Cf moto ervaring

Tsja in aankoop wel, in kosten per maand niet. Maar de nieuwprijs was volgens mij al <10k voor een MT fiets. Ik zou liever een nieuwe Yamaha / Kawa oid halen.

Als ik snel op MP kijk, zie ik NIEUWE MT 07 voor 8,5k staan. Afhankelijk van het gebruik zou dat mijn voorkeur hebben
 
Ja op zich wel. Maar ik kan mijn fazer 600 me nog goed herinneren en de CF moto was ruiger, rauwer, meer vibratie en zeker minder vermogen. Bij een goede 150 km/h hield het gewoon op en was de fut eruit. Maar voor in de stad etc denk ik echt wel een leuk ding voor een mooi budget.
Dat was overigens wel een MT 650. Geen idee wat het vermogensverschil is tussen die en de 800.

Maar afwerking was ook anders. Die CF was vrij nieuw (2000 km oid) en zag al wat roestplekjes op de moertjes / bouten. Kwaliteit van een Yamaha of Triumph vind je niet op een CF moto, maar daar is de prijs uiteraard ook naar.
Kijk! Dat is nu een gemotiveerde mening wat je van de cfmoto vond. Top, bedankt daarvoor.
 
Leuk artikeltje over de banden van diverse motormerken met producenten in China

 
Ja op zich wel. Maar ik kan mijn fazer 600 me nog goed herinneren en de CF moto was ruiger, rauwer, meer vibratie en zeker minder vermogen. Bij een goede 150 km/h hield het gewoon op en was de fut eruit. Maar voor in de stad etc denk ik echt wel een leuk ding voor een mooi budget.
Dat was overigens wel een MT 650. Geen idee wat het vermogensverschil is tussen die en de 800.

Maar afwerking was ook anders. Die CF was vrij nieuw (2000 km oid) en zag al wat roestplekjes op de moertjes / bouten. Kwaliteit van een Yamaha of Triumph vind je niet op een CF moto, maar daar is de prijs uiteraard ook naar.
Mijn huidige motor trekt lekker tot 140, dan moet ik van 5 naar 6 schakelen en duurt het aanmerkelijk langer om te versnellen (met veel geduld haalt hij 190). Toch vind ik hem uitstekend geschikt voor de snelweg, want ik hoef niet anticiperend te rijden, blijf er vrijwel iedereen mee voor en rijd hooguit na 19u en in het buitenland 140 (133 GPS). Bovendien krijg ik er een mooie actieradius en een laag verbruik voor terug.

Dat de prijs van CF moto ernaar is, vind ik juist niet. Een CF Moto 650 MT is slechts € 1700 goedkoper dan een Honda NC 750 X. De 800 MT is slechts € 600 goedkoper dan de nieuwe Transalp 750 (92 pk). Met wat extra uitrusting is de CF zelfs duurder dan de Honda. Dat was eerder precies mijn punt; waarmee onderscheiden ze zich?
 
Dat de prijs van CF moto ernaar is, vind ik juist niet. Een CF Moto 650 MT is slechts € 1700 goedkoper dan een Honda NC 750 X. De 800 MT is slechts € 600 goedkoper dan de nieuwe Transalp 750 (92 pk). Met wat extra uitrusting is de CF zelfs duurder dan de Honda. Dat was eerder precies mijn punt; waarmee onderscheiden ze zich?
Ze zetten het hier gewoon de markt in waarvoor de importeur denkt dat goed is
En ik weet niet wat voor kosten ze allemaal maken.
De vertegenwoordiger vertelde dat de nieuwe 450RS zo ongeveer €500,00 onder de Ninja 400 kwam.
Inderdaad een klein verschil, maar de afwerking en vering zijn behoorlijk wel minder bij de CF Moto. :)
 
Met wat extra uitrusting is de CF zelfs duurder dan de Honda.
Maar met wat extra uitrusting is die Honda nog weer veel duurder...
Maar het ligt eraan wat je met een motor doet.
Rij je regelmatig grote afstanden en lange reizen...zou ik niet zo snel voor een Chinese motor gaan, maar rij je af en toe lekkere tourritjes, zou ik het best aan durven.
 
CF Moto en andere Chinese makelij kan zich op dit moment alleen nog onderscheiden door een aanmerkelijk lagere prijs.
Als die prijs niet duidelijk onder die van de 'grote' merken ligt, dan is je keus niet heel moeilijk.
Dealer-netwerk en verkrijgen van vervangingsdelen voor jouw Chinees is nog veel minder dan bij de gangbare merken.
Hoe kom je aan je onderdelen in een (ver) buitenland met storing? Of rijden de liefhebbers van een Chinees alleen een rondje om de kerk?

Ik vraag me überhaupt af of je nog wel een nieuwe motor zou willen kopen. Voor mij sowieso niet!
Een beetje motor gaat 20 jr (of langer) mee. De restwaarde daarvan zal komende jaren heel snel ineen gaan ploffen.

De milieu-regels gaan de verbrandingsmotor steeds meer beperken. Dat zie je nu al op veel plaatsen gebeuren.
In 2045 zijn er veel steden/ plekken waar je met een verbrandingsmotor niet meer welkom bent.
Dat zie je nu al bij 2-Takt bromfietsen die nu reeds in verschillende steden worden geweerd/ niet toegestaan.

Nieuwe motor (auto) kopen: Gewoon NIET meer gaan doen!
 
In 2045 zijn er veel steden/ plekken waar je met een verbrandingsmotor niet meer welkom bent.
Dat zie je nu al bij 2-Takt bromfietsen die nu reeds in verschillende steden worden geweerd/ niet toegestaan.

Nieuwe motor (auto) kopen: Gewoon NIET meer gaan doen!
Ik koop elke drie/vier jaar een nieuwe motor en dan nog twee keer een goede tweedehands tussendoor.
In augustus heb ik er drie verkocht en wilde een gloednieuw model wat nog uit moest komen.
Maar inmiddels heb ik er weer twee motoren bijgekocht, want je kan wachten totdat je een ons weegt.
En vooral op YouTube is er veel fake news dat al zes maanden oud is (Honda CBR750RR,BMW S650RR/750RR, Yamaha R4).
Een fijn electrisch model is nog niet leverbaar voor een goede prijs, en alles wat gaat komen is voorlopig nog niet leverbaar (tot een jaar vooruit).

Tot 2045 leef ik het leven van nu. ;)
Vier, vijf keer een nieuwe als ik even snel reken.
Straks zijn de belangrijkste fabrieken failliet en kunnen ze niet meer innoveren. :')
 
Tot 2045 leef ik het leven van nu. ;)
Vier, vijf keer een nieuwe als ik even snel reken.
Straks zijn de belangrijkste fabrieken failliet en kunnen ze niet meer innoveren. :')
Waarom iedere keer een nieuwe?
Als het goed bevalt, dan kan je er toch gewoon mee verder rijden? Ik hoef geen mooiere/ nieuwere dan de buurman.
Op een motorbeurs kijk ik wel naar nieuwe motoren, maar nauwelijks gedachtes over aanschaffen.
Als ik echt wil dan koop ik (zonder PL) er morgen nog 1 of 2 of ....mss wel 10, maar ik vind 't wel best zo.
Al die nieuwe fratsen op de motor is mooi, maar ik kan voorlopig wel zonder.

Ik WIL helemaal geen nieuwe.
Mijn FZ750 heb ik nu 12jr. (moest ik opzoeken) De motor ervoor had ik 27 jr.
Mijn Blackbird heb ik nu 4jr en die kan nog heeeel lang mee. Ga ik ook doen.
 
Waarom iedere keer een nieuwe?
Als het goed bevalt, dan kan je er toch gewoon mee verder rijden? Ik hoef geen mooiere/ nieuwere dan de buurman.
Op een motorbeurs kijk ik wel naar nieuwe motoren, maar nauwelijks gedachtes over aanschaffen.
Als ik echt wil dan koop ik (zonder PL) er morgen nog 1 of 2 of ....mss wel 10, maar ik vind 't wel best zo.
Al die nieuwe fratsen op de motor is mooi, maar ik kan voorlopig wel zonder.

Ik WIL helemaal geen nieuwe.
Mijn FZ750 heb ik nu 12jr. (moest ik opzoeken) De motor ervoor had ik 27 jr.
Mijn Blackbird heb ik nu 4jr en die kan nog heeeel lang mee. Ga ik ook doen.
Ik ken geen buurmannen met een motor.
En het is inderdaad geen wedstrijd.
Motorrijden is voor mij een individuele sport.
Het sociale aspect is het forum en iedereen vind ik leuk vind voor wat ze hebben en plezier aan beleven.
Maar als electronica en gadget freak ga ik wel helemaal los op TFT schermen, connectivity, verschillende rijmodussen, electronische vering, quickshifters, blippers en rij injectie only.
Heb momenteel een 2023 A2 fiets en een 205 pk a.h.w. circuitbike met de laatste nog een terugroepactie onder garantie. Dat is fijn.
800 en 9.000 kilometer op de teller.
Jong en fris hou ik van.

En kan dus niet wachten op de komende EV fietsen. Zie het alleen nog niet gebeuren.
Maar hopelijk krijg ik ongelijk.
Kymco leek in 2021 al met de RevoNEX aan wat eisen te voldoen, volwassen fiets en massaproductie.
Maar toen werd het stil... :)
 
CF Moto en andere Chinese makelij kan zich op dit moment alleen nog onderscheiden door een aanmerkelijk lagere prijs.
Als die prijs niet duidelijk onder die van de 'grote' merken ligt, dan is je keus niet heel moeilijk.
Dealer-netwerk en verkrijgen van vervangingsdelen voor jouw Chinees is nog veel minder dan bij de gangbare merken.
Hoe kom je aan je onderdelen in een (ver) buitenland met storing? Of rijden de liefhebbers van een Chinees alleen een rondje om de kerk?

Ik vraag me überhaupt af of je nog wel een nieuwe motor zou willen kopen. Voor mij sowieso niet!
Een beetje motor gaat 20 jr (of langer) mee. De restwaarde daarvan zal komende jaren heel snel ineen gaan ploffen.

De milieu-regels gaan de verbrandingsmotor steeds meer beperken. Dat zie je nu al op veel plaatsen gebeuren.
In 2045 zijn er veel steden/ plekken waar je met een verbrandingsmotor niet meer welkom bent.
Dat zie je nu al bij 2-Takt bromfietsen die nu reeds in verschillende steden worden geweerd/ niet toegestaan.

Nieuwe motor (auto) kopen: Gewoon NIET meer gaan doen!
Als ik me nu al druk moet gaan maken over wat er in 2045 allemaal niet meer zou mogen pffff.

Ik denk iedereen zelf wel kan uitmaken of hij/zij vaak een nieuwe motor koopt. Ik vind het heerlijk, kan het me veroorloven en kan het geld toch niet meenemen als ik de pijp uitga. Dus tot aan 2035 blijf ik lekker nieuwe ICE motoren kopen.
En wat CF Moto betreft, er is een overeenkomst met KTM dat KTM wereldwijd de distributie gaat doen.

Bij (elektrische) gitaren zag je precies hetzelfde...'och die Chinese rommel wordt nooit wat' inmiddels komen er gewoon topkwaliteit gitaren uit China.
 
Ze zetten het hier gewoon de markt in waarvoor de importeur denkt dat goed is
En ik weet niet wat voor kosten ze allemaal maken.
De vertegenwoordiger vertelde dat de nieuwe 450RS zo ongeveer €500,00 onder de Ninja 400 kwam.
Inderdaad een klein verschil, maar de afwerking en vering zijn behoorlijk wel minder bij de CF Moto. :)
Slechte keuze dus in elk opzicht.
 
In China kosten die dingen geen drol. Importeurs en dealers rekenen zich rijk, en na een paar jaar zijn ze niets meer waard.
Ik zag in India een prijsje voor de nieuwe Royal Enfield Bobber van rond de €2.700,00.
Wel een leuke fiets voor erbij
Alleen hier gaat die meer dan over de kop.
Hoe kunnen ze het maken (kom maar, kom maar). :)
 
Ik zag in India een prijsje voor de nieuwe Royal Enfield Bobber van rond de €2.700,00.
Wel een leuke fiets voor erbij
Alleen hier gaat die meer dan over de kop.
Hoe kunnen ze het maken (kom maar, kom maar). :)
Die komt in Nederland wel in de richting van €7000,-
 
Waarom zou je uberhaupt naar een "Nieuwe" Chinese fiets kijken? Je schrijft meteen 2k af als je de showroom verlaat (als je hem uberhaupt nog ooit verkocht krijgt) het blijft dan nog altijd beter om een tweedehands Japanner te kopen die net is ingereden.. Dan krijg je meer kwaliteit/betrouwbaarheid (en restwaarde na een aantal jaren) voor je geld.

Er worden hierboven allemaal "nieuwprijzen' vergeleken; dat vind ik niet eens relevant..
 
Terug
Bovenaan Onderaan