(Centraal)ik heb geen rijlessen meer!!

kies een datum voor de WB ft ZZ tour

  • 15 oktober

    Stemmen: 5 35,7%
  • 22 oktober

    Stemmen: 8 57,1%
  • 29 oktober

    Stemmen: 1 7,1%

  • Totaal aantal stemmers
    14
Status
Niet open voor verdere reacties.
robje: nope was te brak van het vrijgezellenfeest de dag ervoor en durfde niet op de motor te stappen ivm promilage.... :X wel jammer maar volgende keer beter. heb eigenlijk helemaal niet gereden tijdens het hemelvaartweekend.

@fully: zo'n gps systeem lijkt mij geweldig. probleem is dat er nog veel meer dingen zijn die mij geweldig lijken en die ook veel geld kosten. keuzes, keuzes.
zo'n papiertje maak ik nu maak, is idd het makkelijkste
A2 utrecht,
afrit 13,
n28
SL links etc.
 
Ik heb ook alweer een week niet gereden geloof ik. Ik mag dan ook wel winterbikkel zijn, maar het is toch fijner om met een lekker weertje lekker een rondje te rijden dan in de regen en kou... (haha, nu is 10 graden al koud, met lessen was ik al blij als het 4a5 graden was, maarja toen had ik mn dikke jas en trui aan, nu alleen mn leren pak :) )
 
Ik heb ook alweer een week niet gereden geloof ik. Ik mag dan ook wel winterbikkel zijn, maar het is toch fijner om met een lekker weertje lekker een rondje te rijden dan in de regen en kou... (haha, nu is 10 graden al koud, met lessen was ik al blij als het 4a5 graden was, maarja toen had ik mn dikke jas en trui aan, nu alleen mn leren pak :) )

als ik ergens heen moet en er ligt geen sneeuw, stap ik wel op de motor. maar als ik a'dam centrum in moet heeft het meestal geen zin. de fiets is dan makkelijker en sneller. bovendien shopt het soms zo lastig met motorkleding aan ;)
 
Gaat hier helemaal niet goed.. '(

Mijn motor staat al bijna 3 weken bij de dealer te wachten op een cardanlager. Is besteld en wil maar niet binnen komen. Ik wil rijden en de ene na de andere uitnodiging voor gezellige ritjes moet ik laten schieten. Toen ik mijn motor kreeg was er eerst sneeuw, gladdheid en pekel en nu dit weer! :( Frustrerend. Ik heb me ingeschreven voor een "nacursus" op mijn oude rijschooltje. Dat zat in het pakket van de lessen. Ik hoop maar dat mijn fiets dan klaar is. Ben benieuwd of ik dan die vreselijke langzame slalom ook met mijn koffers aankan. Het mooie van die dag is wel: je kan niet zakken.... 8-)
 
na ja, zondag voor t laatst gereden. naar veenendaal! :P wel klote weer. heel veel wind en dan is de snelweg niet zo leuk meer en al helemaal niet een uur lang. (en daarna weer een uur terug)
ze hebben donderdag en vrijdag heerlijk weer opgegeven. zal dan wel gaan rijden 's avonds denk ik. :)
 
Ja hoor beste mensen,

Ben eind oktober in 2004 geslaagd voor mijn motorrijbewijs. In augustus op geweest en toen een valpartij gehad in de bocht vlak bij een bushalte. Was flink aan regenen en dieselolie op de weg. Met als gevolg, zware kneuzingen aan ribbenkast, schouder verrekt en beschadeging aan AC gewricht. Dokter en ziekenhuisbezoek. Fysiotherapie en 1 herexamen afgezegd (nog klachten) en 25 oktober opnieuw afgereden en geslaagd. Voor > 25 KW. Inmiddels 8 april een FZ-tertje gekocht Yamaha FZ750 en meer dan 2500 km erop zitten. Gewoon fantastisch en natuurlijk heeeeel defensief rijden (vooruit kiken en anticiperen). Het motorgevoel blijft fantastisch.

Groetjes Dennis
 
Gisteren naar nijmegen gereden vanuit haaksbergen. Ik dacht dat hij met een snelwegritje juist onzuiniger zou zijn, maar ook op de snelweg (en ook stadsverkeer inbegrepen) rijdt hij nog steeds strak 1:25 :) en ik heb toch op z'n tijd best sportief gereden.

De terugweg nog even m'n top gemeten en die is 140 met de 25kw set '( en dan hang ik echt vol aan het gas in de zesde met de kin op de tank. Langer dan een kwartier heb ik het niet volgehouden :P je waait bijna van je fiets :P

En de terugweg ook voor het eerst geflitst :+
Van de voorkant natuurlijk 8-)
Maar ik denk niet dat ik dat vaker doe, heb toch altijd het idee dat je alsnog wordt gepakt...
 
Laatst bewerkt:
Helaas niemand van de (ex-)lessers gesproken...
sorry |(

[me]The Beerhunter bleef maar binnen bij de kachel toen hij naar buiten had gekeken :X
[/me]


motorpak aan op de fiets had ook zo raar gestaan O-)

De terugweg nog even m'n top gemeten en die is 140 met de 25kw set '( en dan hang ik echt vol aan het gas in de zesde met de kin op de tank. Langer dan een kwartier heb ik het niet volgehouden :P je waait bijna van je fiets :P
Hmm.... dat moet toch harder kunnen..... denk ik....
 
Heb idd wel iets gehoord over een afslag missen ;)

Voor het navigeren gebruik ik ook vaak gewoon een stuk papier met daarop een routebeschrijving. Is kort en duidelijk (voor mij dan ;) ) verhaal, bijvoorbeeld:

VKL LI
2e RO RE
(bij de verkeerslichten linksaf, daarna bij de 2e rotonde rechtsaf).

Voordeel van een GPS is ook dat je een kaart voor je hebt en dat je dus ongeveer kan zien hoe de weg loopt, wat een voordeel kan zijn als je in een onbekende omgeving rijdt. Ik heb tot nu toe nog geen spijt gehad van de aanschaf van het systeem. Mijn spaarrekening helaas wel.... :P
Je zult 't vast en zeker al verteld hebben, maar wat voor 'n GPS heb je?

[me]2 Meter Ellende is nu even te lui om uit te zoeken of Fully hier al heeft verteld wat voor GPS 'ie heeft en loopt dus de kans dat 'ie nu een stomme vraag stelt O-) [/me]
 
Je zult 't vast en zeker al verteld hebben, maar wat voor 'n GPS heb je?

[me]2 Meter Ellende is nu even te lui om uit te zoeken of Fully hier al heeft verteld wat voor GPS 'ie heeft en loopt dus de kans dat 'ie nu een stomme vraag stelt O-) [/me]
Ik heb de StreetPilot III van Garmin. Is een ouder model (inmiddels discontinued), maar werkt prima. De nieuwere zijn wat kleiner en lichter, maar ik dat vind ik niet zo spannend. Een nadeel van de SPIII is wel dat er speciale geheugenkaarten van Garmin in moeten (= duur dus). Heb zelf een 128MB kaart en dat is ruim voldoende om heel Nederland erin te zetten. Als je buiten Nederland rijdt zal je dus andere kaarten moeten laden. Opzich niet zo'n punt, maar als je door Europa gaat rondreizen wordt het wat lastig. De nieuwere modellen gebruiken CompactFlash kaarten dacht ik.

Het apparaat kan op batterijen werken, maar ik heb hem zelf aangesloten op de accu van mn motor. Zit op het stuur gemonteerd middels een Ram-mount, waardoor hij ook gemakkelijk te verwijderen is (wel weer diefstalgevoeliger).

Je kan er gerust mee in de regen rijden, je moet em zelfs onder water kunnen houden ;) .

Aanwijzingen krijg je op het scherm en kunnen gecombineerd worden met spraakbegeleiding. Heb er standaard zo'n oortje bij gekregen, maar daar had ik met lessen vaak ruzie mee dus dat moest anders. Helminbouwsetje gekocht en nu dus perfect geluid en geen gezeur meer met dat oortje. Kan zelf met mn oordoppen in alles nog prima verstaan.

Ook in de auto werkt de SPIII goed.

Voor meer info: www.gps.nl
 

Danku voor de berg info :P


Best duur zo'n kreng, maar misschien toch wel een leuk idee als bestemming voor de te verwachten teruggave van de belastindienst....

Ik verrij me in m'n eigen straat nog 3x per dag B| (bij wijze van spreken :P ) dus het lijkt me toch wel een goeie investering....
 
Danku voor de berg info :P


Best duur zo'n kreng, maar misschien toch wel een leuk idee als bestemming voor de te verwachten teruggave van de belastindienst....

Ik verrij me in m'n eigen straat nog 3x per dag B| (bij wijze van spreken :P ) dus het lijkt me toch wel een goeie investering....
Nog effe iets.... denk niet slim te zijn en toe te happen op een leuke aanbieding in bijv. de VS. Dan krijg je er een met een verkeerde basemap en da's niet handig. Bij de GPS-lui in Notter hebben ze ook wel es tweedehandsjes in de aanbieding ;)
 
Eindelijk ben ik rijles af :) Net geslaagd voor me A-tje.
straks maar even naar het stadhuis om me nieuwe papiertje op te halen,
en dan op zoek naar een ZXR-400 en lekker gummen :]
 
Goed, hier mijn ervaringen:

2 mei examen! Ging super, tot de één na laatste bocht (afslag bij het CBR), waar ik een natte putdeksel niet zag. Gevolg: voorwiel gleed weg en ik met het voetje aan de grond. Gelukkig bleef ik overeind. Kreeg van de examinator een wijze (en terechte) les "dit doe je nooit meer" en gelukkig was de rest van de rit goed genoeg om het roze papiertje mee te nemen (13 lessen!)

Donderdag 5 mei mijn eerste proefrit op een Suzuku GSX 600F uit '92. 56.000 km op de teller, maar al 5 jaar in bezit van een bekende die er nooit problemen mee gehad heeft. Nieuwe achterband en ketting, dus allemaal dik in orde. Lekker gereden over de Holteberg en erg tevreden over de machine. Er is echter één klein minpuntje aan de motor en dat is dat bij extreme regenval één van de cilinders nog wel eens wil stoppen. Dat nam ik voor lief, want ik ben/wordt immers een mooi weer rijder.

Vrijdag naar het postkantoor en de motor was helemaal van mij! Het plan was om via Zwolle naar Groningen te rijden (avondje stappen met vrienden). Alleen had ik de (stevige) wind pal in de zij staan en had ik twee keer een momentje dat ik wel heel dicht bij de andere baan kwam! (zo'n 80 km/u provinciale weg) Echt niet relaxed dus! Besloot dan ook maar om meteen (noordelijk) naar Groningen te rijden. Even geschuild onder een viaduct voor HAGEL en vervolgens een probleemloze reis gehad.

Zaterdag terug gereden via Zwolle naar Utrecht. Ik heb afgelopen jaar nog niet zoveel REGEN gezien als toen! Ik schepte met mijn schoenen water op het Emma viaduct! Gelukkig hield de vierde cilinder het ook voor gezien, zodat ik met max 90 a 100 km p.u. in de stromende regen over de snelweg hobbelde. Na 10 minuten waren mijn handschoenen helemaal zeik en kon ik via mijn helmmuts drinken! :9 (Water werd omhoog gezogen) Positief punt: voor de rest was ik droog en ik heb het niet koud gehad..

Al met al veilig thuis gekomen en nu staat mijn trotse nieuwe bezit in de schuur de glimmen! Wel een goede ontgroening gehad wat dat betreft :-)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan