(Centraal) Ik heb rijlessen ** Deel 12 **

In welk deel denk je je rijbewijs halen?

  • Nu deel 12

    Stemmen: 20 45,5%
  • Deel 13

    Stemmen: 12 27,3%
  • Deel 14

    Stemmen: 5 11,4%
  • Deel 15

    Stemmen: 3 6,8%
  • Deel 16

    Stemmen: 4 9,1%

  • Totaal aantal stemmers
    44
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vind het nog steeds een beetje gek als je nog geen AVB op zak hebt dat je ook op de snelweg gaat en AVD lessen hebt. Is het niet logischer om je eerst voor 100% op AVB te richten en als je het hebt op AVD overgaan :?
Misschien dat je het wel sneller leert, maar het is minder leuk. Van 2 uur pylonen ontwijken zou ik wel gek worden. Bovendien had ik mijn AVB al wel op zak kunnen hebben als het CBR niet 10 weken wachttijd had gehad.
edit: ik denk wel dat ik wat relaxter rijd als ik straks AVB binnen heb.
 
Laatst bewerkt:
Ja daar heb je wel gelijk in. Ik werd op gegeven moment echt zat van die pylonnen en zeker iedere keer 2 uur lang bah. Maar ik heb wel het gevoel dat je beter stapsgewijs naar je rijbewijs kunt werken dan alles in 1 keer oefenen. Is ook denk ik wat veiliger.
 
:+

ff een off-topic antwoord:
Ik ben een cm groter dan jou en 56 kilo. Ik heb een leren combi in maat 44 :X . Ik denk alleen niet dat veel kledingzaken die hebben hangen... Die van mij is ook speciaal op aanvraag gemaakt :) .

:+
:9

Ik ben 1.80 en 75 kilo, en heb maar 48. Maar dit is veel te groot B| (zoals je zelf hebt kunnen zien)
Bij de motorzaak waar ik andere kleding gepast heb echter, was het precies goed.
Passende maat varieert dus per persoon, dus ik zou gewoon passen.
heeeehe eindelijk, d8 dat jullie alleen maar off topic konden swetsen :9
Hoe gaat dat trouwens met de gebruik van spiegels en kijken? Moet je overdreven elke 5/10 seconden in je spiegels kijken zoals ik dat moest doen voor m'n autorijbewijs of niet.
In ieder geval regelmatig spiegelen. Overdreven vaak moet je niet doen, krijg je ook commentaar over. Je moet immers ook nog weten wat zich voor je bevindt.
Wel opletten dat je elke keer bij afremmen, en elke keer bij optrekken in je spiegels kijkt.
Uiteindelijk moet je gewoon rijden, en al rijdende leer je elke les meer. Alles in één keer goed doen is onmogelijk, ook mét tips.
elke 4 seconden, en een tip: onthoud kleuren :)

zo van: rechts achter me: rood, links naast me: blauw, etc.

mn instructeur quizzde me nog wel eens, of ik goed oplette :) :Y
het scheelt je met in de gaten houden wat al het verkeer om je heen doet :Y
Kleuren :?
Alsin auto kleuren?
Pff.. iedereen heeft z'n eigen manier, dat blijkt! Ik ga dat echt niet onthouden.. ik kijk gewoon in mn spiegels, gebruik mn oren goed, en als ik m uit mn spiegel zie verdwijnen kijk ik even over mijn schouder om te zien wat hij van plan is.
Damn..wat voel ik me weer 'n groentje over dat cc en pak |(

Hee....oliemassage was mijn idee. B|
Olieworstelen was Tattoo's idee!!! 8-)
Owwww ik zie het. Sorry, te snel gelezen :X
In dat geval kom ik jou wel masseren, en ga ik met Tattoo glibberen :9
Ja het gaat waarschijnlijk idd een zwarte pak worden met wat roods.. net als m'n gixxer :Y ;)
Geen witte meer? ;)

Nog steeds: tschul 4 life :+
_O- Stunts _O- met een BMW _O-


B| :+
Wheelies kunnen, niet? Stoppies moeten ook mogelijk zijn... en burnouts... kneedowns, rolling burnouts, circles, alles is mogelijk!
en, die 'lasplekken' noem ik ze altijd maar, daar waar scheuren in het asfalt zijn opgevuld.. die zijn ook niet ongevaarlijk :Y
Bitumenstrepen... is idd kut. Zelfs als je er rechtuit overheen rijdt glibber je... en als het warm weer is zijn ze ook nog glad. (Reed hier langs het station de bocht door mijn 1e dag, en schrok wel ff toen mn voorwiel glibberde)
Mijn ouders houden ook allebei hun hart vast omdat ze ook weten hoe ik op de brommer reed (en op de crossmotor :P ) maar me pa heb me wel geholpen met me rijlessen :)
gewoon van hem wat geld geleend en dat betaal ik dan terug
en motor heb ik gewoon zelf gekocht :) was gelukkig ook niet zo heel duur O-)

die leningen e.d wil ik nix van weten, hou ik niet van
klinkt allemaal zo mooi maar zit altijd wel een addertje onder 't gras :r
w8 dan liever wat langer dan ergens aan vast te zitten
Lenen is eigenlijk :N , als het effe kan, niet doen.
Maar.. wel lenen voor je rbw, niet voor je brommer? Dus je brommer kostte minder dan je rbw?
*D Dus dat betekent dat ik hem over 2 jaar voor een vriendenprijsje mag kopen? *D
Zo, net ook weer les gehad, laatste les voor mijn AVB. Oefeningen gingen niet allemaal geweldig, maar dat was ook omdat het op een andere plek dan normaal was, waar ook nog 3 andere lessers bezig waren. Wat weinig ruimte voor mijn aanloop, met name voor de korte slalom. Maar goed, het examenterrein in A'dam schijnt ook vervelend te zijn. Ook de noodstop ging niet super, ik schakel automatisch terug. Toch heb ik er wel vertrouwen in, volgende week donderdag, alleen de langzame slalom wordt 50/50, de rest moet in principe goed gaan.

Ik word inmiddels wel gek van mijn instructeur. Eerst op de snelweg. Van de A4 op de A9 invoegen, reed een auto op de rechterbaan, die ik wel had gezien, maar waar ik makkelijk voor kon. Dus ik wil invoegen, hoor ik hem schreeuwen:"Opletten!". Ik denk, ik mis iets, laat die auto dan maar voor gaan. Nergens voor nodig natuurlijk.
Daarna, terug in de stad, bocht naar links, over tramrails. Motor doet stapje opzij, ik schrik, rij recht op wachtende voetgangers af, controleer de motor weer en maak de bocht alsnog af. Zegt'ie:"Je moet die bocht niet zo ruim nemen." |( Hij had niet eens gezien dat ik bijna op mijn plaat ging. Verder vergeet ik nogal eens mijn voetrem te gebruiken, iets waar je op kunt zakken, maar dat heeft'ie blijkbaar ook niet door. Hij zegt er iig nooit wat van.
[me]Grandia heeft het even helemaal gehad met zijn instructeur. Gelukkig is motorrijden nog steeds leuk, zelfs in de regen.[/me]
:Y
Denk dat je iets overenthousiast over het tramrailsje bent gegaan dan, als ie een uitstapje deed. Het liefst de motor recht over de rails rijden, niet in een bocht. Ik zet hem ook altijd ff rechtop. Wel slordig van je instructeur dat hij het niet gezien heeft..maar dat soort dingetjes blijf je hebben. Het feit dat hij 'opletten' riep, maakt duidelijk dat je nog niet opvallend genoeg kijkt. Blijkbaar had hij niet in de gaten dat jij die auto al gezien had, endit moet natuurlijk wel zo zijn (ook op het examen)
Misschien dat je het wel sneller leert, maar het is minder leuk. Van 2 uur pylonen ontwijken zou ik wel gek worden. Bovendien had ik mijn AVB al wel op zak kunnen hebben als het CBR niet 10 weken wachttijd had gehad.
edit: ik denk wel dat ik wat relaxter rijd als ik straks AVB binnen heb.
Vind het eigenlijk ook niet zo heel gek.. het is toch een stukje ervaring doen, en ik reed eigenlijk elke AVB les wel op de weg. Een kwartiertje tot halfuur zelfs. De oefeningen vorderden snel genoeg, en zo houden ze je enthousiast voor het motorrijden.
Ja daar heb je wel gelijk in. Ik werd op gegeven moment echt zat van die pylonnen en zeker iedere keer 2 uur lang bah. Maar ik heb wel het gevoel dat je beter stapsgewijs naar je rijbewijs kunt werken dan alles in 1 keer oefenen. Is ook denk ik wat veiliger.
Mwa, met die veiligheid zit het m.i. wel snor. De instructeur rijdt immers achter je aan, hij let voor jou op, en jij bent ook nog onzeker, dus past extra goed op. Bij mij is er nog nooit iets fout gegaan. 'Gevaarlijkste' wat ik heb meegemaakt is op mijn teller kijken, terwijl precies toen een auto voor me remde. Ik had het na krap een seconde pas door en schrok even, maar zat er nog lang niet bovenop. Als het echt fout dreigt te gaan, laat je instructeur je dat wel weten.
 
Het feit dat hij 'opletten' riep, maakt duidelijk dat je nog niet opvallend genoeg kijkt. Blijkbaar had hij niet in de gaten dat jij die auto al gezien had, endit moet natuurlijk wel zo zijn (ook op het examen)
Wsl. heb je gelijk, ik ga maar een MF sticker achterop mijn zwarte helm plakken.

off topic: iemand wel eens een examinator op MF tegengekomen? Wel lachen als je tijdens je examen opeens "Gespot" hoort in je oortje...
 
Ik ben juist blij dat mijn instructeur me zelf laat rijden over de snelweg.. voor de snelle oefeningen moeten we toch een eindje rijden, en dan heb ik liever dat ik zelf mag rijden, dan dat ik steeds achterop moet.. :)
 
Lenen is eigenlijk :N , als het effe kan, niet doen.
Maar.. wel lenen voor je rbw, niet voor je brommer? Dus je brommer kostte minder dan je rbw?
*D Dus dat betekent dat ik hem over 2 jaar voor een vriendenprijsje mag kopen? *D

haha nee ik had wel wat geld gespaard maar me pa had gewoon gezegd van ik betaal het en dan betaal je het in 1x maar terug, en ondertussen had ik genoeg centjes bij elkaar gespaard voor die motor en dus de motor maar gekocht :)
 
Onze opppas (21 jaar) stuurde net een SMS'je. Rijbewijs gehaald. Theorie en verrichtingen had ze al. Ze was wel zenuwachtig want ze had door haar vakantie en het feit dat haar instructeur niet veel tijd had, maar twee lessen op de openbare weg gehad. Ze heeft wel veel ervaring met de auto, maar of dat nu geholpen heeft. Ze heeft wel enorme 'oren', dus misschien dat de examinator daar rekening mee hield. Al met al heeft ze het supersnel gehaald met een minimaal aantal lessen.
 
Onze opppas (21 jaar) stuurde net een SMS'je. Rijbewijs gehaald. Theorie en verrichtingen had ze al. Ze was wel zenuwachtig want ze had door haar vakantie en het feit dat haar instructeur niet veel tijd had, maar twee lessen op de openbare weg gehad. Ze heeft wel veel ervaring met de auto, maar of dat nu geholpen heeft. Ze heeft wel enorme 'oren', dus misschien dat de examinator daar rekening mee hield. Al met al heeft ze het supersnel gehaald met een minimaal aantal lessen.

Ben ik nou gewoon úberblond of is dit voor meer mensen niet te begrijpen :?
 
Onze opppas (21 jaar) stuurde net een SMS'je. Rijbewijs gehaald. Theorie en verrichtingen had ze al. Ze was wel zenuwachtig want ze had door haar vakantie en het feit dat haar instructeur niet veel tijd had, maar twee lessen op de openbare weg gehad. Ze heeft wel veel ervaring met de auto, maar of dat nu geholpen heeft. Ze heeft wel enorme 'oren', dus misschien dat de examinator daar rekening mee hield. Al met al heeft ze het supersnel gehaald met een minimaal aantal lessen.

Ben je niet een beetje te oud om een oppas nodig te hebben ;) .

Ik hoop dat het aan haar enorme oren ligt, dan haal ik hem ook!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben juist blij dat mijn instructeur me zelf laat rijden over de snelweg.. voor de snelle oefeningen moeten we toch een eindje rijden, en dan heb ik liever dat ik zelf mag rijden, dan dat ik steeds achterop moet.. :)

haha Ik zit ook niet achterop hoor!! Maar ja oefenterreinn voor was ongeveer 5 minuten rijden van de rijsschool.
 
Onze opppas (21 jaar) stuurde net een SMS'je. Rijbewijs gehaald. Theorie en verrichtingen had ze al. Ze was wel zenuwachtig want ze had door haar vakantie en het feit dat haar instructeur niet veel tijd had, maar twee lessen op de openbare weg gehad. Ze heeft wel veel ervaring met de auto, maar of dat nu geholpen heeft. Ze heeft wel enorme 'oren', dus misschien dat de examinator daar rekening mee hield. Al met al heeft ze het supersnel gehaald met een minimaal aantal lessen.
Mmm... Misschien een heel domme vraag, maar ben ik de enige die de oren snapt? Ik wil er wel een foto van zien hoor, van die... oren... ;)
 
Yeah net dus een uurtje op de weg gehad, lekker in de regen! :] :9
Ben blij dat ik een goed outfit heb, want ben zelf totaal niet nat geworden! *O* Had in de regen rijden erger ingeschat maar ik vind het best te doen :Y
Je moet trouwens wel gigantisch veel kijken en echt overal opletten, wat dat betreft een aardig druk uurtje, maarja dat zal ofcourse wel wennen en automatisme worden })

Pfff nu maar weer wachten tot maandag -O- ;)
 
Mogguh allemaal en vandaag is de dierendag :)
Damn...wat een weer :r voor vandaag!

Hee meissie...ik zag dat je bericht op mn msn had achtergelaten, ik was echt zo lui voor tv hangen en ben niet meer op MF teruggekomen.
Sorry, meissie :j :j

Dank voor je compliment....ja ieders smaak verschilt!


Heey maakt niet uit hoor en dankjewel. Was inderdaad droog gebleven. Ben alleen gigantisch op me plaat gegaan vandaag met de remproeven.

Tip aan alle medelesser: Wordt NIET te impulsief en te energiek met remproeven. :N

Pakte me voorrem gewoon te hard in. Ging vol onderuit. Lekker me linkerknie nu in verband had me opengeschaafd. Lekker goor zo. Ieuwie, maar ja me eerste val ook weer gehad. Typerende was wel dat daarna de remproeven wel gingen zelfs de preciesiestop. :? Toch wat geleerd eruit vandaag. Altijd blijven nadenken als je motorrijdt!
Conclussie: Motorrijders zijn slimme mensen. :)

Voor de rest ja ging alles wel goed snelle en langzame slaom me 8tje vertragingsoefeningen. Dus tja wel leerzame les.

Wie was dat nou met die ondertitel: Ben jij al eens op je bek gegaan?
Nou kan nu volmondig JA op antwoorden. :Y

Ga nu even de topic verder lezen van vandaag.
 
Heey maakt niet uit hoor en dankjewel. Was inderdaad droog gebleven. Ben alleen gigantisch op me plaat gegaan vandaag met de remproeven.

Tip aan alle medelesser: Wordt NIET te impulsief en te energiek met remproeven. :N

Pakte me voorrem gewoon te hard in. Ging vol onderuit. Lekker me linkerknie nu in verband had me opengeschaafd. Lekker goor zo. Ieuwie, maar ja me eerste val ook weer gehad. Typerende was wel dat daarna de remproeven wel gingen zelfs de preciesiestop. :? Toch wat geleerd eruit vandaag. Altijd blijven nadenken als je motorrijdt!
Conclussie: Motorrijders zijn slimme mensen. :)

Voor de rest ja ging alles wel goed snelle en langzame slaom me 8tje vertragingsoefeningen. Dus tja wel leerzame les.

Wie was dat nou met die ondertitel: Ben jij al eens op je bek gegaan?
Nou kan nu volmondig JA op antwoorden. :Y

Ga nu even de topic verder lezen van vandaag.
Damn, babe, hoe ernstig is het? Had je een beschermende broek aan die misschien nog wat kon opvangen? Tja, inderdaad vol remmen is niet zo heel goed. Eerst laten pakken en dan pas doorremmen. geen angst opgelopen?

Edit: lamaar: ik zag al dat je meteen weer opgestapt bent en doorgereden, dus angst zal wel meevallen.
 
Damn, babe, hoe ernstig is het? Had je een beschermende broek aan die misschien nog wat kon opvangen? Tja, inderdaad vol remmen is niet zo heel goed. Eerst laten pakken en dan pas doorremmen. geen angst opgelopen?

Nou had dus een spijkerbroek aan met een regenbroek eroverheen. Beide gescheurd en was meer van huh toen ik viel en later toch even tranen van de schrik en de pijn. Meer van de schrik eigenlijk, want bloedde nogal erg. Enge stukkie s vel er ook in. Blegh hoop wel dat het snel geneest volgende zaterdag mag ik namelijk weer. Ook nog wat afgebroken van de motor maar niet al te ernstig gelukkig!

En angst, ja beetje maar na de schrik weer opgestapt en nog verder gegaan met de remproeven met aanmoediging van me instructeur. :} Die gingen daarna ineens wel rustiger en geconcentreerder. Hij praate me wel doorheen ook op de terugweg van de parkeerplaats naar de rijschool was ook wel best een endje. Alleen me knie deed best wel zeer de wind zo op. Me knie bloed gewoon nog steeds door verband heen. :N En stome is stond vorige week nog met een motorrijbroek in me handen maar ze hadden me maat niet. :(
 
Pakte me voorrem gewoon te hard in. Ging vol onderuit. Lekker me linkerknie nu in verband had me opengeschaafd. Lekker goor zo. Ieuwie, maar ja me eerste val ook weer gehad. Typerende was wel dat daarna de remproeven wel gingen zelfs de preciesiestop. :? Toch wat geleerd eruit vandaag. Altijd blijven nadenken als je motorrijdt!
Au, vervelend -O-
Goed om te lezen dat je toch bent doorgegaan *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan