 euries plus.project winter.
13,7V is te laag….14,5V en iets hoger is beter.Accu vol 12,80
Op contact 12,07
Start 11,40
3500rpm 13,7
De gele kabels heb ik nog niet kunnen meten. Aangezien het gas op 3000rpm moet staan heb ik een hand te weinig.
Nou de prijzen val je van om voor de regulator. Pfff 100 euries plus.project winter.
hij moet laden aan 14.4V ongeveer.
hij moet laden, 13.7V is nog steeds laden.
Nee dat is niet zo, want de spanning in rust van een accu ligt zo tussen 13,5 en 13,8V, hij laad dus niet. Laad spanning ligt minimaal op 14V, maar beter 14,4 tot 14,8V. Op 13,7 heb je een probleem, als die al laad dan is het miliamperes in plaats van amperes. Om kort te gaan, je laad niet.
Porsche?Blijf erbij dat 13,7V bij 3500 toeren te laag is en de accu onvoldoende bijgeladen wordt. Zelf instructieboekje van mijn Honda VFR geeft 14,8V aan.
Spanning op de accu na laadprocedure vd optimate en in rust, vol:
Bekijk bijlage 1827103
ga je jezelf wat bijleren over accu's door te googelen, of wil je dat ik het doe ?Nee dat is niet zo, want de spanning in rust van een accu ligt zo tussen 13,5 en 13,8V, hij laad dus niet.
Gaat om richtgetallen maar heb je 13,7V op de accupolen en zet je de verlichting aan dan hou vlgs mij geen ‘vet’ meer over om je accu flink op te laden….lijkt mij.ga je jezelf wat bijleren over accu's door te googelen, of wil je dat ik het doe ?
en @ Sxetty : het is niet omdat een sm zegt dat het normaal 14.8V laadspanning moet zijn, dat 13.7V geen laden zou zijn. zie mijn zin hierboven.
?? Je kan je verlichting toch wel uitzetten? Daarnaast lijkt 13,7 met lichte aan heel prima in orde...Deze Pipo is er wel uit. Met ellende stil staan is erger. Ik had alleen gedacht dat een regelaar goedkoper zou zijn maar dat was een verkeerde gedachten. Ik heb in 23 jaar motorrijden dit probleem nog nooit gehad. Dus een nieuwe regelaar gaat besteld worden. Hopen dat daarna weer alles stabiel is.
En de laadspanning is gemeten met lichten aan. Ik kan deze niet uitzetten tenzij ik de stekkers los haal.
Nee, dat kan bij moderne motorfietsen niet meer. 13,7 V is aan de lage kant qua laadspanning, ideaal gezien tussen de 13,9 en 14,5 V.?? Je kan je verlichting toch wel uitzetten? Daarnaast lijkt 13,7 met lichte aan heel prima in orde...
ga je jezelf wat bijleren over accu's door te googelen, of wil je dat ik het doe ?
en @ Swetty : het is niet omdat een sm zegt dat het normaal 14.8V laadspanning moet zijn, dat 13.7V geen laden zou zijn.
pas onder de 13.5V raad ik aan een klant aan het laadsysteem weer op orde te zetten.
Nou vandaag kwam de nieuwe Spanningsregelaar binnen. Diode meting gedaan maar alleen één meting geeft 518, 520, 516 aan de rest van de 3 blijft de multimeter op 1 staan, wat dus OL inhoud. Precies gemeten volgens de voorschriften van electosport.com. Staat op hun site. Gebeld en er wordt netjes weer een nieuwe besteld. Pfffff