(Centraal) ik heb rijlessen!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Robje, van harte gefeliciteerd joh! OOk erg lekker dat je al een motor had staan zodat je meteen lekker kon gaan rijden! Ik moet helaas nog een weekje wachten, zaterdag mag ik mijn aanwinst gaan ophalen :)
 
@Diddel: Je weet toch dat op fora de mooiste en natuurlijk meest heftige relaties ontstaan :P Enneh cool dat je die van jou zaterdag op kan halen! Ik zal duimen voor mooi weer!!! (Mag zelf ook 2uur lessen yeah). Wat voor motor heb je gekocht?
 
shit daar heb ik ook last van. Is het zulks lekker weer zie je allemaal motorrijders, dan krijg ik ook wel de kriebels. Ik kan niet w88 tot ik het ook gehaald heb :9~

Ik ken dat gevoel ja..had vanmiddag precies hetzelfde..
Ik heb dan mijn rijbewijs al..maar nog geen motor... :?
 
@Diddel: Je weet toch dat op fora de mooiste en natuurlijk meest heftige relaties ontstaan :P Enneh cool dat je die van jou zaterdag op kan halen! Ik zal duimen voor mooi weer!!! (Mag zelf ook 2uur lessen yeah). Wat voor motor heb je gekocht?

Hahaha, ja daar weet ik zeker alles van; woon sinds 3 weken samen met een MF-er ;)

Ik heb een Honda CBR 600 F gekocht uit 1992 en ziet er supergoed uit! Kan niet wachten tot zaterdag... :]
 
Inderdaad erg leuk dat mn motor stond te wachten toen ik mn rijbewijs haalde. Ik had m een dag nadat ik voor de eerste keer examend had moeten doen (maar afgelast werd vanwege sneeuw) opgehaald. Wel lekker dat je m zaterdag kunt ophalen! spannend hoor, post je dan wel een piccie?
 
Hahaha, ja daar weet ik zeker alles van; woon sinds 3 weken samen met een MF-er ;)

Ik heb een Honda CBR 600 F gekocht uit 1992 en ziet er supergoed uit! Kan niet wachten tot zaterdag... :]

Zo wat een goede berichten!! Samenwonen, Honda gekocht, lekker man! Doe je goed!
 
Jaja, en ik heb m ook!!
Vrijdagochtend in een half uurtje klaar, naar mijn idee ging het voor geen meter, beetje horten en stoten en niet vaak genoeg klaar voor de bocht, maar volgens mn examinator had ik alle situaties onder controle.. Geslaagd dus!!
Meteen mn rijbewijs opgehaald, verzekering geregeld en mn motor uit de schuur getrokken.
Wat is dat heerlijk als je lekker vrij mag rijden zonder dat er iemand telkens op je let en in je oor schreeuwt. :]
Wel even wennen aan dat strakke leren pak, vooral mn knieholtes hebben het nog ff zwaar, gaat vanzelf wel over.

hier een piccie van mn motor en ik..

(Afbeelding)

dude wat goed!!!........ dikke fiets ook onder je reet! :9 en binnen een half uur!!...... damn beter....... zo te horen was het examen een eitje voor je ;) en had je een relaxe examinator...
 
zo, na me op 17 jarige leeftijd eens geregistreerd te hebben en na 3 jaar meelezen toch maar weer eens ingelogd.

ik wil binnenkort een les nemen om te kijken hoe ik het motorrijden vind en of het iets voor mij is. ik vroeg me af of rijscholen er een probleem van maken om voor iemand eenmalig een les te geven?
 
Nee hoor dat vinden ze vast geen probleem. Elke les die ze geven is gewoon winst ;) Daarbij ben je een potentiele klant, dus als ze moeilijk doen, zijn ze behoorlijk dom bezig :)
 
dude wat goed!!!........ dikke fiets ook onder je reet! :9 en binnen een half uur!!...... damn beter....... zo te horen was het examen een eitje voor je ;) en had je een relaxe examinator...

Half uur was inderdaad wel kort, 10 voor 10 begon mn examen, om 10 uur op de motor, en 10 voor 11 was ik alweer terug bij mn rijschool (redelijk stukje rijden) :)
Ik hoefde alleen maar een stukje over een slingerweggetje te rijden (met mn jas half open, daar kwam ik pas achter nadat het examen begon, bij het eerste stoplicht maar even dichtgedaan :+ ) daarna een stukje over de ring van Alkmaar, terug door het centrum, en weer naar het cbr.
Die examniator kon inderdaad niet veel verkeerd bij me doen na het verlossende woord, was een aardige rustige vent (wat zou ik gezegd hebben als ik gezakt was... :) )
goed, nu op mn werk, vanmiddag weer lekker :] Vooral dat zwaaien vind ik een geweldige gewoonte, met lessen afgelopen winter heb ik niet zoveel motoren gezien, dat was dit weekend wel anders.
 
zo, na me op 17 jarige leeftijd eens geregistreerd te hebben en na 3 jaar meelezen toch maar weer eens ingelogd.

ik wil binnenkort een les nemen om te kijken hoe ik het motorrijden vind en of het iets voor mij is. ik vroeg me af of rijscholen er een probleem van maken om voor iemand eenmalig een les te geven?

Gewoon bellen om te vragen of je een proefles kunt nemen, daar zal denk ik geen enkele rijschool moeilijk over doen hoor!
 
Ik heb laatst weer motorrijles gehad. de 6de maar liefs. en het lukt mij maar niet om de langzame slalom goed te krijgen. alles gaat verder prima; achtje, remproef, precici stop, noodstop, snelle slalom, langzame slalom met stops mwa. wie heeft er nog tips om de langzame slalom nog beter te krijgen, want ik moet het wel voor elkaar krijgen in drie lessen, 6 april is me examen al.

en trouwens rijden met regen is k*t!!! totaal geen vertrouwen in het wegdek of de motor, dus alles liep in de soep!

groetjes hessel
 
Ik heb laatst weer motorrijles gehad. de 6de maar liefs. en het lukt mij maar niet om de langzame slalom goed te krijgen. alles gaat verder prima; achtje, remproef, precici stop, noodstop, snelle slalom, langzame slalom met stops mwa. wie heeft er nog tips om de langzame slalom nog beter te krijgen, want ik moet het wel voor elkaar krijgen in drie lessen, 6 april is me examen al.

en trouwens rijden met regen is k*t!!! totaal geen vertrouwen in het wegdek of de motor, dus alles liep in de soep!

groetjes hessel

tips voor de langzame slalom:
eerst ff bedenken wat je instructeur wil dat je doet,dus: met gas en voetrem en koppeling, zonder gas, alleen op de voetrem etc. dit verschilt namelijk nogal per ,motor/instructeur. op je examen is het allemaal toegestaan.
-zorg ervoor dat je de motor ruim van te voren op de juiste snelheid hebt, neem een lange aanloop.
-kijk heel ver voor je en blijf je blik verleggen. ik zogt meestal in het begin een boom waar ik naar keek en dan steeds verder.
-hoe langzamer je gaat hoe meer tijd je hebt (vertragen met de koppeling)
-goed sturen met je heupen en goed insturen.
- als het kan/mag eerst een paar keer proberen met een grotere afstand en dan de afstand verkleinen.
-nooit naar de pionnen kijken
verder is het gewoon heel veel doen. er zijn hier heel veel mensen (inc. ikke) bij wie het nog steeds niet echt goed ging op de dag voor het examen en die geen problemen hadden op het examen.

tips voor regen

veel in de regen rijden :+ (ik heb 70% van m'n lessen op nat wegdek/regen gereden)
niet te veel bij nadenken, gewoon wegblijven van witte vlakken en putdeksels
wat bij mij hielp was hele kleine rondjes rijden op nat wegdek en die lekker afschuinen. was een tip van m'n instructeur nadat ik dat tegen hem gezegd had. was echt verrast hoe veel grip je toch nog hebt.
 
IK BEN GESLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGD!!!! :] :] :]

Lenuzzz IS Bikerchica!!! *D
 
Volgens mij is iemand blij ;) Gefeliciteerd en veel veilige kilometers gewenst! :]Pas je ondertitel dan ff aan O-)

Hehe jah ik ben idd errug blij.... valt t op? ;)
En die ondertitel was ik mee bezig, maar doorstrepen werkt helaas niet op die plek :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan