Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Je red het wel.. ik was gelukkig niet zo zenuwachtig als met AVB, toen was ik er gewoon ziek van!
enne..
Slaap lekker vanaaf..
@ thehuman en tvl2000: welkom in dit topic en jullie zijn toegevoegd!
@RolandN: alvast suc6 voor morgen
idd Vodkat.......tijd voor een ZZ reunieen toen waren wij nog de:
(Afbeelding)
Class of '05
en Deel 6 heb ik bijgehouden ... O those memories ...
@RolandN: alvast suc6 voor morgen
Op welke motor heb jij gelest? Ik een kawa ER5, en zeker geen last van mn bovenbenen, maar mn hand was wel enorm verkrampt (op een gegeven moment ging het beter, of hij was gevoelloos geworden )ja dat had ik ook, komt omdat je dan te verkrampt bezig ben. En omdat je bepaalde spieren normaal gesproken niet gebruikt en nu wel.
Ik had het met de spieren bij mn bovenbenen, omdat je je met je benen vastklempt tegen de tank. Maar dat heb ik nu niet meer, vooral in het begin.
RolandN
Theorie 29-11-05
Voertuig 24-02-06
Verkeer ??-??-06
Lesmotor ER5
Begin motor ZXR400
Morgen AVD examen!
Gisteren mijn theorie in Leusden gehaald, en ik ben nu al een tijdje (6 lesjes) bezig.. Dus moet ik maar ook eraan geloven en me hier melden. De verhalen die hier verteld worden (over het achtjes draaien, en de langzame slalom) komen mij iig zeer bekend voor! Wat mij bij de theorie vooral erg tegenviel waren de hoeveelheid zakkers! De helft liep zonder certificaat naar buiten.. Mijn info:
weerdo
theorie : 01-05-06
Voertuig: ??-??-??
Verkeer : ??-??-??
Lesmotor: Honda CB 500F
Gisteren mijn theorie in Leusden gehaald, en ik ben nu al een tijdje (6 lesjes) bezig.. Dus moet ik maar ook eraan geloven en me hier melden. De verhalen die hier verteld worden (over het achtjes draaien, en de langzame slalom) komen mij iig zeer bekend voor! Wat mij bij de theorie vooral erg tegenviel waren de hoeveelheid zakkers! De helft liep zonder certificaat naar buiten.. Mijn info:
weerdo
theorie : 01-05-06
Voertuig: ??-??-??
Verkeer : ??-??-??
Lesmotor: Honda CB 500F
Raar eigenlijk, ik lees bij iedereen dat ze leren schakelen/kijken...Heb vanmiddag m'n eerste les gehad
Ondanks dat ik al wat rij-ervaring had toch eerst het braaf het standaard verhaaltje aangehoord en toen mocht ik rijden. De rijschool staat er om bekend dat ze een eigen oefenterrein hebben, maar daar moet je je dus niet te veel van voorstellen. Meer dan een stukje terrein, grotendeels begroeit met gras is het niet. En dan heeft de bevriende buurman (auto-dealer) zijn auto's er ook nog eens geparkeerd, dus daar rijd je tussendoor. De eerste lessen worden daar gegeven voor het leren schakelen en kijken en de rest wordt op een parkeerplaats gedaan. En dat is de reden dat ik te horen kreeg dat ik zo snel mogelijk mijn theorie moest gaan halen, wat een ander normaal in een les of 3/4 leert, ik nu al onder de knie heb. Dus ik heb voor 9 mei gelijk maar even een plekje bij het CBR gereserveerd, met een beetje geluk slaag ik en dan gaat het echte werk beginnen
Raar eigenlijk, ik lees bij iedereen dat ze leren schakelen/kijken...
Ik heb nog aangegeven nooit gereden te hebben, maar ik mocht opstappen en we gingen meteen een rondje stad (met kruispunten rotondes, de hele hap) doen...
Wist wel hoe het moest, daar niet van, maar nog nooit geoefend..
Groot verschil in aanpak
Raar eigenlijk, ik lees bij iedereen dat ze leren schakelen/kijken...
Ik heb nog aangegeven nooit gereden te hebben, maar ik mocht opstappen en we gingen meteen een rondje stad (met kruispunten rotondes, de hele hap) doen...
Wist wel hoe het moest, daar niet van, maar nog nooit geoefend..
Groot verschil in aanpak
Dat had ik dus ook. Ik wist technisch gezien ook hoe je moest schakelen voordat ik uberhaupt ooit op een motor had gezeten (dankzij motor forum natuurlijk: En al de 1e les mocht ik gewoo rondrijden. Het is trouwens écht handig dat veel van ons al rij-ervaring met de auto hebben. Dan weet je namelijk wat het belang kan zijn van anticiperen.
Voorbeeldje: Eergister reed ik richting een t-splitsing (ik kwam van de weg die tegen de kruisende weg loopt) en ik wilde rechtsaf slaan. Als er geen verkeer komt van links, hoef je in principe niet naar rechts te kijken.
Toen ik toch naar rechts keek werd er ingehaald op het kruispunt, en wel met hoge snelheid.
Dat was dus BIJNA een ongeluk en het liefst was ik achter die peogeoot-stationwagen-chauffeur aangereden maarja dat helpt natuurlijk niet veel
Maar ik moet niet denken wat er gebeurt als een motor rijder daar niet zou anticiperen In de auto zit je dan nog teminste een béétje beschermd
Heel veel succes morgen, en hou die zenuwen een beetje in bedwang
Vandaag mijn 6e en 7e lesuur gehad, noodstop, precisiestop, stopproef, halve draai, achtje, langzame slalom en snelle slalom gedaan.
Ging vrij goed al zeg ik het zelf, alleen raakte ik een beetje in de war van al die stopproeven
Datum voor theorie en AVB ook gepland:
THEORIE: 24-05-06
AVB: 06-06-06
Leuke datum om af te rijden
Als dit in de startpost gezet kan worden, graag
zo, begin wel te merken dat de zomermietjes eraan komen , gelukkig zitten er ook nog een aantal winterbikkels tussen
Idd Mijn eerst les was bij -2 ofzo En m'n AVB examen in de stromende regen, vette hoosbui