Carmo zegt regelaars te hebben mosfet types die de dynamo ontlasten ? Heb er een zitten op de Aprilia .
Je kunt Carmo contacteren en je probleem uitleggen . Hun verhaal is dat ze de dynamo ontlasten met een ingebouwde schakeling in de SR zodat de dynamo minder heet wordt. Had toch een mosfet type nodig omdat deze veel minder warm wordt en met die schakeling erin. Baat het niet schaad het niet ?
Carmo Electronics CARR9714-KTM- MOSFET spannings regelaar (SH541SA, BAJA JG402003) [CARR9714-KTM regulator rec] - Moderne MOSFET spanningsregelaar / Gelijkrichter - CARR9714-KTM * Voor 15:30 besteld, dezelfde dag verstuurd * Ook geschikt voor lithium Ion accu's 3 Jaar garantie Plug&Play cable...
www.carmo.nl
Nieuwe geavanceerde "SERIES" MOSFET-REGELAAR - reduceert de dynamo temperatuur tot 25%.
Dé oplossing om het verbranden van uw dynamo tegen te gaan.
Normale spanningsregelaars laten de overtollige dynamo energie naar massa vloeien, deze regelaar
houdt het overtollige vermogen tegen.
Door het ´tegenhouden´ loopt er geen stroom door de dynamo als er geen vraag meer is van het elektrische circuit van de motor. Gedurende deze tijd wordt de dynamo niet belast!
Bijkomend voordeel is dat de motor net iets meer vermogen zal leveren als de accu vol is, dit doordat de dynamo geen energie aan het vliegwiel zal onttrekken.
Deze regelaar heeft tevens een thermische beveiliging, mocht de regelaar te heet worden (door te weinig rijwindkoeling bijvoorbeeld) dan gaat hij tijdelijk ´uit´.