Centraal Ik heb rijlessen Deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo, 1e les is achter de rug. Vond het heel erg leuk! Super wennen, komt heel veel info op je af, best vermoeiend dus. Kan niet wachten tot de volgende! *O*

Ik les btw op een Kawasaki ER-5 (voor het lijstje)
 
Hallo allemaal

Ik heb al jaren gedroomd en vorige week ben ik met 1ste les begonnen.

Donny
Theorie 11-05-06
Voertuig ??-??-06
Verkeer ??-??-06
Lesmotor ????
Begin motor ????

Ik vond het ontzettend leuk maar alleen kreeg ik ontzettend dorst en vond niet echt fris in die ouwe lesjas :)
 
Trouwens.

Werd jullie 2de examen (op de weg) ook pas aangevraagd als je, je theorie al had?
 
nog 1!!! weekje!!!! *O* *O* *O* *O* en hopelijk heb ik dan mijn stempel dubbel en dwars verdiend

gisteren heerlijk gereden... als ik stilstond had ik in no time erg warm.. ik heb een nieuwe instructeur (de oude is helaas vertrokken), en die kent arnhem niet, dus mocht ik lekker zelf rijden, en kiezen waar ik naar toe wilde :D vond ik wel leuk, hij had als enige opmerking, dat ik minder moet slalommen om de putdeksels en belijningen :D

voor de diegenen die nog avb moeten doen, langzame slalom is zo moeilijk ook weer niet, het belangrijkste is, zo rustig rijden dat je ook alle ruimte en tijd hebt om te sturen. dus ruim voor het beginnen met slalommen, de juiste snelheid kiezen en houden, en niet aan de gashendel leuren, dat kan je voorkomen door je hand voor de helft op de gashendel en voor de andere helft op de knop aan de uiteinde vast te pakken, zo kan je de gas constanter houden.

wat mijn avb betrof, ik had alleen mijn 8tje verkloot... dus ik had em in 1x:D

Wat het slalommen om lijnen en putdeksels betreft is simpel op te lossen door vooruit te kijken en te denken (Meestal in centrum omgeving heb je zebra paden bij eenkruising waarbij je de markering kan mijden door net aan de linkerzijde van de pijl plaats te nemen en bij putdeksels is vaak 1 op de weg , meerdere die volgen in (ongeveer) gelijke baan vooral bij nieuwere wegen.
 
In de koudere maanden is er ook veel lol , persoonlijk rijdt ik liever in slecht weer dan hevige zon.
Dat is wel zo, maar ik had zo graag vóór m'n vakantie willen rijden :(

Voor de langzame slalom: Ik heb hem eerst geoefend op de oude manier namelijk met choke open en alleen sturen en remmen. Nadat ik de rem en het stuur goed kon combineren en constant houden heb ik de choke uit gedaan en gewoon volgens de regeltjes gedaan...sindsdien nooit meer mis gegaan.
Ik was eerst steeds aan het k*tten met "koppeling in"-"koppeling los"-"koppeling in"-etc.etc. i.p.v. gewoon steeds met licht slippende koppeling door te rijden.
Het rotte is dan dat je steeds een tijdje geen aandrijving hebt en het daardoor ook veel moeilijker wordt om je evenwicht te bewaren ;)

Ik les btw op een Kawasaki ER-5 (voor het lijstje)
Oh, zit dat óók in het lijstje?

Ik les op een CB-1 (dat staat ook in m'n sig, toch?)

Werd jullie 2de examen (op de weg) ook pas aangevraagd als je, je theorie al had?
Officiëel mag je niet eens op de openbare weg lessen als je je theorie nog niet hebt :o
 
rijbewijs kwijt geraakt ofzo?



vandaag wezen lessen.. lekker mn eigen leren pakkie aangehad.. dat rijd 10x fijner dan die rijleszooi... vooral met 100+ wapperd die hele zooi tenminste niet zo :P
He man, hoe neem je dat mee?
Heb hier zelf ook een combi liggen, maar om daar nou 30 minuten mee te lopen naar de rijschool :P (of er mee de bus in te stappen)
 
Dat is wel zo, maar ik had zo graag vóór m'n vakantie willen rijden :(Ik was eerst steeds aan het k*tten met "koppeling in"-"koppeling los"-"koppeling in"-etc.etc. i.p.v. gewoon steeds met licht slippende koppeling door te rijden.
Het rotte is dan dat je steeds een tijdje geen aandrijving hebt en het daardoor ook veel moeilijker wordt om je evenwicht te bewaren ;)Oh, zit dat óók in het lijstje?

Ik les op een CB-1 (dat staat ook in m'n sig, toch?)Officiëel mag je niet eens op de openbare weg lessen als je je theorie nog niet hebt :o
Wel als je je B-rijbewijs gewoon hebt hoor ;)
 
Weet je dat hééééél zeker?

Ik heb allebei, dus het maakt me niet uit ;)
Ben gewoon schieuwnierig :P

zeker weten zeker weten. Je moet dan wel je rijbewijs bij je dragen. Je mag alleen niet op de weg afrijden zonder theorie. Heb het in het bijzonder voor mezelf nagevraagd toen ik voor mijn 1e theorie gezakt was.

P.s. Zijn er nog ontspanningsoefening/tips voor beginners om lekkerder op de fiets te zitten?
 
Vandaag 2e les gehad en het ging wel lekker!!! :]
Schakelen gaat helemaal lekker nu. Verder 8je gedaan, slalom en de meeste suffe oefening ooit: achteruit inparkeren :)

Volgende keer helemaal zelf rijden. Zat nu nog achterop bij de instructeur naar het parkeerterrein toe.

Binnenkort ook maar even bellen voor mijn theorie.

Zo dat was weer even een update. *D Maandag volgende les!!
Heb er nu al weer zin in!! 8-) :]
 
*O* volgende week weer -O-
maar ga vandaag mijn laatste outfitaanschaf doen :Y

motorbroek
:Y

en dan zaterdag volgende week weer lessen :Y *O*

het gaat nog steeds lekker en ga volgende week toch eens kijken wanneer men denkt dat ik examen kan gaan doen..

theorie ook maar 's aanvragen :Y

ik wil :]
 
Trouwens.

Werd jullie 2de examen (op de weg) ook pas aangevraagd als je, je theorie al had?


mijn AVD werd aangevraagd voordat ik theorie had gehaald (ik heb de koekblikkers rijbewijs al, dus ik kon met die rijbewijs AVB halen, dit betekende wel dat ik de motortheorie MOEST halen! dus ik als een bezetene gaan leren en leren en leren...

het heeft wel goed uitgepakt: ik had 2 fout :D *O* *O*

nog 6 dagen voor mijn AVD :D ik kan niet wachten:D

wat het rijlessen betreft, eergisteren had ik lekker gereden, en had ik daaruit geconcludeerd dat ik geen extra les nodig heb (ik had toen 2 weken niet gereden) dus donderdag, 1 uurtje lekker rijden voor de examen *O* en als alles goed gaat, als de wiederweerga naar de gemeente huis, dan naar postbank, dan naar termaat :D het zal wel een drukke dag worden :D
 
He man, hoe neem je dat mee?
Heb hier zelf ook een combi liggen, maar om daar nou 30 minuten mee te lopen naar de rijschool :P (of er mee de bus in te stappen)


hehe ik moet een kwartiertje rijden..

gewoon met pak in de auto :p zie je sommigen wat raar kijken.. maar boeie :D kan ik het pak alvast wat inzitten :P

anders doe je alleen je jas aan :)
 
hehe ik moet een kwartiertje rijden..

gewoon met pak in de auto :p zie je sommigen wat raar kijken.. maar boeie :D kan ik het pak alvast wat inzitten :P

anders doe je alleen je jas aan :)
Kun je nagaan wat voor bekijks ik krijg als ik met motorbroek en jas op de fiets zit met een helm in m'n hand :P

Nee hoor, meestal neem ik de broek los mee en doe ik pas bij de rijschool aan. Jas aan (mits niet te warm natuurlijk) en helm in helmzakje mee aan het stuur :)
 
Hey even vraagje tussendoor.

Ik heb morgen mijn tweede les en ik rijd al 4 jaar auto. Mijn eerste les ging het meer om slaom/rijden en verder niets bijzonders.
Maar moet een rijinstructeur jou niet meer uitleggen of aanwijzingen geven?
Bijvoorbeeld als je richting aangeeft, dat je dan eerst links of rechts moet kijken?
 
Hey even vraagje tussendoor.

Ik heb morgen mijn tweede les en ik rijd al 4 jaar auto. Mijn eerste les ging het meer om slaom/rijden en verder niets bijzonders.
Maar moet een rijinstructeur jou niet meer uitleggen of aanwijzingen geven?
Bijvoorbeeld als je richting aangeeft, dat je dan eerst links of rechts moet kijken?

Komt nog wel denk ik, deed hij bij mij in het begin ook niet. Hij liet mij gewoon eenklooien en corrigeerde hij wat ik fout deed ipv alles uit te leggen wat ik mischien al lang wist... Maar als je twijfelt, vraag het hem gewoon!
 
Kun je nagaan wat voor bekijks ik krijg als ik met motorbroek en jas op de fiets zit met een helm in m'n hand :P

Nee hoor, meestal neem ik de broek los mee en doe ik pas bij de rijschool aan. Jas aan (mits niet te warm natuurlijk) en helm in helmzakje mee aan het stuur :)

Ach ik ga meestal met de tram naar de rijschool in vol ornaat. Alleen mijn helm en hadnschoenen draag ik dan in de hand. Ja je krijgt wel eens blikkken, maar lekker boeiend.

Toen ik een keer zat te zeuren dat de tram veel te laat was bij de halte, vroeg een mevrouw: "is je brommer kapot?" :X
 
Ach ik ga meestal met de tram naar de rijschool in vol ornaat. Alleen mijn helm en hadnschoenen draag ik dan in de hand. Ja je krijgt wel eens blikkken, maar lekker boeiend.

Toen ik een keer zat te zeuren dat de tram veel te laat was bij de halte, vroeg een mevrouw: "is je brommer kapot?" :X
Heb je textiel of leer? Leren combi staat nóg iets raarder, en kheb ook geen zin te zitten zweten in een tram |B
 
jeetke ik kijk een weekje niet is er al weer een nieuw topic en zijn we 8 blz verder!! :+

Ik ga weleens met bus en trein in mn leren pakkie met helm in mn hand.. krijg je idd ook van die blikken.. huh?

en buschauffeurs die vragen of je bang bent voor een crash.. |(

maare ik heb een avb datum!! 23 mei om half 3 8-) *O*
 
Laatst bewerkt:
Gister mijn eerste les gehad..! Damn, wat was dat fijn zeg! :]

Mijn oude instructeur herkende mij en besloot om met het lekkere weer eens een lekker stukje te gaan rijden. Even kijken wat ik nog kon met de motor..
Vanuit Zaandam richting Landsmeer (binnendoor).. daar ff lekker gereden en toen terug via snelweg naar Zaandam. Ging allemaal super volgens hem, maakte amper fouten.. 1 a 2x met het kijken..
Ergens raakte ik m'n instructeur zelfs kwijt.. haha.. zijn weg werd geblokkeerd door een vrachtwagen, waar ik nog ff snel aan voorbij ging.. O-) :W

Volgende les is maandag om 9:00 uur.. dan gaan we oefeningen doen.. Jammer B| want VBtjes is lang niet zo leuk als lekker rondtoeren.. -O- helemaal met mooi weer.. -O-

Das mooi !!!
Je lest toch wel bij de Preeker als ik me goed herinner :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan