Chinese kappenset?

pimm

MF'er
10 okt 2008
44
0
Elst
Beste MFers,

Gister een lullige schuiver gemaakt met zo'n 70 kilometer per uur.
Ben dr zelf gelukkig op een aantal schrammen na goed vanaf gekomen.
Gelukkig had ik mn hele outfit aan!

Ben vandaag aan het rondkijken naar onderdelen, zodat ik de overweging kan maken of het voor mij de moeite waard is om hem te repareren of evt verkopen.

Voornamelijk OEM kappen zijn ontzettend duur! De kosten voor benodigde kappen ongespoten, zonder stickers komen tussen de €1.400,- en €1.600,- euro uit.

Nu kom ik op ebay een chinese aanbieder van oa kuipdelen tegen.
Kleine €400.- voor een compete repsol kappenset. Lijkt interessant. Pasvorm en afwerking zal ongetwijfeld minder zijn... maar gemonteerd ziet her er vaak wel goed uit.
Heeft iemand ervaring met deze kappensets?

http://cgi.ebay.nl/2000-2001-HONDA-...66:2|39:1|72:1399|240:1318|301:0|293:1|294:50

Gr. Pim
 
Laatst bewerkt:
Geen ervaring verder mee hoor, maar uiteindelijk komt de helft wat we hier in NL verkopen uit China, alleen is het hier dan ineens 3 keer zo duur ;) dus waarschijnlijk is het gewoon goed spul, alleen veel goedkoper omdat het direct uit China naar jouw adres gaat ;)
 
alsof je t over de duivel hebt. Ik zat ook net voor een kappenset te kijken
deze link is volgens mij goedkoper:
http://stores.shop.ebay.com/auctmar...18QQ_sidZ403219748QQ_trksidZp4634Q2ec0Q2em322

een vriend van mij heeft zo een kappenset besteld en hijj kreeg alles netjes aangeleverd
in een flinke doos. Alles was omhult met bubbeltjesplastic.
Er was alleen 1 bevestigingspuntje afgebroken.
Hij had er trubals opstaan, maar de stickers (want dat waren het) waren niet zo netjes gesneden.
Het materiaal zelf is wel stevig.

edit: ff de links gekeken en het scheelt van 400 eu naar 330 dollar, muwhahaha dat is aardig wat
 
Laatst bewerkt:
Thanks! Verwacht ook niet dat het weer net zo netjes gaat worden dan orgineel maar alles beter dan dit ;). Dingus bedankt voor de link. Dezelfde set is daar echt spotgoedkoop €328 dollar.. dat is maar 240 euro! Reacties zijn ook positief.
 
Ziet er leuk uit, maar de waarde van je motor wordt verminderd met het prijsverschil tussen de originele en de imitatieset.
Als je ooit nog van plan bent de motor te verkopen, heeft aanschaf van deze set dus geen nut.

Meer iets voor de circuitrijder denk ik.
 
Thanks! Verwacht ook niet dat het weer net zo netjes gaat worden dan orgineel maar alles beter dan dit ;). Dingus bedankt voor de link. Dezelfde set is daar echt spotgoedkoop €328 dollar.. dat is maar 240 euro! Reacties zijn ook positief.

Vergeet je mijn verhaal over de verzendkosten niet????

:) TNT :)
 
Klopt restwaarde zal ongetwijfeld lager worden. Ben vanplan de motor nog een aantal jaar door te rijden dus neem dat op de koop toe. Voordat ik OEM kappen gespoten heb en incl stickers ben ik zo'n €2500,- euro kwijt :S
 
Laatst bewerkt:
Klopt restwaarde zal ongetwijfeld lager worden. Ben vanplan de motor nog een aantal jaar door te rijden dus neem dat op de koop toe. Voordat ik OEM kappen gespoten heb en incl stickers ben ik zo'n €2500,- euro kwijt :S

zijn je eigen kappen onherstelbaar kapot?

je moet trouwens ook niet teveel verwachten van chinese setjes.

je hoort vaak dat je zelf nog een beetje moet bijboren en snijden om het goed passend te krijgen....

btw, kun je niet beter 2ehands onderdelen zoeken en dan je bike opknappen.
laat je hem zelf spuiten in je fav. kleur :P
 
Onderkuipen zijn minimaal beschadigd. Zijkuip links en rechts en de twee topkuipen zijn gebroken en gescheurd.
 
als ik de feedback van die chinees lees, dan is alles ok. inderdaad niet de beste pasvorm, maar kom op, je kan zelf ook een gaatje of twee boren voor die 1200 euro die je NIET hoeft te betalen, of niet dan?

sjezus man... moeten ze de kappen niet komen monteren voor je, voor dat geld? :?
 
Laatst bewerkt:
Onderkuipen zijn minimaal beschadigd. Zijkuip links en rechts en de twee topkuipen zijn gebroken en gescheurd.


mmm, er is hier iemand op het forum die kunststof lassen kan.
als je het spul aan elkaar en dicht hebt zou je hem bijvoorbeeld weer in een kleur kunnen spuiten?

denk dat je dan net zo duur uit bent maar nog wel de originele kappen en kwaliteit hebt.

heb je foto's?
 
Motor is stukje over het asfalt doorgeschoven en vervolgens omgeslagen in de berm. Waarschijnlijk is alles nog recht. Voorvelg, tank en linker carterdeksel zijn wel beschadigd :(

Meer een lullig schuivertje omdat het niet hard ging en het voorwiel waarschijnlijk vanwege wat rotzooi op de weg is weggegleden. Had iedereen kunnen overkomen :(
 
Laatst bewerkt:
Gebruiker "Dadol" heeft een Repsol set op zijn 954 gezet. Hij kan je zo vertellen bij welke aanbieder hij de set heeft gekocht. Hij was volgens mij ook niet zo heel veel geld kwijt en de kwaliteit schijnt bij zijn set goed te zijn. Misschien heeft die aanbieder ook kappen voor de 929.

Een andere gebruiker heeft ooit een kappenset voor een SC33 aangeschaft en bij het eerste de beste ritje scheurde de kuip op diverse plekken.

Beide heren zijn in het 900RR-topic te vinden. Succes met opknappen :)
 
Motor is stukje over het asfalt doorgeschoven en vervolgens omgeslagen in de berm. Waarschijnlijk is alles nog recht. Voorvelg, tank en linker carterdeksel zijn wel beschadigd :(

Meer een lullig schuivertje omdat het niet hard ging en het voorwiel waarschijnlijk vanwege wat rotzooi op de weg is weggegleden. Had iedereen kunnen overkomen :(
Laat je het niet ff nakijken?
Zelf wel goede ervaringen met e-bay.
 
Ga het aankomend weekend even rustig bekijken. Mocht ik twijfelen dan breng ik hem weg. Wil inderdaad eerst zeker weten of het nog wel de moeite waard is om hem op te knappen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan