Ziet er inderdaad interessant uitIk heb hier nog niets gelezen over de MT450. Valt voorlopig ook nog niet veel over te zeggen natuurlijk, want hij is er nog niet.
Maar dit is wel de eerste Chinees die me weet te interesseren omdat 'ie een segment creëert waarvan ik me al jaren afvraag waarom het niet bestaat.
Misschien vergis ik me daar wel in; dan hoor ik het ook graag.
Nu zag ik vorige week een berichtje dat Kawasaki de prijzen van het middensegment heeft verlaagd.
Dat wil zeggen dat een Kawasaki Z500 SE op €7049,- komt.
Dat tegenover de CFMOTO 450NK die voor €7199,- in de boeken staat.
Dan vraag ik mij toch af, nu de prijzen de andere kant op kantelen, hoe interessant zo'n chinees nog is.
Zelf heb ik ooit een uitstapje gewaagd naar Hyosung en we weten allemaal hoe dat liep.
Importeurs komen en gaan, onderdelen kun je alleen nog via de kanalen vanuit het land van herkomst krijgen.
Als ik nu voor de keuze zou staan zou ik voor de Kwaak gaan, dan weet je iig zeker dat je over 20 jaar nog steeds elk onderdeeltje gewoon in NL kunt krijgen.
En je houd €150,- benzinegeld in de zak, ook wat waard natuurlijk
Nu je 't zo zegt bedenk ik me dat die nieuwe Himalayan met watergekoeld blok misschien ook wel in hetzelfde vaarwater kan komen.Ziet er inderdaad interessant uit
Ik denk dat je daar een Honda NX500 tegenover zou kunnen zetten:
Overzicht
Ik heb de specificaties niet één op één langs elkaar gelegd, maar denk dat dit het dichtste bij komt.
Anders komt je op een Royal Enfield - Himalayan 450, maar dat is een totaal ander type motorblok.
Maar heb je jouw motor dan nog wel over 20jr?Onderhoudsschema van de Kawasaki is ook iets voordeliger dan die van de 450 CFMoto. Maar dat is met name voor de olie, dat is in principe makkelijk zelf te doen. Het 270 graden geluid van de CFMoto is wel mooier dan de 180 graden kruk van Kawasaki, maar je hebt wel gelijk dat onderdelen over 20 jaar nog te krijgen zijn voor de Kawasaki. Bij CFMoto is dat inderdaad de vraag, al timmeren ze echt wel heel erg goed aan de weg. De kans is er dus wel dat onderdelen ook straks beschikbaar zijn.
20 jaar is misschien wat overdreven, maar ze rijden nog steeds rond, misschien niet meer bij de eerste of tweede eigenaar, maar ze rijden nog wel.Maar heb je jouw motor dan nog wel over 20jr?
Ik zou er meer zorg van hebben, als ik op vakantie in de binnenlanden van Roemenië panne zou krijgen.
Wie gaat mij daar helpen en de benodigde onderdelen leveren?
Nou ja, de meeste motorfietsen doen niet meer dan 'een rondje om de kerk'. Dan speelt dat niet.
Mijn Yamaha FZ750 van 39 jr is dus nog 1 jaar ouder.20 jaar is misschien wat overdreven
In vergelijk, mijn Honda komt uit '86, als die vandaag kapot gaat, bestel ik vandaag het vervangende onderdeel en staat morgen de pakketdienst op mijn stoep.
Maar heb je jouw motor dan nog wel over 20jr?
Ik zou er meer zorg van hebben, als ik op vakantie in de binnenlanden van Roemenië panne zou krijgen.
Wie gaat mij daar helpen en de benodigde onderdelen leveren?
Nou ja, de meeste motorfietsen doen niet meer dan 'een rondje om de kerk'. Dan speelt dat niet.
Als jij weet waar ik die brandstof-slang zou kunnen kopen..................?Maar stel je koopt een oudere 2e hands motor, dan zijn die onderdelen nog wel gewoon te krijgen bij de Japanse merken.
Als jij weet waar ik die brandstof-slang zou kunnen kopen..................?
Een slang van de sloop lijkt niet de goede oplossing.
Mijn slang was verteerd, dat betekent dat slangen van andere FZ's ook al in vergevorderd stadium zullen zijn.
Daarom ga ik bij voorkeur voor 'nieuw'.
Maar een standaard benzineslang zou toch moeten volstaan?Allemaal al geprobeerd.
Een slang die jaren in het (donker hoop ik) magazijn ligt, zal nog beter zijn dan wanneer die al 100.000km op de motor heeft gezeten.
Origineel Yamaha onderdeel?
Wrs zal ook deze bij Yamaha ooit zijn aangeleverd door een externe rubber-boer. Vind die maar eens!
Onderdeel niet (meer) te vinden op ebay/ marktplaats/ motorparts-on-line.
Ja, ik zou de importeur nog een keer kunnen bellen. Verwacht daar niet veel van.