cdi piaggio hexagon 180 2t

Brammo

Elektronen verslinder
12 feb 2007
2.602
336
Ik zie dat er zo her en der cdi´s worden vervangen voor snellere exemplaren :] , er zal dus vast iemand zijn die mij blij *O* kan maken met een goede cdi voor de hexagon. Hij starte opeens niet meer, geen vonk, dus hoogstwaarschijnlijk de cdi :z Ik rij normaal op een gsx 750 es, maar pak toch zeer regelmatig de scooter, hij is erg snel en handig
 
ik heb cdi + bobine + vliegwiel en spoelen voor 50 euro voor je.

dan weet je ZEKER dat het werkt ;)
 
mooi zo :D

heb je nu uiteindelijk alles vervangen of enkel cdi bobine ?

naja in ieder geval weer veel rij plezier en blij dat ik je van dienst kon zijn :D
 
ik heb cdi + bobine + vliegwiel en spoelen voor 50 euro voor je.

dan weet je ZEKER dat het werkt ;)


Gewoon alles vervangen, ik had hem toch helemaal ´los´liggen, bij doormeten van beide cdi´s en met de cijfers van internet blijkt mijn oude cdi kapot. Later deze eens in de praktijk proberen, gewoon erop zetten, en kijken of de piaggio dan loopt. Het is nu wat fris in de garage voor leuke experimentjes. Maar hij doet het weer, geweldig *O*

Nu komt de ellende van de kappen terug erop zetten -O- , dat zal je herkennen, het past nooit echt goed en met deze temperaturen, is het materiaal ook niet echt gewillig. Ik heb wel een gaskachel, daarmee krijg ik de werkplek warm, maar niet alles wat in de garage staat :N .

Nogmaals bedankt voor de spullen en je know-how :}
 
over je kappen,

alle piaggio's gilera's en meer van dat concern liggen zo uit elkaar.
maar je krijgt het nooit, maar dan ook echt nooit meer zo precies terug, altijd wel kieren enzo ertussen.
 
Ik vind het wel meevallen hoor Ed, je moet gewoon erg voorzichtig zijn, en weten wat je doet. Als je een scooter uit elkaar trekt zonder dat ooit eerder hebt gedaan bij dat model dan kan het wel gebeuren dat er ophangoogjes en dergelijke afscheuren, net als bij de stuurkap van een zip.
Maar als je de juiste volgorde weet dan krijg je alles weer goed in elkaar hoor.
 
Ik vind het wel meevallen hoor Ed, je moet gewoon erg voorzichtig zijn, en weten wat je doet. Als je een scooter uit elkaar trekt zonder dat ooit eerder hebt gedaan bij dat model dan kan het wel gebeuren dat er ophangoogjes en dergelijke afscheuren, net als bij de stuurkap van een zip.
Maar als je de juiste volgorde weet dan krijg je alles weer goed in elkaar hoor.


Het is waar dat je gewoon precies moet werken en de tijd er voor moet nemen, maar ik ben het wel met Ed eens dat je het bij de Italianen bijna nooit helemaal goed krijgt en dan al zeker niet met deze kou.
 
ik heb het meer over kieren tussen kappen e.d

aansluitingen van beenscherm en voetenplank krijg je nooit meer zo mooi als uit de fabriek..
 
Ja Piaggio staat er wel om bekend dat de kwaliteit van de kappen over het algemeen gewoon niet zo goed is. De kappen sluiten op sommige plekken niet goed aan. Zoals bij het linkerachterlicht van een zip, dat nooit goed in de kap past, of de helmbak van een DNA die niet eens open kan zoals het hoort, en je dus het steunpookje niet kwijt kunt.

Soms zit er gewoon verschil tussen een paar exemplaren. Zo had de scooterboer hier eens 4 Zip SP's besteld, en bij de ene sloten de kappen mooier aan dan bij de ander.
 
Trouwens, nu steeds meer van de kappen uit China komen word het plastic ook minder goed. Een achterlichtglaasje is zo stuk terwijl dat vroeger nog redelijk flexibel was. Ook konden haakjes en oogjes eerst meer hebben. Spijtig, maar de scooters worden er wel goedkoper op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan