Cbr 600 fs 2001 toerenteller

Franko P

MF veteraan
5 mrt 2007
2.177
40
Hallo allen,

Zojuist een rondje gereden op mn motor, bleek dat de temp. meter (digitaal in toerenteller) het niet deed. Bleven streepjes staan.
Na het demonteren van het front bleek dus dat er 2 kabels klem hebben gezeten tussen kroonplaat en aanslag. Na voorzichtig ff pielen bleek dus dat die 2 kabels op een haar na doormidden waren.
Nu heb ik zojuist alles netjes in orde gemaakt, contact aan gaat de toerenteller mooi van 0 naar max en weer terug, digitale km teller telt terug naar 0 en alle lampjes branden. Temp. meter werkt ook weer.

Maarrrrrrrrrr, als ik m dan start dan werkt alles, alleen de toerenteller doet het niet op de een of andere vreemde manier. Zekeringen heb ik gechekt en zijn allemaal goed. Toch voor de zekerheid maar allemaal vervangen.

Wat zou dit kunnen zijn?
En heeft er iemand een digitaal wphb of een bedradings schema?
 
Ik snap er niets meer van. Alles zit aangesloten zoals het hoort, maar toch wil de toerenteller niet werken als de motor loopt. Bij contact aan gaat ie mooi van 0 naar max en weer terug, maar bij starten blijft ie op 0 staan...

Weet iemand toevallig welke draad voor het signaal van de toerenteller is? 2 Kabels zijn verdacht, een roze en een groene. Welke moet ik nu verder na kijken?
 
het is een honda, dus de groene is massa.

je zou die even kunnen doorverbinden naar je frame, helpt dat niet..........dan zal de roze de boosdoener zijn. Zal dan signaal of een plus draad zijn.


hoop dat je er wat mee kan, verder kan ik je zo niet helpen. Als ze tegelijk klem hebben gezeten is een kortsluitings moment aanneembaar. Misschien toch wat schade gemaakt....... :?


suc6
 
Ik ben bang dat ik het in de opnemer moet gaan zoeken dan. Het mechaniek werkt want bij contact aan doet ie wat ie moet doen.

Zou het kunnen dat de opnemer door het klemzitten van de draden een tik heeft gehad?
Zo ja, kan ik dat op de een of andere manier doormeten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan