Worldbeater
Finalizing Worldbeater software update V2.0.1
- 10 okt 2002
- 66.829
- 16.569
Maar er is hoop en on-topic.Jawel er was geen andere keuze gezien de eisen.
CFMoto To Issue Chinese Police With New 300GT-E Electric Motorcycles
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Maar er is hoop en on-topic.Jawel er was geen andere keuze gezien de eisen.
Zeker wel. Het rijdt geweldig. Veel fijner dan mijn meest favoriete motor ooit, de MotoGuzzi die ik ooit bezat.Er is geen enkele reden om BMW te rijden
Een ander probleem bij 'nieuwe' merken is vaak ook de onderdelen-levering.Eens met @IJzervreter , waarom risico lopen met betrouwbaarheid, onderhoud en inruilwaarde als je voor een paar honderd euro extra een bullet proof jap koopt. Dat begrijp ik niet.
Deze ervaring deel ik helaas wel, wél bij een automerk, maar absoluut chinees, het fantastische landwind. Via een algemeen grossier kwam ik niet verder dan een set ruitenwissers en een oliefilter, en als je dan de importeur tracht te bellen word er gewoon niet eens opgenomenEen ander probleem bij 'nieuwe' merken is vaak ook de onderdelen-levering.
Er zijn al weinig verkooppunten die dan ook nog niet eens alle gewenste onderdelen kunnen leveren.
Lekker, sta je wekenlang stil omdat dat ene piefje niet op voorraad is.
Voor de 'grote' Japanse merken kan je ook altijd nog terecht bij de niet-merkgebonden leveranciers.
Er was als tweede laatste een CF Moto in de race, de 450SR.
Maar die werd het niet vanwege de vering en (uiteraard) gebrek aan after market onderdelen.
Lees nu toevallig de Motoplus de afgelopen week dat ook die bizar veel onderhoud nodig heeft.
Die had ik dus bijna blind gekocht.
Ik vermoed dat de testers ook niet helemaal de motor willen afbreken.Ik had die test nog niet gelezen, nu wel even gedaan. Wel beetje zure start, waar ze inzien dat de jeugd het blad niet meer koopt en op TikTok zit en ze zien dat de gedrukte variant langzaam afsterft, net als dat de motorrijders vergrijzen.
Olie elke 5.000 km vervangen is zeker snel, maar kleppen gewoon bij 40.000 km. Dus het valt nog mee. Wel jammer dat ie langzamer is dan de Ninja 400 en ook meer drinkt. Grote voordeel is het motorgeluid. Maar als ik zag hoe lyrisch Motorfreaks er over is op het circuit, valt dat dus wel mee. Althans, volgens de Duitse rijders van MotoPlus.
Ik vermoed dat de testers ook niet helemaal de motor willen afbreken.
Het sterkste blok, maar niet de snelste tijd.
Bij de genoemde goede afwerking zag ik alleen eenvoudige staal verzinkte zeskant boutjes op plekken waar andere merken een nette en dikkere inbus zetten.
Vorig jaar op de CF Moto 450 gezeten en de vering deed niets anders dan inveren zonder uitgaande demping.
In de test zeggen ze wel dat het ABS levensgevaarlijke neigingen heeft.
Er komt een luxere versie aan, met wel alles wat ik er op wil.
Instelbare vering, slipper clutch, quickshifter met blipper.
Ik kocht mijn R3 ook niet voor het circuit afgelopen januari, maar uiteindelijk toch drie keer op Mettet geweest, vijf dagen Ecuyers en twee keer op Zandvoort.Het is idd het sterkste blok, als het niet de snelste tijd weet neer te zetten in combinatie met zuiniger rijden, dan is er in elk geval nog genoeg aan aan te passen. Het grote voordeel blijft gewoon dat geluid ook hoor. Het oor wil ook wat en het is niet de zoveelste 400-500cc twin met hetzelfde geluid. Dat doet CFMoto goed. ABS is alleen gevaarlijk op het circuit, op straat hebben ze geschreven dat ze het niet hebben ervaren.
Ik ben altijd nieuwsgierig naar nieuw spulIk hoop volgend jaar mijn been over meerdere CFMoto's te kunnen gooien. Maar goed, teveel mooi spul weer komend jaar. Ik ga er ook niet alle tijd voor vinden om daar over te schrijven. Misschien dan ook gewoon korte tiktok's maken er over.
Ik kocht mijn R3 ook niet voor het circuit afgelopen januari, maar uiteindelijk toch drie keer op Mettet geweest, vijf dagen Ecuyers en twee keer op Zandvoort.
Het was gewoon achteraf jammer dat de 450SR stilstaand al zo matig aanvoelde.
De nieuwe versie is straks zeker weer interessant.
In de R3 heb ik ook ruim €2.500,00 geïnvesteerd, maar mis dan nog een blipper, slipperclutch en vermogen natuurlijk.
Maar twaalf maanden geleden was dit de beste keuze voor mij.
Ik ben altijd nieuwsgierig naar nieuw spul
Electrisch doen ze in China ook van zich spreken bij CF Moto.
Met vijf jaar zou de verdeling in de markt er wel eens totaal anders uit kunnen zien.
Maar Moto Morini (750 Sport) en de activiteiten van BMW met TVS India hou ik ook scherp in de gaten.
Daarom laat ik de komende 5 jr (en wrs nog langer) aan me voorbij gaan.Ik denk dat over 5 jaar de grote Chinezen hier meer aanwezig zijn.
maar het verschil met de chinezen is dat mitsubishi al sinds de jaren dertig van de vorige eeuw al auto's maakt.Maar het is een kwestie van wennen. In de jaren 70 kon ook bijna niemand Mitsubishi uitspreken.
Als je er bijna niet mee rijdt is het ook logisch dat hij er nog als nieuw uit ziet,dat is dan geen teken van goede kwaliteit.Nee als ik vele kilometers zou gaan maken, had ik niet de motor (Mash Five Hundred) gekocht die ik nu wel heb.
Ik heb hem puur voor de fun.
Er zijn ook mensen die werken...Als je er bijna niet mee rijdt is het ook logisch dat hij er nog als nieuw uit ziet,dat is dan geen teken van goede kwaliteit.
En je hebt blijkbaar ook niet graag veel fun,want anders zou je er meer mee rijden.
Daarom laat ik de komende 5 jr (en wrs nog langer) aan me voorbij gaan.
Eerst maar eens laten zien dat motor en onderdelenvoorziening is betrouwbaar ect.
De first-adapters mogen voor mij de eerste kastanjes uit het vuur halen.
Nog een verschil, de Chinezen hebben de wereld overspoeld met absolute goedkope rotzooi. Ze kunnen misschien inmiddels wel goede producten maken, maar dat imago raak je niet zomaar kwijt.maar het verschil met de chinezen is dat mitsubishi al sinds de jaren dertig van de vorige eeuw al auto's maakt.
de chinese merken beginnen ´nog maar net´
De R3 remt nogal hard op de motor en heeft een hele grove versnellingsbak met relatief lange schakelwegen.Slipperclutch heb je normaal niet nodig op lichte motoren, vind ik. Op het circuit is dat mogelijk anders.
Exact, daarom is het ook dubbel om direct over te stappen naar een CF Moto 450RS in de nieuwe uitvoering die komt.Nog lekker geinvesteerd in die R3, maar dan moet ie nog beter bevallen!
Ja, dat is een kwestie van tijd.Ik denk dat over 5 jaar de grote Chinezen hier meer aanwezig zijn. Elektrische CFMoto's, dan bedoel je Zeeho? Benieuwd wat hier komt. Maar eerlijk gezegd heb je maar weinig betaalbare elektrische motoren of het is gewoon weinig soeps voor het geld en is een ICE-motor het geld veel meer waard. De enige goedkope elektrishce motorscooter met nog snufjes als tractiecontrole, cruisecontrol en een redelijke actieradius (die uitbreidbaar is), is de Segway E300SE voor 4799 eur. De rest kost meer en kan vaak nog minder ook.
Helaas komt die in 2025, dus ik denk daar maar op te wachten voor de X+1 motor.Die Moto Morini 750's zien er heel erg gelikt uit, ook de naked versie vind ik prachtig om te zien. En ook nog eens een echte V-Twin.
Ja, die TVS Apache 310RR in BMW uitvoering had ik in eerste instantie ook al jaren (2019) verwacht en willen hebben.Ik zou van BMW eigenlijk al wel een sportieve 310 hebben verwacht, zoals TVS dat al jaren heeft. Maar goed, die 310 zou dan nu ook zwaarder moeten zijn. Teveel mooi spul in 2024, ik ga helaas niet voor alles tijd hebben.
Niet met zoveel woorden dat laatste, ze hebben ervaren hoe matig het ABS van de CF Moto 450RS werkt in zijn regelbereik.ABS is alleen gevaarlijk op het circuit, op straat hebben ze geschreven dat ze het niet hebben ervaren.
De R3 remt nogal hard op de motor en heeft een hele grove versnellingsbak met relatief lange schakelwegen.
Dus inderdaad moet je daar op het circuit nauwkeuring mee om gaan.
Met een slipperclutch kan je meer hakken en zagen als je geregeld twee versnellingen of meer tegelijk terug moet.
Als ik van de BMW naar de Yamaha overstap dan verlies ik veel tijd met schakelen, terwijl je bij een kleine motor nog meer in de flow en het moment moet blijven.
Op Ecuyers accepteer ik het opzij stappen voor een bepaalde bocht dan ook maar gewoon.
Exact, daarom is het ook dubbel om direct over te stappen naar een CF Moto 450RS in de nieuwe uitvoering die komt.
Vering hier al ruim voor €2.000 aangepast, raceuitlaat met tussendemper en nog e.a meer.
Rijdt nu wel bijna net zo goed als de S1000RR.
Maar een iets grotere stap naar boven met de genoemde gadgets blijft trekken (ZX-4RR of de Morini).
Ja, dat is een kwestie van tijd.
CF Motor heeft hier nog niets laten zien, maar in China lopen volgens mij meerdere modellen.
Wel is alles nog voor urban city gebruik.
Helaas komt die in 2025, dus ik denk daar maar op te wachten voor de X+1 motor.
Ja, die TVS Apache 310RR in BMW uitvoering had ik in eerste instantie ook al jaren (2019) verwacht en willen hebben.
Ik denk dat het blokje van de 310 te fragiel is om hogere toeren te draaien.
Zelf de nokkenas versleten bij 17k met een enkel uitstapje op Midland (verse Motul 7100).
Ik moet het blad er weer bij pakken om te zien hoe ze het beschreven, maar ik denk dat ze de remmen op straat nog niet zo hebben hoeven te gebruiken zoals ze dat op het circuit doen. Als je op straat ABS nodig hebt, dan ben ik benieuwd hoe dat dan in de praktijk gaat. Wel een belangrijk punt.Niet met zoveel woorden dat laatste, ze hebben ervaren hoe matig het ABS van de CF Moto 450RS werkt in zijn regelbereik.
En als het in actie moet komen dan is dat bepaald geen prettige ervaring. Althans, zo lees ik het.
Nog steeds als je een auto van Stellantis hebt, denkt men er heilig van overtuigd te zijn dat je auto 3x per week langs de kant staat.Daar hebben de Italiaanse en Franse autofabrikanten nog altijd last van.