(Centraal) Ik heb rijlessen ** Deel 24 **

Status
Niet open voor verdere reacties.
[verdedig motorvriendjes modus]

Weet je.. niet om heel lullig uit de hoek te komen of om je aan te vallen maar als je niet weet in welke situaite een TS zit moet je er eigenlijk ook niet over oordelen.

Je hebt meerdere mensen die TS zijn. Sommigen hebben de godganse dag de tijd om te internetten en hebben meer vrije tijd dan de andere soort.

Je hebt ze namelijk ook die fulltime werken, afstuderen, een scriptie schrijven en zelf ook graag nog motorrijden in hun schaarse vrije tijd. Dat is dus het type Nocer. En als hij dan na het afstuderen 2 uur bezig is geweest om ALLES bij te werken en dan komen sommigen aan met een of ander pietluttig dingetje (ik doel niet persoonlijk) dan snap ik dan Nocer wel een beetje kribbig kan zijn.


Je had mij eens moeten zien tijdens het schrijven van mn scriptie, het werken van 2 banen en het kopen van een huis.. tegelijk ;)


Ps. voordat ik nu ook als kribbig word omschreven..

:+ :+ *O* *O* :+ :+

[/verdedig motorvriendjes modus]

Heb het nu druk met vakantie planning een voorbereidingen etc :+
Maar ach.. komt goed... zolang je niet telkens :( gaat gebruiken als smiley omdat iets nog niet is geupdate, dan komt alles goed :+

Het wordt heus wel geupdate :Y
 
Laatst bewerkt:
Dragons Den ;)

Anyhow... ja hoor... 2 weken terug mijn diploma in ontvangst genomen... ben nog steeds/alweer (eeeh) vrijgezel (Bachelor dus :P) O-)

1 September beginnen met mijn nieuwe baan, dus gaat lekker ;)
Nu het rijlestopic weer even bijwerken :P
 
Hoe zullen we het noemen, JA. :+ De vorige keer kwam iemand niet heel aardig over en reageerd Nocer nogal kribbig _O- En dat moeten we niet hebben als TS natuurlijk :}

Zeg er gelijk even bij hoe het werd gebracht ;)
 
Sta ik daar vanmiddag op de parkeerplaats bij het ADO-stadion, was er helemaal klaar voor, komt die man naar me toe: Ja sorry, ik zie net dat er een verkeerde naam in het systeem staat...
Vanalles geprobeert, naar het hoofdkantoor gebelt maar ze 'konden' het niet veranderen volgens de regels. Het was gewoon een kwestie van 2 namen verwisselen, want ik stond al in het systeem en alles, maar omdat er vroeger teveel mee gesjoemeld was konden ze er niets meer aan doen.
Volgende AVB-datum valt precies in mijn vakantie, dat word dus over een week of 5 pas weer -O-

Ik had me er al zo op verheugd, nooit meer dat pionnengedoe op parkeerplaatsen, maar het zat er niet in ;(

De naam van mijn oma ? O-)
Wel balen...

@Neoc, moedig van je vriendin om gelijk weer op te stappen! Hulde!
 
Alles is geupdate... en we gaan richting Deel 25... en ik heb nog geen plaatje klaar :X
 
Kan ik dan ook aangepast worden? :P
Phyllis
Theorie: 2 juli *O*
AVB: 16 juli -O-
AVD: ?
Lesmotor: Honda CBF 500
Rijschool: EMO in Arkel
 
Laatst bewerkt:
Hey nocer, zie dat je alles hebt geupdate, nice job :Y

moet wel lang hebben geduurd, want damn er zijn veel pagina's bijgekomen, al die lessers toch :+
 
Was al een tijd je op dit forum aanwezig. En zie dit topic nu voor het eerst leuk om dit te volgen.
En te lezen wat ieder zijn ervaring is. Heb al heel lang motor willen rijden maar steeds werd het maar uitgesteld maar nu is het er toch van gekomen. Wens jullie allemaal veel succes met lessen.
Naam: Pedro98
Theorie: 01-07-2008 Gehaald eerste keer 4 foutjes
AVB: 25-08-2008 tijdstip 15:00
AVD:?
Lesmotor: Honda CBF 600 als ik het goed heb
Rijschool: Luiten Bredevoort

Heb nu 4 lessen gehad moet zeggen gaat wel aardig. Heb nu niet eerder les dan 11-08 rijschoool is gesloten (vakantie)
 
Laatst bewerkt:
Hey nocer, zie dat je alles hebt geupdate, nice job :Y

moet wel lang hebben geduurd, want damn er zijn veel pagina's bijgekomen, al die lessers toch :+

Waren er maar 13 :)
En uiteraard Zundapp en alle andere geslaagden, van harte gefeliciteerd en veel plezier :)
 
Hé wat leuk zeg, ik sta er nu ook tussen. Heb laatst wel de boeken via MP gekocht, nu alleen nog een datum prikken :)
Motorrijden leer je niet uit boekjes :(

Oh wacht, theorie :+


Ik heb m'n paginavoorkeur ook al heel lang op 100posts/pagina gezet. Je blijft aan de gang anders lol :P En dat is irritant met teruglezen, elke keer weer een nieuwe pagina (zoals de standaard 20/pagina). Heb hem nog heel even op 500/pagina gehad, en hoewel dat thuis wel ging was het op m'n werk niet echt 'werk'baar...
 
Laatst bewerkt:
Theorie: 15-07-08 GESLAAGD!!
AVB: niet bekend
AVD: niet bekend
Lesmotor: Honda CBF250
Rijschool: Erik Eisma

Afgelopen week geslaagd voor m'n theorie!! Yes, kan ik eindelijk op de openbare weg gaan lessen *D
 
Gefeliciteerd aan de geslaagden *O*

Ik heb vandaag weer een rijles gehad, 2 weken op moeten wachten maar het was het waard. Gelest is de zon :+ dat kunnen de mensen na mij niet helemaal zeggen :X Het natste werd ik van de terugweg _O- (en de zon)

Heerlijk als oefeningen gewoon goed gaan, langzame slalom, 8-jes en stapvoets rijden gingen allemaal goed 8-) Wel wat problemen met de remoefeningen, verplicht remmen vanaf een pilonnetje is niet mijn ding :( Toch ging het na wat pogingen best lekker *O* (ging ik bij noodstoppen terug schakelen zonder dat ik het zelf echt door had _O- en toch was het qua stopafstand goed) Alleen is mijn instructeur niet zo blij als ik zijn achterband blokkeer en rook ga maken met remmen :+ En het lopen/parkeren van de motor viel wel mee gelukkig, net als op de bok zetten, alleen commentaar op het wegrijden dat ik mijn gas moet gebruiken :X

Ik kan al weer niet wachten op volgende week, dan gaan we weer de grote wereld van het verkeer in :]
 
Ik bedoel het niet verkeerd, maar kan iemand me uitleggen wát nou precies het moeilijke is aan de remproeven? Dat je vergeet terug te schakelen, ok. Maar bij een pion je rem inknijpen en zorgen dat je bij de volgende stilstaat heb ik vanaf het begin af aan goed gedaan. Op de fiets stop je toch ook precies bij de lijn van het stoplicht? In de auto (voor veel mensen) doe je het toch ook?

:?

Nogmaals, ik val niemand aan, ik snap het gewoon echt niet :$ :)
 
Ik bedoel het niet verkeerd, maar kan iemand me uitleggen wát nou precies het moeilijke is aan de remproeven? Dat je vergeet terug te schakelen, ok. Maar bij een pion je rem inknijpen en zorgen dat je bij de volgende stilstaat heb ik vanaf het begin af aan goed gedaan. Op de fiets stop je toch ook precies bij de lijn van het stoplicht? In de auto (voor veel mensen) doe je het toch ook?

:?

Nogmaals, ik val niemand aan, ik snap het gewoon echt niet :$ :)

Je zegt het zelf al, met de auto sta je stil bij de witte streep en bepaal je zelf hoe/wat/wanneer je gaat remmen. Nu moet je verplicht vanaf dat oranje ding gaan remmen en stil staan! Ik ga me toch (onbewust) concentreren op die pion en dat is nou net niet de bedoeling :X
 
Het moet vloeiend gaan met die remproef. In de auto rem je soms wat sterker af en laat hem dan rustig richting voorganger rollen. In de auto rem ik altijd op de motor af richting stoplicht, hoef je met die stopproef ook niet te doen. Als het maar even erop lijkt dat het niet vloeiend was, dan keurde mijn instructeur hem ook af.
 
Ik rem nooit op de motor af (voor een stoplicht oid dan), en altijd vloeiend. Maar als je begint met rustig aanleggen en steeds ietsje harder is ie ook goed hoor (als het maar een vloeiende lijn is). kun je misschien beter inschatten :)
 
of je maakt een perfecte stoppie... wie weet wat voor een rijder de examinator is toch :-P

nee maaruh, blijft inderdaad pittig.. die vloeiende lijn aan houden..
ik kan wel zeggen dat ik ALLES met mn motor kan doen wat een beetje normaal is, en dat het tijdens de lessen perfect ging allemaal...
maar tijdens mn abv examen was het hakken over de sloot...
dus waar dat aan lag weet niemand:P stress denk ik..


maar goed.. heb trouwens EINDELIJK mn vriendin de les motor op gekregen.,. a.s zaterdag de eerste les bij harold hartman in Eindhoven (mijn oude instructeur.. zelfs instructeur van mn ouders 20 jaar geleden :P dus komt goed

ze zal als het bevalt hier wel mee komen posten,

iedereen hier succes en tot '' on the road '' ;)
 
idd, dat vloeiende is wat 't hem doet, bij mij ging de eerste keer wat schokkerig op het eind, de 2e keer was ik de achterrem vergeten, en nu doe ik hem zobekant wel goed de hele tijd, maar je moet er toch wel bij nadenken(wat ik normaal niet echt doe bij het afremmen op de fiets o.i.d

en ik merk dat er hier ook wel wat eindhovenaren zijn, aangezien er een paar ook bij harold lessen :P
 
Laatst bewerkt:
Even iets tussendoor, mijn instructeur zit flink te hameren op zaken als pijlen, putdeksels, etc. En ook terecht uiteraard. Kan me nog herinneren dat mijn achterwiel wegslipte door een putdeksel tijdens het rijden naar de parkeerplaats voor AVB oefening :)

Maar nu reed ik afgelopen week over de binnenring van Eindhoven toen ik een lesmotor zag rijden met de instructeur in de auto achter hem, maar ik ga niet over de auto beginnen.

Er is werkelijk geen enkele pijl geweest die hij niet vol over de streep heeft genomen en de instructeur leek er weinig van te zeggen want dit ging langere tijd zo door. Tot ik hem kwijt was geraakt omdat ik bij de stoplichten elke keer sneller op trok.

Is mijn instructeur nu overdreven streng of die andere enorm laks? En hoe zwaar wordt er eigenlijk op het AVD gekeken naar zaken als het op de juiste manier nemen van die pijlen?
 
maar goed.. heb trouwens EINDELIJK mn vriendin de les motor op gekregen.,. a.s zaterdag de eerste les bij harold hartman in Eindhoven (mijn oude instructeur.. zelfs instructeur van mn ouders 20 jaar geleden :P dus komt goed
Moet idd wel goed komen! Heb mijn lessen en examens ook pas bij hem afgerond :).

Eergisteren trouwens een motor op de kop getikt: *klik* :]
 
van wat ik van mijn instructeur heb begrepen kan dat best een kritiek punt in de beoordeling zijn, ik neem zo af en toe ook wat strepen en putdeksels mee, en dan krijg je gelijk naar je toegesnauwd dat je die niet zo vaak mee moet nemen :P

@stokvis

Mooie motor!
 
Laatst bewerkt:
Is mijn instructeur nu overdreven streng of die andere enorm laks? En hoe zwaar wordt er eigenlijk op het AVD gekeken naar zaken als het op de juiste manier nemen van die pijlen?
Je instucteur kan niet streng genoeg zijn op die pijlen en putdeksels. OK, de wegbeheerders leggen die rotzooi af en toe zo neer dat je ze niet kan ontwijken, maar als je er langs kunt, moet dat gewoon een automatisme zijn. Bij droog weer is er niet veel aan de hand, maar bij regen is alles wat wit is spiegelglad. Ik ben een keertje met m'n racefiets op het asfalt gekwakt door een nat streepje in een bocht. Sindsdien ben ik allergisch voor wit ;) Pijlen ontwijken hoefde ik dus niet meer aan te leren toen ik met lessen begon *D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan