CBR examen afgelast door 3 sneeuwvlokken

Nu kamervragen stellen?? Nou is het toch te laat.

Als er nu een uitzondering komt voor mensen waarbij het examen afgelast is vanwege het weer dan is de controle hierop helemaal niet meer mogelijk.

Meneer de agent zegt dan: ik zie dat u na 19 januari geslaagd bent en u rijdt op een volvermogen fiets. Dat mag niet. En dan zeg jij: ja maar ik had last van sneeuw.

Trouwens, in dat filmpje van sbs werd ook al gezegd dat het rijbewijs model al veranderd is en dat het oude rijbewijs niet meer uitgegeven kan worden.

Of willen ze dan een post-it briefje op je pasje plakken met de tekst: deze meneer is later afgereden ivm sneeuw en hij mag 35 kw rijden. Met vriendelijke groet, het CBR.

Wat dacht je van een A2 die na twee jaar omgezet wordt naar A? Het heeft niets met het model te maken.
 
Ja wordt omgezet naar A onbeperkt. Maar pas na het behalen van je examen. Dus ik kan me dan voorstellen dat je dan ook een nieuw pasje moet aanvragen.

Met de oude regeling kon het er wel opgedrukt worden. 25kw en onbeperkt omdat je na die datum sowieso dan onbeperkt mocht rijden.

Nu mag je na 2 jaar een stapje hoger maar alleen als je het examen hebt behaald. Dus dat kan er niet meer van te voren opgeprint worden denk ik dan zo..
 
Ik zou me niet tegen laten houden die 3 jaar.
lekker je 11 kw rijbewijs halen een YBR kopen en heerlijk gaan rijden deze zomer.
Is zat te beleven op de motor. Hoeft niet perse met vol vermogen om plezier te hebben. :]
Alles beter dan in de auto })

Links ingehaald worden door vrachtwagens op de snelweg is niet mijn idee van motorrijden.
125cc!! doe normaal.. brommer mocht ik al rijden toen ik 16 was!

Voor iedereen die zijn examen is uitgesteld en hierdoor beperkt word tot 11KW;
ZIE HIER:
uitstel / slecht weer / motor / rijexamen / ná 19 januari 2013 - Petities.nl

TEKENEN!!!
 
Voor iedereen van wie zijn examens is uitgesteld is dit ernorm zuur.
voor mij persoonlijk heeft het geen zin om verder te gaan met het examen.
Ik mag volgende week met mijn inhaalexamen A1 gaan halen en dan 2 examens en 4jaar later de motor(die al in de schuur staat) mogen gaan rijden. Als ik hem dus niet ga halen moet ik nog 2,5 jaar wachten. (ik ben 21+)
 
Voor iedereen van wie zijn examens is uitgesteld is dit ernorm zuur.
voor mij persoonlijk heeft het geen zin om verder te gaan met het examen.
Ik mag volgende week met mijn inhaalexamen A1 gaan halen en dan 2 examens en 4jaar later de motor(die al in de schuur staat) mogen gaan rijden. Als ik hem dus niet ga halen moet ik nog 2,5 jaar wachten. (ik ben 21+)

Wie zich hierin herkent neem hier eens een kijkje. Er is hoop!
uitstel / slecht weer / motor / rijexamen / ná 19 januari 2013 - Petities.nl

En als er mensen zijn die andere mensen weer kennen met dit probleem stuur ze deze link;
uitstel / slecht weer / motor / rijexamen / ná 19 januari 2013 - Petities.nl

en als je ook vind dit dit niet kan;
uitstel / slecht weer / motor / rijexamen / ná 19 januari 2013 - Petities.nl
 
Voor iedereen van wie zijn examens is uitgesteld is dit ernorm zuur.
voor mij persoonlijk heeft het geen zin om verder te gaan met het examen.
Ik mag volgende week met mijn inhaalexamen A1 gaan halen en dan 2 examens en 4jaar later de motor(die al in de schuur staat) mogen gaan rijden. Als ik hem dus niet ga halen moet ik nog 2,5 jaar wachten. (ik ben 21+)

Ik ga er van uit dat je met je 24e gewoon op mag voor onbeperkt. Ook al heb je A1...... :+

En als je van te voren een motor gekocht hebt, je wist dondergoed wat er aan de regeling ging veranderen, dus ga nu niet als argument gebruiken dat je al een motor hebt.

EDIT:
Het is inderdaad lullig vanwege de sneeuw, en misschien is mijn opmerking ook wel lullig. Maar dat komt ook omdat ik het niet extreem erg vinden om 125cc te moeten rijden.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je nog best wel lol kunt beleven met je 125cc motortje mits je vrienden ook 125cc rijden.
Volgens mij is het net of je een kart rijd. Overal volgas en niet bang zijn dat je je rijbewijs kwijt raakt :+

 
Tja, vantevoren een motor kopen ... iedereen raadt toch al minstens 10 jaar af om een motor te kopen voordat je daadwerkelijk kunt proefrijden. Toch trappen er blijkbaar nog steeds mensen in -O-

Met de nieuwe regeling in aantocht is dat extra zuur; dan heb je je 25kw beperkte fiets in de schuur staan waar je zowel met het A1 als A2 rijbewijs niets mee kunt.
 
Ik heb mn kans wel gehad, zonder sneeuw. Maar gezakt. Ik hoop voor de gene die nu niet exame hebben kunnen doen dat het uitgesteld kan worden. Heb de link ook ondertekend!
Ook ik heb al een motor staan, :P 125cc maar 25 kw, ga die terug laten stellen. Hij is veel te leuk om te verkopen. :D
 
Ik gok dat die CBR laten vallen toch duurder uitkomt. Plastic plus spuiten is erg prijzig. Tenzij die 125cc ook een krasgevoelig kuipje heeft natuurlijk.

bij een 125cc denk ik aan.. ook een cbr eigenlijk...
maar bovendien
voor die nieuwe 125cc zijn zo goed als geen 2e hands onderdelen te krijgen

voor die CBR 600 van ergens tussen 1990 en 2000 zijn zat onderdelen, het hoeft dus niet nieuw als iets vervangen moet worden, dat is denk ik wat die ouwe cbr goedkoper maakt...
Nee, helaas. Ik had iets van 300 meter gereden...... Ik had zelf iets van: beetje sneeuw, wat maakt dat nou uit?
ik wist op het moment dat ik bij het cbr binnen liep pas of het door ging of niet, ook bij mij lag er sneeuw. maar in mijn geval mocht het, op aandringen van mijn instructeur, doorgaan *O* en geslaagd *O*


Eens.. House voelt zich vaker wel dan niet almachtig en denkt boven iedereen te staan. Altijd beetje toetsenbord held idee bij hem. Mooi kunnen typen en daardoor altijd denken gelijk te hebben. En vooral het "slachtoffer" van hem dit proberen in te peperen.
ik kan het niet anders dan met je eens zijn dat zijn toon in zijn posts niet altijd even vriendelijk is maar het gevoel dat hij almachtig is komt mij niet echt bekend voor...

Nu kamervragen stellen?? Nou is het toch te laat.
wanneer had hij dan moeten vragen of de kamer wist hoeveel examens er voor 19 jan 2013 waren uitgevallen wegens sneeuw? in 2011 _O-
je kunt pas conclusies trekken als het geweest is he ;)
Of willen ze dan een post-it briefje op je pasje plakken met de tekst: deze meneer is later afgereden ivm sneeuw en hij mag 35 kw rijden. Met vriendelijke groet, het CBR.
bij jouw wel :')

wat dacht je van de datum bij de juiste categorie te zetten... dus geslaagd op 20-01-2013, pasje op 28-01-2013 en datum 27-01-2013 als ingangsdatum bij A2
dat zou een mooie coulance zijn, WEL A2 krijgen maa GEEN uitzondering krijgen voor het laatste examen voor Avol

als een agent je dan aanhoud en zegt, maar jij hebt pas 5 dagen je RBW, je mag nog geen 500cc rijden... wijs je hem heel simpel op de datum voor A2 en dat hij dus op 35KW mag rijden.
de agent wenst je dan een fijne dag en jij kunt weer gaan :]
Nu mag je na 2 jaar een stapje hoger maar alleen als je het examen hebt behaald. Dus dat kan er niet meer van te voren opgeprint worden denk ik dan zo..

als ze de volledige oude regeling willen gebruiken als coulance wel. gewoon datum plus 2 jaar voor Avol en gaan!
BBDV38
Links ingehaald worden door vrachtwagens op de snelweg is niet mijn idee van motorrijden.
ik denk dat je eens op een 125cc moet gaan rijden voor je dit soort conclusies trekt... ja het gaat nie hard nie maar langzamer dan 90 :?
misschien met 2 man van elk 100kg en nog 50kg bagage, maar zelfs dan moet hij nog wel 90 kunnen halen lijkt me (let wel, nog nooit geprobeerd!)

wat pommel al zegt, hett is niet handig om voordat je een rbw hebt je motor te kopen.
dat van het niet zelf kunnen maken van een testrit, heb ik ook niet gedaan.
geslaagd --> aangevraagd --> motorkijken met iemand met rbw en ervaring --> motor kopen --> rbw opgehaald...

Ik heb mn kans wel gehad, zonder sneeuw. Maar gezakt.

gecondoleerd :P


wat ik me nog steeds afvraag, komen er beperkings setjes voor 125cc motoren om die 11kw te maken (of wat het gewicht dan toelaat)
 
wanneer had hij dan moeten vragen of de kamer wist hoeveel examens er voor 19 jan 2013 waren uitgevallen wegens sneeuw? in 2011 _O-
je kunt pas conclusies trekken als het geweest is he ;)
Hij had helemaal geen vragen moeten stellen over de sneeuw. Hij is veel te laat.

Als hij echt iets voor aspirant-motorrijders had willen betekenen, dan had hij de hele regeling ter discussie moeten stellen. Waarom voert Nederland eenzijdig een ongunstiger regeling in dan in de EU richtlijn wordt voorgeschreven?

Wat hij nu doet is puur goedkoop willen scoren.
 
@ Monkey;

Over wat je zegt dat 125cc de 90 vol bepakt etc. wel haalt klopt. Maar 11kW niet.

Ik ben net van een 125cc af met iets meer dan 25kW en dat gaat best hard, sturen gaat messcherp en het is overal volgas zonder dat je motor er zonder jou vandoor gaat.

Maar als deze motor 11kW was, dan was het geen zak aan. Zo'n 125cc komt na de 8/9k tot leven, en nou net dat stuk is dan afgekapt (bij de Aprilia RS125 11kW versie).

Als je vast zit aan je 11kW-rijbewijs, dan zou ik echt een RS kopen die alleen op papier 11kW is. Dan heb je 2 jaar zeker erg veel plezier!
 
Nee, de examinator is, als juridische bestuurder, tijdens het examen verantwoordelijk voor wat er gebeurt.

Dus die motor is op het moment van examen eigenlijk niet verzekerd als lesmotor door de verzekering van de rijschoolhouder, maar door de verzekering van de examinator?

Want wat anders het verschil zou zijn weet ik dan niet? Behalve dan dus de no-claim korting en de verzekeringspremie die wijzigen in geval van aansprakelijkheid.

Overigens heb ik dat zelf ook gehad. Ik ga naar buiten om m'n uurtje examen te doen en er ligt opeens een dun laagje sneeuw. Daar kon ik niet koud of warm van worden dus reed ik weg. Bij de eerste zijstraat kwam er opeens een auto tevoorschijn. Ik kon er ruim voor langs en deed dat ook, tot ik opeens in m'n oortje hoorde dat het was afgelopen en we terug gingen..... Ik had dat stukje terug iets van: shit, was dat een ingreep, had ik toch op die auto moeten wachten? Nee, de examinator wilde gewoon het risico niet lopen. Tja, pech hebben.

Dat is dan dikke pech. En het lullige is dan dat je alsnog door die sneeuw moet terugrijden naar de rijschool, dus rijden zal je toch.
 
Hij had helemaal geen vragen moeten stellen over de sneeuw. Hij is veel te laat.

Als hij echt iets voor aspirant-motorrijders had willen betekenen, dan had hij de hele regeling ter discussie moeten stellen. Waarom voert Nederland eenzijdig een ongunstiger regeling in dan in de EU richtlijn wordt voorgeschreven?

Wat hij nu doet is puur goedkoop willen scoren.

hoe de wetgeving word ingebracht in nederland (ookal is het te streng) is gewoon hoe nederland dit kennelijk wil doen...
de sneeuw is vast niet van te voren bepaald en aangevraagd ;)
ik vind het wel terecht dat er naar gevraagd word.

dat het puntjes scoren is mag duidelijk zijn, politici doen niets zonder dat ze er zelf beter van kunnen worden..

@ Monkey;

Over wat je zegt dat 125cc de 90 vol bepakt etc. wel haalt klopt. Maar 11kW niet.

Ik ben net van een 125cc af met iets meer dan 25kW en dat gaat best hard, sturen gaat messcherp en het is overal volgas zonder dat je motor er zonder jou vandoor gaat.

Maar als deze motor 11kW was, dan was het geen zak aan. Zo'n 125cc komt na de 8/9k tot leven, en nou net dat stuk is dan afgekapt (bij de Aprilia RS125 11kW versie).

Als je vast zit aan je 11kW-rijbewijs, dan zou ik echt een RS kopen die alleen op papier 11kW is. Dan heb je 2 jaar zeker erg veel plezier!

dan moet je eens op dit ding gaan rijden
ook minder dan 11kw maar gaat toch nog 110 met 2 man erop van elk ongeveer 75 kg... en dat heb ik niet van papier maar zelf gereden :P
 
@ Monkey;

Over wat je zegt dat 125cc de 90 vol bepakt etc. wel haalt klopt. Maar 11kW niet.

Ik ben net van een 125cc af met iets meer dan 25kW en dat gaat best hard, sturen gaat messcherp en het is overal volgas zonder dat je motor er zonder jou vandoor gaat.

Maar als deze motor 11kW was, dan was het geen zak aan. Zo'n 125cc komt na de 8/9k tot leven, en nou net dat stuk is dan afgekapt (bij de Aprilia RS125 11kW versie).

Als je vast zit aan je 11kW-rijbewijs, dan zou ik echt een RS kopen die alleen op papier 11kW is. Dan heb je 2 jaar zeker erg veel plezier!




Dat deden we nog in de brommertijd, weglopen voor onze verantwoordelijkheden. :]
lekker dikke carburator en de sproeiermaat aanpassen, meer lucht een homut eronder en gaan als een jekko... :') :9

je bent nu eenmaal een motorrijder geworden die ook al rijdt ie erg licht, bepaalde verantwoordelijkheden kent in het verkeer die [helaas] weer vast liggen via je rijbewijs.


het "advies" wat jij hem geeft is dat ie gewoon onverzekerd op een veel te zware machine moet gaan rijden, |( met daarvoor> veel te weinig ervaring.

slim jongen; bij een eventueel ongeluk en het onderzoek daarvan komt ongetwijfeld op gegeven moment naar voren dat er op een veel te zware fiets gereden wordt,


en dan zijn de rapen pas echt gaar. :Z :W





* dat wil overigens niet zeggen dat ik me helemaal kan scharen achter deze nieuwe wetgeving, maar dat terzijde.*
 
Laatst bewerkt:
Komen 2 sneeuwvlokken elkaar tegen zegt de ene ik ga feestvieren in Oosterijk zegt de ander ik ga paniek zaaien in Nederland.
 
Dat deden we nog in de brommertijd, weglopen voor onze verantwoordelijkheden. :]
lekker dikke carburator en de sproeiermaat aanpassen, meer lucht een homut eronder en gaan als een jekko... :') :9

je bent nu eenmaal een motorrijder geworden die ook al rijdt ie erg licht, bepaalde verantwoordelijkheden kent in het verkeer die [helaas] weer vast liggen via je rijbewijs.


het "advies" wat jij hem geeft is dat ie gewoon onverzekerd op een veel te zware machine moet gaan rijden, |( met daarvoor> veel te weinig ervaring.

slim jongen; bij een eventueel ongeluk en het onderzoek daarvan komt ongetwijfeld op gegeven moment naar voren dat er op een veel te zware fiets gereden wordt,


en dan zijn de rapen pas echt gaar. :Z :W





* dat wil overigens niet zeggen dat ik me helemaal kan scharen achter deze nieuwe wetgeving, maar dat terzijde.*

Het is geen advies, het is wat ik zelf 2 jaar gedaan heb.

Dat je niet verzekerd bent is kul. Noem maar eens een geval waarbij de "rapen" gaar zijn geworden.

Ieder moet het zelf weten natuurlijk. Maar 11kW rijden wilt niemand. En heeft niks met het "brommertijdperk" of dat we nu ubermenschen zijn op motorfietsen.
 
Het is geen advies, het is wat ik zelf 2 jaar gedaan heb.

Dat je niet verzekerd bent is kul. Noem maar eens een geval waarbij de "rapen" gaar zijn geworden.

Ieder moet het zelf weten natuurlijk. Maar 11kW rijden wilt niemand. En heeft niks met het "brommertijdperk" of dat we nu ubermenschen zijn op motorfietsen.
Nou... Ik rijd liever 11kw dan geen kw! Maar das persoonlijk ;)
 
Of willen ze dan een post-it briefje op je pasje plakken met de tekst: deze meneer is later afgereden ivm sneeuw en hij mag 35 kw rijden. Met vriendelijke groet, het CBR.

Niet zo moelijk doen. CBR geeft door dat het om een inhaal examen gaat, waarvan de eerste gepland was vóór 19 januari.

Stel inhaalexamen is op 25-01-2013 en geslaagd kan toch prima het nieuwe model rijbewijs gebruikt worden met de volgende opdrukken:
A1: 25-01-2013
A2: 25-01-2013

Indien 21 jaar of ouder:
A: 25-01-2013
Indien jonger dan 21 jaar:
A: 25-01-2015
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan