Chinese kappenset?

Als ik denk aan chinese immitatie denk ik toch al snel aan goedkoop en rommel

Ik zou iig niet de eerste willen zijn om het te proberen.
 
Ik heb gisteren toevallig ook een kappenset via ebay binnen gekregen voor mijn CBR600 F3.
De kappenset is natuurlijk niet hoe de echte zijn maar daar is ook de prijs heen,, de kappen kosten met verzendkosten en invoerrechten €450.00 (vanuit hongkong)
Het is wat passen en meten maar het eindresultaat is redelijk van afstand zie je er niks aan, van dichtbij zie je toch dat de naden niet goed op elkaar aan sluiten.

Mvg Ruud
 
Ziet er leuk uit, maar de waarde van je motor wordt verminderd met het prijsverschil tussen de originele en de imitatieset.
Als je ooit nog van plan bent de motor te verkopen, heeft aanschaf van deze set dus geen nut.

Meer iets voor de circuitrijder denk ik.
als je erop rijdt wordt ie ook minder waard.
als je hem nog een maand in je schuur laat staan waarschijnlijk ook.

Het prijsverschil met die originele kappen ga je er met de verkoop echt niet uithalen.
 
als ik de feedback van die chinees lees, dan is alles ok. inderdaad niet de beste pasvorm, maar kom op, je kan zelf ook een gaatje of twee boren voor die 1200 euro die je NIET hoeft te betalen, of niet dan?

sjezus man... moeten ze de kappen niet komen monteren voor je, voor dat geld? :?

Als het om een gaatje boren gaat mag je inderdaad niet klagen. Pasvorm is echter lastiger goed te krijgen dan door 2 gaatjes te boren. Als deze niet goed is uiteraard.

Ik heb dit ervaren met mijn auto toen der tijd. Aftermarket zooi past voor geen meter en er ging veel tijd in zitten om het goed te krijgen. En het zag er nog wel zo strak uit op de foto's.

Toen heb ik dus door schade en schande moeten ondervinden dat aftermarket plastic geen OEM spul is. Dat waren uiteindelijk dure stukjes plastic omdat ik ze niet meer wilde gebruiken, want het was niet wat ik had gehoopt.


Als bij motoren hetzelfe verschil is als bij auto's als het gaat om OEM spul en aftermarket dan zou ik het niet kopen als je je motor weer mooi wilt maken. Je krijgt waarschijnlijk kieren en niet mooi op elkaar aansluitende kappen.

Voor het ciruict geen probleem, als je wilt posen wel.


Let wel;'
Ik heb geen ervaring met de aanbieder van deze kuipset.
Dit is gebasseerd op mijn eerdere ervaring met aftermarket plastic.

Ik heb gisteren toevallig ook een kappenset via ebay binnen gekregen voor mijn CBR600 F3.
De kappenset is natuurlijk niet hoe de echte zijn maar daar is ook de prijs heen,, de kappen kosten met verzendkosten en invoerrechten €450.00 (vanuit hongkong)
Het is wat passen en meten maar het eindresultaat is redelijk van afstand zie je er niks aan, van dichtbij zie je toch dat de naden niet goed op elkaar aan sluiten.

Mvg Ruud

Ik had deze post niet gezien, maar dat bevestigt toch enigzins mijn vermoeden.


Gevalletje van je krijgt wat je ervoor betaalt.

En soms krijg je nog zelfs minder. B|
 
Laatst bewerkt:
Heb vandaag de kappenset erop gezet van ebay... het resultaat is echt mooi na wat aan passen boren en goed kijken :P zit hij er echt netjes op, en vooral voor een prijs van €200.00 mag je er helemaal over klagen.

gr ruudjuh
 
Heb vandaag de kappenset erop gezet van ebay... het resultaat is echt mooi na wat aan passen boren en goed kijken :P zit hij er echt netjes op, en vooral voor een prijs van €200.00 mag je er helemaal over klagen.

gr ruudjuh

Kun je een paar foto's ervan maken en hier neerzetten? Ik ben ook wel benieuwd ernaar namelijk.
 
Wacht maar tot het plastic smelt door je uitlaat en de verf eraf springt. Ik heb ook een set gekocht eens maar dat was echt bagger materiaal en ook was de pasvorm om te huilen.
 
Wacht maar tot het plastic smelt door je uitlaat en de verf eraf springt. Ik heb ook een set gekocht eens maar dat was echt bagger materiaal en ook was de pasvorm om te huilen.

Voor een kappenset van €200.00 compleet vind ik echt niet dat je erover mag klagen, de lak is idd niet echt het beste maar het valt echt reuze mee. ( met het erop zetten is op 3 plaatsen de lakgesprongen (gebladerd) even bij werken en klaar )
De pasvorm is nooit 100% met een niet orginele dus het moet altijd passend gemaakt worden ;) maar nu hoe het er eenmaal opzit zie je er haast bijna niets van de lijnen lopen netjes opelkaar door alleen voor op de topkuip waar de lamp zit zie je dat hij aan beide kanten niet helemaal aansluit maar dit is echt niet storend en daarbij nogmaals voor een kappenset van €200.00 vind het echt top :P
Alleen nog de tank laten overspuiten en dan is het mooi een geheel

De foto's zeggen het wel

Gr ruudjuh
full
 
Voor een kappenset van €200.00 compleet vind ik echt niet dat je erover mag klagen, de lak is idd niet echt het beste maar het valt echt reuze mee. ( met het erop zetten is op 3 plaatsen de lakgesprongen (gebladerd) even bij werken en klaar )
De pasvorm is nooit 100% met een niet orginele dus het moet altijd passend gemaakt worden ;) maar nu hoe het er eenmaal opzit zie je er haast bijna niets van de lijnen lopen netjes opelkaar door alleen voor op de topkuip waar de lamp zit zie je dat hij aan beide kanten niet helemaal aansluit maar dit is echt niet storend en daarbij nogmaals voor een kappenset van €200.00 vind het echt top :P
Alleen nog de tank laten overspuiten en dan is het mooi een geheel

De foto's zeggen het wel

Gr ruudjuh[afbeelding]

ziet er netjes uit :Y

wat kost dat nou, je tank over laten spuiten?
 
nutty tart:

de tank laten spuiten ga ik van de week even langs is iemand die doet het zwart en super goed maar zal wel mee vallen.
laat ik nog weten.

donjohnsons86:

dit is de site waarvan mijne afkomt:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Fair...0032440QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

de set kost om en om de €200.00 + €170 verzendkosten en ik moest nog vanuit de nederland naar mijn huis toe nog €58.00 invoerrechten en verzendkosten weer betalen.
maar ik ben zeer tevreden over het resultaat het heeft wat tijd en moeite gekost maar ik heb wel iets unieks *D 8-)

gr ruud
 
Laatst bewerkt:
waarom een RSV kleurstelling?

maar zo'n kuip is alleen al interessant voor eventueel circuitgebruik
 
nutty tart:

de tank laten spuiten ga ik van de week even langs is iemand die doet het zwart en super goed maar zal wel mee vallen.
laat ik nog weten.

donjohnsons86:

dit is de site waarvan mijne afkomt:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Fair...0032440QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

de set kost om en om de €200.00 + €170 verzendkosten en ik moest nog vanuit de nederland naar mijn huis toe nog €58.00 invoerrechten en verzendkosten weer betalen.
maar ik ben zeer tevreden over het resultaat het heeft wat tijd en moeite gekost maar ik heb wel iets unieks *D 8-)

gr ruud

ah d8 al een set van 200 euro.

die verzendkosten hoort gewoon bij de prijs hoor.

ebay rekent een hoger percentage over de verkoopprijs dan de verzendkosten dus daarom zie je vaak dus absurde verzendkosten.

je hebt dus 370 in principe betaald en die extra invoerrechten.

tja dan vind ik het ook niet meer supergoedkoop.

waarom trouwens die set?
schade aan je originele kappen?
 
ah d8 al een set van 200 euro.

die verzendkosten hoort gewoon bij de prijs hoor.

ebay rekent een hoger percentage over de verkoopprijs dan de verzendkosten dus daarom zie je vaak dus absurde verzendkosten.

je hebt dus 370 in principe betaald en die extra invoerrechten.

tja dan vind ik het ook niet meer supergoedkoop.

waarom trouwens die set?
schade aan je originele kappen?


Ben in het begin van het jaar onderuit gegaan, waardoor mijn hele rechter kant van kappen kapot waren nadat ik ze eraf had gehaald kwam ik er achter dat de linker kant een andere kleur combi had, terwijl we dit niet wisten of in ieder geval niet opviel met de koop van de motor.
Om toen de motor weer in de orginele kappen terug te krijgen koste meer geld voor 2de hands kappen die wat waarschijnlijk toch gebruiksporen hadden.
Heb ik gekozen om mijn orginele kappen allemaal te verkopen en tot heden met winst tegen over deze nieuwe kappenset.
Nu heb ik dus een compleet kappenset wat ik nog ruiger uit vind zien dan de orginele.

Krijg in ieder geval allemaal goeie reacties erover *D

gr ruudjuh
 
Ik zit nu ook evt te kijken naar een mooi kappensetje en kom idd op prijzen van maar 350 tot 410 euro incl verzendkosten uit voor mijn R6. En dan ook nog keuze uit 20 soorten kappen in motogp kleurstellingen en special paint.

Das best aantrekkelijk.
Ik kom op deze uit:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/YAMA...8346778QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

en

http://stores.shop.ebay.com/bliss-s...19QQ_sidZ113553809QQ_trksidZp4634Q2ec0Q2em322

Staan echt voor alle motoren kappensetjes incl kuipruit en overige kleine kapjes. Zeer compleet dus. En daar betaal je 400 euri incl verzenden voor. Binnekort denk maar bestellen. Hou alleen niet zo van creditcards omdat het in mijn ogen niet erg fraude proof is....
 
Terug
Bovenaan Onderaan