stefan-w
Rookie
- 20 jun 2003
- 17
- 0
Heb vorig jaar deze CBR1000F uit 1987 gekocht;
Afgelopen seizoen op gereden, vrijwel direct een paar kleine dingen veranderd (andere koplamp ivm lichtopbrengst, LED achterlichten met geïntegreerde knippers, kleine LED knippers, kapotte hendels vervangen), maar verder gewoon zoals ie was.
Daarmee zag het er zo uit;
Dit jaar wil ik er echter wat leuks van maken, geen grote ombouw, maar opknappen en flink onderhoud geven.
Sowieso andere kleur... ik wordt knettergek van dat knalgele, plus dat ik niet echt van het poetsen ben haha
Eerst maar eens het belangrijkste; de motor zelf.
Er zaten al vier open luchtfilters op, en dat klinkt affentittegeil... maar het lijkt erop dat Beun de Ombouwert vier snorfietsfilters gekocht heeft... samen met de achterlijke 'custom' uitlaat is het vermogen volgens de dyno geknepen naar 80 wiel pk, terwijl ze regelmatig 117 tot 122 aan het wiel hebben... heb je een 'dikke duizend', wordt je eruit gereden door een 600, huilsnikboehoeee.
Dus ik heb een origineel spruitstuk gekocht, 2 laser demper die ik nog in moet korten, en 4 K&N filters met de juiste binnendiameter.
Ik vervang ook meteen de frictieplaten van de koppeling, en natuurlijk alle vloeistoffen.
Ook is er ergens een klein olielek, het huidige spruitstuk is geheatwrapt en rookt na een rit verschrikkelijk; ook zakt het oliepeil langzaam, dus duidelijke zaak.
Op een later moment (ivm budget) gooi ik er nieuwe bobines met bougies en kabels op.
Verder is de lak op het frame echt SLECHT... ik wilde eerst proberen om lekker ghetto met een kwast en roller bezig te gaan, maar ik kan me niet over het abominabele resultaat heen zetten... dus de hele ellende laat ik binnenkort stralen en poedercoaten, dus moet helaas de nog goede lagers wiel en achterbrug trekken als een set rotte kiezen, en ze vervangen door nieuwe... tenminste, volgens mij krijgen de lagers een optater van het trekken zodat je ze niet weer kunt gebruiken?
Verder moet ik nog beugeltjes aan het subframe bakken zodat ik de dempers ergens aan vast kan hangen, ipv los laten bengelen.
Qua uiterlijke onzin zit ik te denken aan een rood frame, achterbrug en voorwiel, dan het achterwiel, subframe, en de tank/kuipen/spatborden zwart... misschien achterspatbord rood, maar denk toch zwart.
Zwarte velg met rode streep, rode velg met zwarte streep, rode custom Honda logo's met een boksbeugel erin verwerkt op de tank, rode letters HONDA op de onderkuip, en zitje heb ik nog niks voor bedacht.
Niet teveel poespas in ieder geval, daar houdt ik niet van; gewoon een paar kleine stickers om de grote zwarte oppervlakken wat te breken.
Het boksbeugel logo heb ik van internet geplukt;
Het HONDA op de onderkuip laat ik kopiëren en uitvergroten van bovenstaand logo.
Ik ben niet erg tevreden over de LED achterlichten; bij daglicht zie je amper het verschil tussen normaal licht en rem- of knipperlicht... dit is wel de goedkope eBay variant, dus misschien dat ik dan toch eens 'de echte' moet kopen; ik denk er iig aan om de originele terug te zetten... LED knippers voor zie je ook niks van, dus ik denk er aan om die ook te vervangen door oldskool gloeilamp exemplaren.
Liever ouderwetse verlichting dan op een moderne manier een auto in m'n kont.
De koplamp geeft mooi licht, zeker in combinatie met xenon, maar de kap is zo slap als wat... ik had vroegah een steviger kapje op de Honda MT-5, dus die krijgt ook nog eens een keer een schop.
En nog wat foto's van de demontage;
Het is de bedoeling nog dit seizoen weer te gaan rijden... LOL
Afgelopen seizoen op gereden, vrijwel direct een paar kleine dingen veranderd (andere koplamp ivm lichtopbrengst, LED achterlichten met geïntegreerde knippers, kleine LED knippers, kapotte hendels vervangen), maar verder gewoon zoals ie was.
Daarmee zag het er zo uit;
Dit jaar wil ik er echter wat leuks van maken, geen grote ombouw, maar opknappen en flink onderhoud geven.
Sowieso andere kleur... ik wordt knettergek van dat knalgele, plus dat ik niet echt van het poetsen ben haha
Eerst maar eens het belangrijkste; de motor zelf.
Er zaten al vier open luchtfilters op, en dat klinkt affentittegeil... maar het lijkt erop dat Beun de Ombouwert vier snorfietsfilters gekocht heeft... samen met de achterlijke 'custom' uitlaat is het vermogen volgens de dyno geknepen naar 80 wiel pk, terwijl ze regelmatig 117 tot 122 aan het wiel hebben... heb je een 'dikke duizend', wordt je eruit gereden door een 600, huilsnikboehoeee.
Dus ik heb een origineel spruitstuk gekocht, 2 laser demper die ik nog in moet korten, en 4 K&N filters met de juiste binnendiameter.
Ik vervang ook meteen de frictieplaten van de koppeling, en natuurlijk alle vloeistoffen.
Ook is er ergens een klein olielek, het huidige spruitstuk is geheatwrapt en rookt na een rit verschrikkelijk; ook zakt het oliepeil langzaam, dus duidelijke zaak.
Op een later moment (ivm budget) gooi ik er nieuwe bobines met bougies en kabels op.
Verder is de lak op het frame echt SLECHT... ik wilde eerst proberen om lekker ghetto met een kwast en roller bezig te gaan, maar ik kan me niet over het abominabele resultaat heen zetten... dus de hele ellende laat ik binnenkort stralen en poedercoaten, dus moet helaas de nog goede lagers wiel en achterbrug trekken als een set rotte kiezen, en ze vervangen door nieuwe... tenminste, volgens mij krijgen de lagers een optater van het trekken zodat je ze niet weer kunt gebruiken?
Verder moet ik nog beugeltjes aan het subframe bakken zodat ik de dempers ergens aan vast kan hangen, ipv los laten bengelen.
Qua uiterlijke onzin zit ik te denken aan een rood frame, achterbrug en voorwiel, dan het achterwiel, subframe, en de tank/kuipen/spatborden zwart... misschien achterspatbord rood, maar denk toch zwart.
Zwarte velg met rode streep, rode velg met zwarte streep, rode custom Honda logo's met een boksbeugel erin verwerkt op de tank, rode letters HONDA op de onderkuip, en zitje heb ik nog niks voor bedacht.
Niet teveel poespas in ieder geval, daar houdt ik niet van; gewoon een paar kleine stickers om de grote zwarte oppervlakken wat te breken.
Het boksbeugel logo heb ik van internet geplukt;
Het HONDA op de onderkuip laat ik kopiëren en uitvergroten van bovenstaand logo.
Ik ben niet erg tevreden over de LED achterlichten; bij daglicht zie je amper het verschil tussen normaal licht en rem- of knipperlicht... dit is wel de goedkope eBay variant, dus misschien dat ik dan toch eens 'de echte' moet kopen; ik denk er iig aan om de originele terug te zetten... LED knippers voor zie je ook niks van, dus ik denk er aan om die ook te vervangen door oldskool gloeilamp exemplaren.
Liever ouderwetse verlichting dan op een moderne manier een auto in m'n kont.
De koplamp geeft mooi licht, zeker in combinatie met xenon, maar de kap is zo slap als wat... ik had vroegah een steviger kapje op de Honda MT-5, dus die krijgt ook nog eens een keer een schop.
En nog wat foto's van de demontage;
Het is de bedoeling nog dit seizoen weer te gaan rijden... LOL