(Centraal)ik heb geen rijlessen meer!!

kies een datum voor de WB ft ZZ tour

  • 15 oktober

    Stemmen: 5 35,7%
  • 22 oktober

    Stemmen: 8 57,1%
  • 29 oktober

    Stemmen: 1 7,1%

  • Totaal aantal stemmers
    14
Status
Niet open voor verdere reacties.
schijnt er heerlijk weertje voor te worden. ik ga misschien ook met wat mensen op zondag. zaterdag zal er niet in zitten. (kermis) :]

nee geen kermis, koninginnedag! veel leuker. alhoewel amsterdam dan ook een beetje op een kermis lijkt.... ga het weer eens een kans geven nadat ik 3 jaar m'n eigen stad ben ontvlucht ;)
 
Hallo mensen...
mag me eindelijk ook toevoegen bij jullie..ben vandaag geslaagd!
en volgende week mag ik gelijk mee met de Hemelvaarttour van mijn leraar! Heb er nu al volop zin in!!!
Ik ga even verder feesten dusse... groetjes!!
 
Hallo mensen...
mag me eindelijk ook toevoegen bij jullie..ben vandaag geslaagd!
en volgende week mag ik gelijk mee met de Hemelvaarttour van mijn leraar! Heb er nu al volop zin in!!!
Ik ga even verder feesten dusse... groetjes!!

Hee gefeliciteerd, goed joh!!! en nu een duc? Was jij niet diegene die in het rijlessen topic niet wilde zeggen wanneer je af moest rijden :)
 
Hee gefeliciteerd, goed joh!!! en nu een duc? Was jij niet diegene die in het rijlessen topic niet wilde zeggen wanneer je af moest rijden :)


Thanx!
Ja zeker een duc!!! Ik ga nu de komende weken even op mijn gemak rondkijken..maar ik ga er nu van uit dat het een Duc wordt!!! even proefritjes maken... :)
Ja ik ben diegene die mijn :X betreffende de datum... hahahaa
en nu schreeuw ik het van de daken!!! IK BEN GESLAAGD!!! hahaha

Ik hoorde trouwens dat een Duc best ching ching is betreffende onderhoudsbeurten en zo...
kan jij me misschien iets meer vertellen hierover?
alvast bedankt Robje.
 
Thanx!
Ja zeker een duc!!! Ik ga nu de komende weken even op mijn gemak rondkijken..maar ik ga er nu van uit dat het een Duc wordt!!! even proefritjes maken... :)
Ja ik ben diegene die mijn :X betreffende de datum... hahahaa
en nu schreeuw ik het van de daken!!! IK BEN GESLAAGD!!! hahaha

Ik hoorde trouwens dat een Duc best ching ching is betreffende onderhoudsbeurten en zo...
kan jij me misschien iets meer vertellen hierover?
alvast bedankt Robje.

Pfoe, of ie duur is? ik heb m net anderhalve maand (net als mn rijbewijs) en meer dan benzine heb ik er nog niet aan uitgegeven (gelukkig maar) :)
Ik begreep dat de ss modellen en de monster enzo wel te betalen zijn qua onderhoud, maar de "snellere" (916, 748/749, 996/8/9 etc) wel erg duur uit kunnen vallen, maar precies weet ik dat niet, en vraag me ook niet waar dat verschil zit. Er zijn vast genoeg mensen die dat beter weten dan ik, zo heel technisch ben ik niet.
Succes met je zoektocht!! :]
 
Pfoe, of ie duur is? ik heb m net anderhalve maand (net als mn rijbewijs) en meer dan benzine heb ik er nog niet aan uitgegeven (gelukkig maar) :)
Ik begreep dat de ss modellen en de monster enzo wel te betalen zijn qua onderhoud, maar de "snellere" (916, 748/749, 996/8/9 etc) wel erg duur uit kunnen vallen, maar precies weet ik dat niet, en vraag me ook niet waar dat verschil zit. Er zijn vast genoeg mensen die dat beter weten dan ik, zo heel technisch ben ik niet.
Succes met je zoektocht!! :]


ja, ik heb het e.e.a.. al gevraagd aan mijn (ex-)leraar en hij kon mij vertellen dat ik best kon beginnen met een Monster...maar wel met de opmerking..ben je van plan om er veel kilometers mee te gaan rijden? ik: nou niet echt..het is niet de bedoeling dat ik de motor gebruik voor woon-werkverkeer...naar gewoon om lekker mee te rijden..(met mooi weer)..Hij: nou dan moet je niet meer twijfelen maar lekker rijden... ook kon ie mij vertellen dat als het aan hem zou liggen dat hij bijvoorbeeld geen monster zou nemen in zijn geval...hij rijdt immers tig kilometers per jaar...dus...tja...wat nu? ach ben wel van plan om eerst een tweedehandse te nemen en dan zie ik wel verder... ik moet immers eerst een hoop ervaring opdoen natuurlijk!!! misschien wordt het wel een hele andere...
Is een Monster s4R trouwens ook niet "snel"? hhahaa
 
Ik heb m inderdaad ook niet voor woon werk (misschien als het echt supermooiweer is strakkies) maar voor de rest rij ik net voor de spits in mn (lease) auto. Haha, en die monster s4r is natuurlijk ook supersnel, ik wist alleen even niet hoe ik die andere het beste kon noemen, superbikes dan? :)
Weet je al wat voor monster je wilt? en de kleur? of maakt dat je niet zoveel uit?
 
voordat ik me motor had, heb ik ergens een site gezien waar alle onderdelen van een heleboel motoren waren weergegeven (technische tekeningen), ik kan hem alleen nergens weervinden :( . wie weet welke site dat is?
 
Thanx!
Ja zeker een duc!!! Ik ga nu de komende weken even op mijn gemak rondkijken..maar ik ga er nu van uit dat het een Duc wordt!!! even proefritjes maken... :)
Ja ik ben diegene die mijn :X betreffende de datum... hahahaa
en nu schreeuw ik het van de daken!!! IK BEN GESLAAGD!!! hahaha

Ik hoorde trouwens dat een Duc best ching ching is betreffende onderhoudsbeurten en zo...
kan jij me misschien iets meer vertellen hierover?
alvast bedankt Robje.

Gefeliciteerd!! En ik begrijp heel goed waarom je een Duc wil..

Afgelopen maandag stond ik voorgesorteerd en te wachten tot ik kon oprijden. Ik voelde het heerlijke zware geluid van mijn motor en dacht nog. "Wat zeuren ze nou over die BMW's?? Dit is toch geweldig!! :9 " Bij het wegrijden was ik ineens een illusie armer. Er stond een DUC net naast me in mijn dooie hoek en weg was ie! :X
Snot in me ogen. En ik weer luisteren naar die muggescheten :(
 
En ik weer luisteren naar die muggescheten :(

Had het zelf niet beter kunnen zeggen! :X Jammer dat je het verschil niet hoort tussen een Ducati en een BMW. :X :X

Ook ik ga binnenkort als ik geld heb B| kijken naar een motor. Het moet toch echt deze worden!

full
 
Laatst bewerkt:
balen zeg. betekent dat dat je zonder proefrit een motor moet kopen tenzij je er eentje vindt die al 25kw is? lijkt me best lastig.

gaan er nog mensen mee naar de newbie-tour zondag a.s.?

Ja tis niet anders, ik hoop nog ffe iemand te regelen die wel gewoon motorrijbewijs heeft. Morgen ga ik kijken voor een cbr600f uit 1996, wie weet!

@Jacky O: congratz *D Super!

Over die monster: duc's zijn niet gemaakt met het oog op onderhoud e.d. Italianen hebben daar wel vaker last van, ze denken vaak aan motorische prestaties en aan een goede look van de motor, maar vergeten weleens het geld uit het oog. Ik meende dat de monster desmodromische klepbedining heeft, dat betekent iedere 10k kleppen stellen en omdat dat niet met veertjes werkt e.d. een lekker aantal uurtjes uurloon :X Verder zijn het wel hele lekkere motoren vind ik zeker! Oudere modellen hebben geen toerenteller, voor een sportieve rijstijl toch wel erg onhandig.

Suc6 met je keuze!
 
Ja mensen...ik ken alle verhalen over de Duc!! maar tja als je hart eenmaal verloren is aan zo'n Monster...dan is het heel moeilijk om nog naar andere modellen te kijken he!!! hahaha
Ik weet het...al die verhalen over duur onderhoud, mankementen, ach dat neem ik dan maar voor lief...ik ben niet echt van plan om zoveel kilometers te tuffen, gewoon een hobby..mag blij zijn als ik de 5000 km per jaar haal...dat is dan een wonder!!! :)
Een vriend van me heeft 3 jaar geleden een vette motor gekoxht splinternieuw, veel geld gekosten en moet je kijken wat er op zijn teller staat...
om je te schamen zo weinig...dat vind ik pas weggegooid geld...maar ieder zijn meug toch??
Ik ga de komende weken maar eens goed rondkijken.... :9~

Fijn weekend trouwens iedereen!!
 
potver... vergeet telkens in dit topic te kijken :+

@jacky, had ik je nou al gefilisteerd?! :?

Mogáh ff proefrijden op een 95-tiger GS met 26k op de tellerf :)
 
Ik heb m inderdaad ook niet voor woon werk (misschien als het echt supermooiweer is strakkies) maar voor de rest rij ik net voor de spits in mn (lease) auto. Haha, en die monster s4r is natuurlijk ook supersnel, ik wist alleen even niet hoe ik die andere het beste kon noemen, superbikes dan? :)
Weet je al wat voor monster je wilt? en de kleur? of maakt dat je niet zoveel uit?


kleur...?
Tja ik hard eerst de zwarte in mijn gedachte en dan mat maar heb laatst ook een hele mooie rode gezien en wat ik dacht dat ik dat niet mooi zou gaan vinden een hele gave gele!!!
Ik heb een zwart leren pak dus ik dacht dat zou heel cool staan natuurlijk met zo'n gele monster...hahahaa :)
Val ik nog een beetje op in het verkeer he? (veiligheid voorop...hahaha)
Binnenkort hoop ik te vermelden dat ik mijn monstertje heb... :9~
 
Ik heb een motor gekocht *D Dit is hem geworden:

194213


Hij moet nog ffe 25kw gemaakt worden, dan nog ffe een proefritje om te kijken dat alles ok is en dan mag ie mee naar huis :]

niet letten op het ruitje :X

[me]Tamiya is HAPPY!![/me]
 
voordat ik me motor had, heb ik ergens een site gezien waar alle onderdelen van een heleboel motoren waren weergegeven (technische tekeningen), ik kan hem alleen nergens weervinden :( . wie weet welke site dat is?
niemand?

gevonden :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan