cbr600 valt terug in 5de

jonaske

MF'er
21 feb 2010
141
0
steenhuffel
ik ben juist even gaan rijden en wanneer ik van 4de naar 5de ga en wil verder gaan valt hij dood...ik reed stevig door dat wel maar aan wat zou dit kunnen liggen?
 
oud type dus carburateur of injectie?
zou kunnen dat je hem van de winter hebt gestald met volle carburateurs? dan krijg je aanslag in de sproeiers en dus slecht lopen. in principe te weinig benzine.
oplossing cleanin erin gooien en veel rijden of schoonmaken van je carbs
 
carbus zijn paar maanden geleden uitgekuist en afgesteld...
zou er dan zo snel weer vuil inkomen?
waarom doet hij het dan niet in zijn 1ste versnelling?

grtz
Een ietsje arm mengsel openbaart zich vaak bij een hogere belasting (hoge versnelling) in de lage versnellingen voel je het minder tenzij die extreem arm loopt, het slecht presteren kan uiteraard ook andere oorzaken hebben.
 
Heb n soortgelijk probleem met mn "nieuwe" racertje (cbr600f2 pc25) Afgelopen maandag gereden op Zandvoort, en ik merkte dat ie niet loopt zoals een cbr moet lopen. Vroeger vaak op een PC25 van een vriend gereden, en die liep echt beter.

Hij trekt van onderuit (3 a 4000 toeren) echt slecht en begint pas wat beter te worden bij ca 9500 toeren. Ook pas merkbaar in de 3e versnelling.
Maar ook in het hoge toerengebied moet het beter kunnen.
Ook klapt en knalt ie flink in de uitlaat bij afremmen op de motor.
Er zit een standaard uitlaat op (tsja geluidseisen he...) met een sportcollector.

Nu heb ik in de winter de sproeiers wel doorgeblazen, en het viel me op dat er 125 sproeiers in zaten ipv de standaard 135. De naalden zijn volgens mij niet verstelbaar bij dit type.
Ik ga sowieso eens proberen om er de originele sproeiers in te zetten, want in de hoge toeren wast ook niet alles. En ik wil kijken naar de gasnaalden en de rubbers bij het spruitstuk.

Hoorde van een kennis dat ik de klepjes ook maar eens moet contoleren, maar dat kan nooit kwaad om te doen.
Verder heb ik bougies en luchtfilter (origineel) al vervangen.

Ik weet totaal niets van de historie van deze fiets, maar ik denk wel dat ie uit heel veel verschillende fietsen is opgebouwd. Al met al stuurt het oude beestje nog als de beste. Door laat remmen en strak sturen toch erg veel fun gehad, en flink wat jongere bikes kunnen inhalen. Nu nog wat meer power eruit. Wel jammer dat ik m niet legaal op de weg kan proberen.

Verder iemand nog tips??
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan