Centraal Ik heb rijlessen Deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ thehuman en tvl2000: welkom in dit topic en jullie zijn toegevoegd! *O*

@RolandN: alvast suc6 voor morgen :Y
 
Je red het wel.. ik was gelukkig niet zo zenuwachtig als met AVB, toen was ik er gewoon ziek van! B|

enne..
Slaap lekker vanaaf.. :+

Bij mijn AVB was ik zo zenuwachtig, het leek wel of ik paar pillen teveel ophad _O-

@ thehuman en tvl2000: welkom in dit topic en jullie zijn toegevoegd! *O*

@RolandN: alvast suc6 voor morgen :Y

Dank u :Y
 
Laatst bewerkt:
ja dat had ik ook, komt omdat je dan te verkrampt bezig ben. En omdat je bepaalde spieren normaal gesproken niet gebruikt en nu wel.
Ik had het met de spieren bij mn bovenbenen, omdat je je met je benen vastklempt tegen de tank. Maar dat heb ik nu niet meer, vooral in het begin.
Op welke motor heb jij gelest? Ik een kawa ER5, en zeker geen last van mn bovenbenen, maar mn hand was wel enorm verkrampt :P (op een gegeven moment ging het beter, of hij was gevoelloos geworden :P )
 
RolandN
Theorie 29-11-05
Voertuig 24-02-06
Verkeer ??-??-06
Lesmotor ER5
Begin motor ZXR400

Morgen AVD examen! :X

Heel veel succes morgen, en hou die zenuwen een beetje in bedwang 8-)

Vandaag mijn 6e en 7e lesuur gehad, noodstop, precisiestop, stopproef, halve draai, achtje, langzame slalom en snelle slalom gedaan.

Ging vrij goed al zeg ik het zelf, alleen raakte ik een beetje in de war van al die stopproeven :+

Datum voor theorie en AVB ook gepland:

THEORIE: 24-05-06
AVB: 06-06-06

Leuke datum om af te rijden O-)
Als dit in de startpost gezet kan worden, graag *D
 
Morgen om 14:00 uur m'n 'eerste' lesje..
Zal wel alles herhalen van begin af aan..

Oja m'n theorie-datum is bekend de rest nog nie:
Theorie: 06-06-06 (lol, ik zie het nu pas :+ )
AVB: xx-xx-06
AVD: xx-xx-06
Lesmotor: Kawasaki ER-5

Voeg me maar toe.. zou ik zeggen :)

Edit: lesmotor toegevoegd
 
Laatst bewerkt:
Oleeeeeeeeeee :W
Volgende deeltje alweer :)

Nou, vanmiddag weer aan het lessen geweest. Was best moe want ik had van 6:30 tot 17:00 gewerkt (rolstoelvervoer / taxibusje) dus ik was best moe. Ik moest om 18:00 rijden en verwachtte eigenlijk weinig van mezelf maar het ging naar mijn idee eigenlijk best lekker. Ik was best een beetje gespannen, het examen nadert tenslotte en dit voelde toch wel een beetje als generale repetitie. Maar toen ik eenmaal op de motor zat was ik helemaal niet moe of gespannen meer, had gewoon zin om een lekker stukje te touren! :)
Er ging nog een andere jongen mee, dat was voor mij voor het eerst om met 2 cursisten te lessen dus dat was duidelijk ff wennen qua afstand houden en elkaar toch in de gaten houden enzo. Voelde af en toe wat vreemd. Als ik als achterste reed moest ik continue rustig aan doen om niet in zijn achterband te zitten en als ik voorop reed had ik steeds het idee dat ik rustig aan moest doen om hem bij te laten benen. Om hem vervolgens bij de volgende bocht weer LOEIGROOT in m'n spiegel te zien :o
Anyway, dat was gewoon een kwestie van wennen en een heel klein beetje negeren denk ik. Maar ging dus wel lekker :) Moet nog een beetje op mijn kalmte denken, mijn tempo is goed maar soms iets te hoog op onoverzichtelijke kruisingen, dat gaat soms nog iets te gehaast.
Maargoed, volgende week woensdag middag nog 1 les (2 x 50 minuten) extra ingepland als ECHTE generale repetitie en dan gaat het donderdagochtend gebeuren!!! :]
 
Heb vanmiddag m'n eerste les gehad *O*

Ondanks dat ik al wat rij-ervaring had toch eerst het braaf het standaard verhaaltje aangehoord en toen mocht ik rijden. De rijschool staat er om bekend dat ze een eigen oefenterrein hebben, maar daar moet je je dus niet te veel van voorstellen. Meer dan een stukje terrein, grotendeels begroeit met gras is het niet. En dan heeft de bevriende buurman (auto-dealer) zijn auto's er ook nog eens geparkeerd, dus daar rijd je tussendoor. De eerste lessen worden daar gegeven voor het leren schakelen en kijken en de rest wordt op een parkeerplaats gedaan. En dat is de reden dat ik te horen kreeg dat ik zo snel mogelijk mijn theorie moest gaan halen, wat een ander normaal in een les of 3/4 leert, ik nu al onder de knie heb. Dus ik heb voor 9 mei gelijk maar even een plekje bij het CBR gereserveerd, met een beetje geluk slaag ik en dan gaat het echte werk beginnen :)
 
Gisteren mijn theorie in Leusden gehaald, en ik ben nu al een tijdje (6 lesjes) bezig.. Dus moet ik maar ook eraan geloven en me hier melden. De verhalen die hier verteld worden (over het achtjes draaien, en de langzame slalom) komen mij iig zeer bekend voor! Wat mij bij de theorie vooral erg tegenviel waren de hoeveelheid zakkers! De helft liep zonder certificaat naar buiten.. Mijn info:

weerdo
theorie : 01-05-06
Voertuig: ??-??-??
Verkeer : ??-??-??

Lesmotor: Honda CB 500F
 
Gisteren mijn theorie in Leusden gehaald, en ik ben nu al een tijdje (6 lesjes) bezig.. Dus moet ik maar ook eraan geloven en me hier melden. De verhalen die hier verteld worden (over het achtjes draaien, en de langzame slalom) komen mij iig zeer bekend voor! Wat mij bij de theorie vooral erg tegenviel waren de hoeveelheid zakkers! De helft liep zonder certificaat naar buiten.. Mijn info:

weerdo
theorie : 01-05-06
Voertuig: ??-??-??
Verkeer : ??-??-??

Lesmotor: Honda CB 500F

Goh he CBR Leusden is wel erg in trek hier in dit topic :P

Maar ik had het er vandaag toevallig nog over met een medewerker van mijn rijschool. Het slagingspercentage voor motortheorie is veruit het laagst van alle theorie-examens. Volgens haar is het echt heeeeel slecht gesteld met de algemene houding van mensen die hun motor-thoerie willen halen.
 
zo, begin wel te merken dat de zomermietjes eraan komen :X , gelukkig zitten er ook nog een aantal winterbikkels tussen :}

;) :+
 
Gisteren mijn theorie in Leusden gehaald, en ik ben nu al een tijdje (6 lesjes) bezig.. Dus moet ik maar ook eraan geloven en me hier melden. De verhalen die hier verteld worden (over het achtjes draaien, en de langzame slalom) komen mij iig zeer bekend voor! Wat mij bij de theorie vooral erg tegenviel waren de hoeveelheid zakkers! De helft liep zonder certificaat naar buiten.. Mijn info:

weerdo
theorie : 01-05-06
Voertuig: ??-??-??
Verkeer : ??-??-??

Lesmotor: Honda CB 500F

In leusden zeg je?!
Waar zat je? Waren maar 20 geslaagd he :) Wij zitten tussen de geslaagden *O*
Jij ik en Pogostick zaten gewoon in dat lokaal, vet coewl :+
 
Heb vanmiddag m'n eerste les gehad *O*

Ondanks dat ik al wat rij-ervaring had toch eerst het braaf het standaard verhaaltje aangehoord en toen mocht ik rijden. De rijschool staat er om bekend dat ze een eigen oefenterrein hebben, maar daar moet je je dus niet te veel van voorstellen. Meer dan een stukje terrein, grotendeels begroeit met gras is het niet. En dan heeft de bevriende buurman (auto-dealer) zijn auto's er ook nog eens geparkeerd, dus daar rijd je tussendoor. De eerste lessen worden daar gegeven voor het leren schakelen en kijken en de rest wordt op een parkeerplaats gedaan. En dat is de reden dat ik te horen kreeg dat ik zo snel mogelijk mijn theorie moest gaan halen, wat een ander normaal in een les of 3/4 leert, ik nu al onder de knie heb. Dus ik heb voor 9 mei gelijk maar even een plekje bij het CBR gereserveerd, met een beetje geluk slaag ik en dan gaat het echte werk beginnen :)
Raar eigenlijk, ik lees bij iedereen dat ze leren schakelen/kijken...
Ik heb nog aangegeven nooit gereden te hebben, maar ik mocht opstappen en we gingen meteen een rondje stad (met kruispunten rotondes, de hele hap) doen...
Wist wel hoe het moest, daar niet van, maar nog nooit geoefend..

Groot verschil in aanpak :)
 
Raar eigenlijk, ik lees bij iedereen dat ze leren schakelen/kijken...
Ik heb nog aangegeven nooit gereden te hebben, maar ik mocht opstappen en we gingen meteen een rondje stad (met kruispunten rotondes, de hele hap) doen...
Wist wel hoe het moest, daar niet van, maar nog nooit geoefend..

Groot verschil in aanpak :)

M'n eerste les om met de motor de weg op te gaan(Heb AVB op een afgesloten terrein gedaan) moet nog komen maar voor m'n autorijbewijs gold eigenlijk hetzelfde. Iets waar de hele lesperiode op gehamerd werd. Men doelt daarmee vooral op de anticipatie van het andere verkeer. Dat is op de motor nog veel belangrijker als in de auto.

Voor wat betreft mijzelf; aan het einde van deel 8 gaf al aan dat ik nogal zat te twijfelen om weer voor een snelcursus te gaan bij van Sprang en Tempo te Velsen(Haarlem Noord). Ben er vandaag toch maar langsgegaan om het in te plannen. 3 weken voor het examen 1X in de week 4u rijden.. En dat zit me nog niet echt lekker. K heb al ruim 2 jaar m'n autorijbewijs en de nodige ervaring dus een aardig stuk van dat anticipatievermogen maar toch lijkt t me wel erg kortaf. Dan liever wat meer losse lessen en met een zekerder gevoel t examen in.
Dus morgen maar even verder informeren, want dat A'tje moet er wel komen natuurlijk! :]
 
Raar eigenlijk, ik lees bij iedereen dat ze leren schakelen/kijken...
Ik heb nog aangegeven nooit gereden te hebben, maar ik mocht opstappen en we gingen meteen een rondje stad (met kruispunten rotondes, de hele hap) doen...
Wist wel hoe het moest, daar niet van, maar nog nooit geoefend..

Groot verschil in aanpak :)

Dat had ik dus ook. Ik wist technisch gezien ook hoe je moest schakelen voordat ik uberhaupt ooit op een motor had gezeten (dankzij motor forum natuurlijk: }) En al de 1e les mocht ik gewoo rondrijden. Het is trouwens écht handig dat veel van ons al rij-ervaring met de auto hebben. Dan weet je namelijk wat het belang kan zijn van anticiperen.

Voorbeeldje: Eergister reed ik richting een t-splitsing (ik kwam van de weg die tegen de kruisende weg loopt) en ik wilde rechtsaf slaan. Als er geen verkeer komt van links, hoef je in principe niet naar rechts te kijken.
Toen ik toch naar rechts keek werd er ingehaald op het kruispunt, en wel met hoge snelheid.
Dat was dus BIJNA een ongeluk :( en het liefst was ik achter die peogeoot-stationwagen-chauffeur aangereden maarja dat helpt natuurlijk niet veel :+
Maar ik moet niet denken wat er gebeurt als een motor rijder daar niet zou anticiperen :) In de auto zit je dan nog teminste een béétje beschermd :P
 
Dat had ik dus ook. Ik wist technisch gezien ook hoe je moest schakelen voordat ik uberhaupt ooit op een motor had gezeten (dankzij motor forum natuurlijk: }) En al de 1e les mocht ik gewoo rondrijden. Het is trouwens écht handig dat veel van ons al rij-ervaring met de auto hebben. Dan weet je namelijk wat het belang kan zijn van anticiperen.

Voorbeeldje: Eergister reed ik richting een t-splitsing (ik kwam van de weg die tegen de kruisende weg loopt) en ik wilde rechtsaf slaan. Als er geen verkeer komt van links, hoef je in principe niet naar rechts te kijken.
Toen ik toch naar rechts keek werd er ingehaald op het kruispunt, en wel met hoge snelheid.
Dat was dus BIJNA een ongeluk :( en het liefst was ik achter die peogeoot-stationwagen-chauffeur aangereden maarja dat helpt natuurlijk niet veel :+
Maar ik moet niet denken wat er gebeurt als een motor rijder daar niet zou anticiperen :) In de auto zit je dan nog teminste een béétje beschermd :P

Daarom altijd nog spiegel/schouder voor je de bocht ingaat :Y
 
Heel veel succes morgen, en hou die zenuwen een beetje in bedwang 8-)

Vandaag mijn 6e en 7e lesuur gehad, noodstop, precisiestop, stopproef, halve draai, achtje, langzame slalom en snelle slalom gedaan.

Ging vrij goed al zeg ik het zelf, alleen raakte ik een beetje in de war van al die stopproeven :+

Datum voor theorie en AVB ook gepland:

THEORIE: 24-05-06
AVB: 06-06-06

Leuke datum om af te rijden O-)
Als dit in de startpost gezet kan worden, graag *D


Bedankt mensen , over een uurtje beginnen met voorrijden , tot nog toe heerlijk geslapen en net zo rustig als ever *O*
 
Mij kun je ook wel bij de lijst zetten :Y

Rasco
Theorie: ?-?-06
AVB: ?-?-06
AVD: ?-?-06
Lesmotor: -Nog onbekend-

Zaterdag om 9 uur 's ochtends de eerste les, samen met Anil van MF :]
Heb d'r zin in! :W
 

Idd :P Mijn eerst les was bij -2 ofzo :P En m'n AVB examen in de stromende regen, vette hoosbui *D

planing he!! in de winter beginnen ben je mooi ruim voor het seizoen klaar, ik dan waar blijven jullie ? (willimpie, prili, MRND-X, ruudw, .... wie vergeet ik?)

ik heb zelfs gelest met sneeuw :X , ik had nog maar zo weinig had kunnen lessen doordat mijn instructeur gedotterd moest worden en het sneeuwde toen al drie dagen een beetje en toen de dag voordat ik op moest ook nog steeds en had al 4 weken niet gelest, dus toen op een zondag om 09.00 uur stapvoets op de motor naar een parkeer terein van een bedrijf in de buurt gereden (was nog niet overal gestrooid) toen eerst samen met de instructeur een half uur staan vegen om de sneeuw weg te krijgen en toen gewoon de remproef, slalom e.d. gedaan terwijl het licht sneeuwde, de dag er na regende het zo hard en was het zo koud en toen moest ik op, bij de eerst noodstop slipte mijn voorband weg en bij de tweede ook maar toen snel ff een beetje los gelaten en gelijk weer vol door geknepen en ja hoor ik stond stil en was geslaagd.

Vroegah...... :Y wat een mooie tijd :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan