adrinalino
MF'er
Hallo allemaal. Ik zou graag weer gebruik maken van de kennis en ervaring op dit forum.
Vandaag wilde ik de vork olie seals vervangen van mn Honda CBR 1000 F uit 1991.
Stofkap eraf, borgveer eruit en een beetje trekkend slaan en de eerste seal kwam er makkelijk uit.
De tweede (rechter) wilde echter voor geen meter. Ik ben toen maar heel voorzichtig de seal eruit gaan peuteren, er goed op lettend de verchroomde as niet te beschadigen. Na ongeveer 1 mm weggepeuterd te hebben kwam ik een ring tegen waarvan het lijkt of ie deel uitmaakt van het huis. Hij is even hard als het materiaal van het huis en wil niet bewegen.
Hieronder 2 foto's en een tekeningetje van de doorsnede.
Dit is de linker poot die is zoals ik het verwachtte.
Dit is de rechter poot. Hiet snap ik niets van.
Om het te verduidelijken heb ik een tekeningetje gemaakt.
Op de het linker huis staat MS2 L SA1, op het rechter huis MS2 R SA1
Hoe moet ik nu verder?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Hoi,
Aad.
Vandaag wilde ik de vork olie seals vervangen van mn Honda CBR 1000 F uit 1991.
Stofkap eraf, borgveer eruit en een beetje trekkend slaan en de eerste seal kwam er makkelijk uit.
De tweede (rechter) wilde echter voor geen meter. Ik ben toen maar heel voorzichtig de seal eruit gaan peuteren, er goed op lettend de verchroomde as niet te beschadigen. Na ongeveer 1 mm weggepeuterd te hebben kwam ik een ring tegen waarvan het lijkt of ie deel uitmaakt van het huis. Hij is even hard als het materiaal van het huis en wil niet bewegen.
Hieronder 2 foto's en een tekeningetje van de doorsnede.
Dit is de linker poot die is zoals ik het verwachtte.
Dit is de rechter poot. Hiet snap ik niets van.
Om het te verduidelijken heb ik een tekeningetje gemaakt.
Op de het linker huis staat MS2 L SA1, op het rechter huis MS2 R SA1
Hoe moet ik nu verder?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Hoi,
Aad.