Cf moto ervaring

Nee, ik heb zelf die blokjes uit elkaar staan halen. Maareh, elke josti kan een gebruikte motor onderscheiden van een nieuwe. Bij de China versies zijn versnellingsbakken het zwakste punt en met stip op 2 klepgeleiders / kleppen / klepzittingen.

Ik heb, voor de goede orde, geen specifieke ervaring met CF moto. Wel met bovenstaande, en natuurlijk 13 jaar ervaring met het in China laten maken van machines, gereedschappen en de QC daarvan.
Ik snap de verkoopprijs niet van dat Chinese spul. Echt serieus geld vragen voor mindere specificaties en zwaardere,(rijklaar)motoren.
 
@Monomuis Het was inderdaad de CF Moto V3 die ik bedoelde. Maf ding maar wel met radio aan boord. Heb er ooit een in het echt gezien. Maar we waren er toen duidelijk nog niet klaar voor. Het spul dat CF Moto nu maakt ziet er gewoon keurig uit en de blokken hebben ook een mooie vermogensafgifte. Enige klacht bij mijn exemplaar was de bak. Je moet rustig van 1 naar 2 schakelen anders kom je wel eens in zijn neutraal. Maar dat had ik bij BMW ook regelmatig.
 
Technisch bekeken (soms) wel ja. Chinese QC is gewoon niet geweldig, tenzij er een legertje Europeanen of Japanners in de Chinese fabriek rond lopen met zweepjes en megafoons.
Vandaar het hoge brandstof en olie verbruik van dat spul. En ruig mechanisch lopen. Vond ik al bij die BMW gs Loncin blokken. Wat een gerammel.
 
Dan zou je eigenlijk moeten opzoeken wat het in China kost, we worden in NL per definitie grandioos gen**id als het gaat om motorvoertuigen.
Weet ik maar ik moet hem hier op kenteken krijgen. Die paar honderd euro verschil tussen een Jap is me veel te klein. Ik zou ook verwachten dat je zo,n ding gebruikt koopt voor een paar knopen of een appel en een ei. Ze worden bijna niet aangeboden. Of het zijn demo modellen.
 
Dat laatste klopt wel. De Chinezen die zich kunnen meten met de kwaliteit van de concurrentie uit andere landen kosten vaak net zoveel. En, inderdaad, vaak wegen ze wat meer. Ik ben dus zeer benieuwd hoe ze zich houden tov die concurrentie. Ik kan me voorstellen dat, voor de interne markt, niet dezelfde eisen gesteld worden. Mogelijk moet het daar allemaal wat robuuster uitgevoerd worden en zit daar de extra gewicht in?

Wat betreft vermogen, dat zit vooral bij de lichte klasse (<500cc) wel goed. Kan Enfield nog iets van leren.
 
Dat laatste klopt wel. De Chinezen die zich kunnen meten met de kwaliteit van de concurrentie uit andere landen kosten vaak net zoveel. En, inderdaad, vaak wegen ze wat meer. Ik ben dus zeer benieuwd hoe ze zich houden tov die concurrentie. Ik kan me voorstellen dat, voor de interne markt, niet dezelfde eisen gesteld worden. Mogelijk moet het daar allemaal wat robuuster uitgevoerd worden en zit daar de extra gewicht in?

Wat betreft vermogen, dat zit vooral bij de lichte klasse (<500cc) wel goed. Kan Enfield nog iets van leren.
Lichter is duurder.
 
De meeste Chinese fietsen zijn er nog niet zo lang maar na 2 jaar ziet het er in ieder geval nog prima uit weet ik uit ervaring.
Ik rij een Mash Five Hundred uit 2016.... en die ziet er nog uit als nieuw.
Het is dan wel een Franse Chinees, maar prima spul.
Punt is meer...wat verwacht je ervan en wat doe je ermee.
 
Ik rij een Mash Five Hundred uit 2016.... en die ziet er nog uit als nieuw.
Het is dan wel een Franse Chinees, maar prima spul.
Punt is meer...wat verwacht je ervan en wat doe je ermee.
Kleppen stellen elke 5k. :Y
 
Klopt, de Mercedessen van rond bj 2000 hadden bijna allemaal die roestproblemen. Ford overigens ook. Die hadden een probleem met de kit tussen de plaatdelen waardoor de boel ging roesten. Kortom, elk merk heeft zwakke periodes en zwakke punten. Honda => spanningsregelaar.....
Ik heb nu een Opel-tje van 2004
Een Opel Agila Gebouwd in Polen. Dezelfde als Suzuki Wagon+.

Het is een auto van nix, maar voor mij doet ie wat ie moet doen.
Heeft kachel en airco. Goedkoop en geen storingen.

Maar even over roest:
Ik doe er niets aan en roesten doet de Opel Agila nergens. :t
Over een paar weken 20jr oud!
 
En dat is natuurlijk een enorm werk bij een 1 cilinder...
En dit zijn ook geen motoren waarmee je duizenden kilometers per jaar rijdt.
Je gaat er geen duizenden kilometers per jaar mee maken omdat je dan zoveel onderhoud hebt. Dat is toch de omgekeerde wereld. Als ik die motor zou kopen ga ik er mee naar mijn werk. Dan moet ik dus 2 of 3 keer per jaar kleppen stellen. Je draait het om volgens mij.
 
Je gaat er geen duizenden kilometers per jaar mee maken omdat je dan zoveel onderhoud hebt. Dat is toch de omgekeerde wereld. Als ik die motor zou kopen ga ik er mee naar mijn werk. Dan moet ik dus 2 of 3 keer per jaar kleppen stellen. Je draait het om volgens mij.
Nee als ik vele kilometers zou gaan maken, had ik niet de motor (Mash Five Hundred) gekocht die ik nu wel heb.
Ik heb hem puur voor de fun.
Zou ik woon/werk rijden, had ik een motor gekocht die daar beter bij zou passen.
 
Nee als ik vele kilometers zou gaan maken, had ik niet de motor (Mash Five Hundred) gekocht die ik nu wel heb.
Ik heb hem puur voor de fun.
Zou ik woon/werk rijden, had ik een motor gekocht die daar beter bij zou passen.
Ik had deze zijstraat gemist. Ik reageerde op de titel ervaring met CF Moto. De Mash is inderdaad een mooi weer fietsje. CF Moto wil toch serieus genomen worden.
 
Nee als ik vele kilometers zou gaan maken, had ik niet de motor (Mash Five Hundred) gekocht die ik nu wel heb.
Ik heb hem puur voor de fun.
Zou ik woon/werk rijden, had ik een motor gekocht die daar beter bij zou passen.
Prima voor jou. ;)

Ik keek er zelf ook kort naar als X+1 motor.
Maar ze vertellen dit er niet zomaar bij.

Heb nu een 2023 Yamaha met 320cc.
Kleppen stellen na 42k.
De extra motor gaat de hele winter, gelukkig (nog) geen woon~werk.

Er was als tweede laatste een CF Moto in de race, de 450SR.
Maar die werd het niet vanwege de vering en (uiteraard) gebrek aan after market onderdelen.
Lees nu toevallig de Motoplus de afgelopen week dat ook die bizar veel onderhoud nodig heeft.
Die had ik dus bijna blind gekocht. :Y
 
Prima voor jou. ;)

Ik keek er zelf ook kort naar als X+1 motor.
Maar ze vertellen dit er niet zomaar bij.

Heb nu een 2023 Yamaha met 320cc.
Kleppen stellen na 42k.
De extra motor gaat de hele winter, gelukkig (nog) geen woon~werk.

Er was als tweede laatste een CF Moto in de race, de 450SR.
Maar die werd het niet vanwege de vering en (uiteraard) gebrek aan after market onderdelen.
Lees nu toevallig de Motoplus de afgelopen week dat ook die bizar veel onderhoud nodig heeft.
Die had ik dus bijna blind gekocht. :Y
Zit hem dan toch in de materialen en toleranties. Dus veel te duur. Snap niet dat het verkocht wordt hier voor die prijs.
 
Zit hem dan toch in de materialen en toleranties. Dus veel te duur. Snap niet dat het verkocht wordt hier voor die prijs.
De verdelers springen er in en zetten een goede marge (voor hun). :Y

Volgens een topic op MF een nieuwe Yamaha 125 scooter voor ca. €995,00 op de thuismarkt (Made in India) of voor ca. €2995,00 in Nederland.

Mijn R3 blok is prima, maar de roestbescherming van de onderste kroonplaat, kuipframe en stuurhelft om te huilen zo slecht.
Doet lokaal im het land van productie vast ook minder dan de helft. -O-
 
Goedkoop = duurkoop
Mijn engine sliders bij de dealer €194,00.
Zag nu letterlijk exact dezelfde op AliExpress voor €60,00.
Bracket, boutjes en slider.
Heb er twee weken bovenop gezeten met de montage.
Ken ze nu in elk detail. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan