Chinese remblokken

Frits Pannenkoek

MF veteraan
3 feb 2020
1.448
416
  • Merk: YAMAHA
  • Type: FJR 1300
  • Bouwjaar:2002
  • Kmstand:35000
  • Probleem:Remblokken
  • Wanneer is het probleem onstaan: nog niet
  • Wat is er al aan gedaan Blokken gekocht


Ga het kort houden heb omdat me voorste remblokken bijna zijn versleten een setje uit China besteld .

Nu weet ik dat er dure merken zijn bv Brembo etc etc en dan is het op zeker goed ???


Mijn vraag is zijn nou echt alle remblokken die niet veel kosten uit China bagger.


wou gewoon eens een goedkoop setje testen omdat ik normaal altijd dure shit koop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb dit setje op mijn S1000RR, indertijd als reserve voor mijn S1000R gekocht en in 2019 tijdens een wat moeilijkere periode :+ maar gemonteerd.

Remblokken.jpg

DSC_1928.jpg


Ze doen het ook bij korte avondsessies op Zandvoort goed, en de ene circuitdag met wedstrijd in september. Helaas deels verregend. ;)

Inmiddels twee reserve-setjes voor besteld, achter is nog niet gemonteerd, en daar had ik al apart een Chinees setje voor liggen. :P

Knipsel6.jpg
 
Fijn dat er ook nog leden zijn die normaal kunnen antwoorden Thanks

Ga me gekochte blokken ook monteren en dan zien we het wel .Mocht het bagger zijn weten we dat ook weer en gaan we verder zoeken .

Fijne avond nog Groetjes
 
Techniek is een serieus forum waar je om raad kan vragen bij technische problemen. Om een degelijk advies te krijgen is wel goede informatie nodig.

Gebruik daarom het onderstaande lijstje als leidraad:
  • Merk:YAMAHA
  • Type:XJR 1300
  • Bouwjaar:2002
  • Kmstand:35000
  • Probleem:Remblokken
  • Wanneer is het probleem onstaan:Nog niet
  • Wat is er al aan gedaan Blokken gekocht

(Pas dit bericht aan voor je het plaatst)


Ik ga het kort houden, omdat mijn voorste remblokken bijna versleten zijn, heb ik een setje uit China besteld .

Nu weet ik wel dat er dure merken zijn, zoals bv Brembo etc etc, en dan moet het wel goed zijn zeker ???


Mijn vraag is, zijn nou echt alle remblokken die niet veel kosten, uit China bagger?



Ik wil gewoon eens een goedkoop setje testen, omdat ik normaal altijd dure shit koop

Nee, ook wel Oostenrijk bagger, Engeland bagger, Duitsland bagger, enzoverder.
Kortom, goedkope remblokken worden meestal uit goedkope grondstoffen vervaardigd, en zijn meestal niet maatvast.
 
Nee, ook wel Oostenrijk bagger, Engeland bagger, Duitsland bagger, enzoverder.
Kortom, goedkope remblokken worden meestal uit goedkope grondstoffen vervaardigd, en zijn meestal niet maatvast.
Laat het je weten als ze er op zitten En kan me toch niet ontdoen van de gedachte dat veel dure merken ook hun blokken uit China halen ??

Bedankt voor je antwoord
 
Fijn dat er ook nog leden zijn die normaal kunnen antwoorden Thanks

Ga me gekochte blokken ook monteren en dan zien we het wel .Mocht het bagger zijn weten we dat ook weer en gaan we verder zoeken .

Fijne avond nog Groetjes
Ik heb jaren geleden al remblokken voor mijn GSX750F besteld in China.
Durfde het alleen niet aan om voor te doen, dus voor achter besteld.
Die deden het ook perfect. En toch durfde ik het tot vorig jaar nog niet aan voor de voorzijde. _O-
Ik had ze alleen liggen voor het geval dat de technische keuring bij het circuit weer eens ging pietleuten.

Maar nu heb ik er wel vertrouwen in, afwachten of de nieuwe set dezelfde bite heeft.
Voorheen nog wel eens blokken verbrand van Lucas (TRW sinter) en moest toen naar carbon (CRQ hyper carbon racing).
 
Wat ik er van denk is dat die Chinese best goede spullen maken maar helaas ook veel bagger


Mocht dit set goed zijn bestel ik gelijk nog een set .En koop normaal altijd de duurste spullen en die vallen dan toch ook tegen


En me Brommert komt ook uit Japan dus dat zou dan ook bagger zijn of valt japan onder een andere noemer haha
 
Nee, ook wel Oostenrijk bagger, Engeland bagger, Duitsland bagger, enzoverder.
Kortom, goedkope remblokken worden meestal uit goedkope grondstoffen vervaardigd, en zijn meestal niet maatvast.
Ik heb een motordealer ook wel eens aan de grondplaat zien slijpen omdat de vervangingsblokken die hij had besteld net niet in de klauw pasten. _O-
 
Je moet er rekening mee houden dat de kwaliteit kan wisselen. Daarom klopt het eerste antwoord ook eigenlijk wel. De ervaring van de één geld niet automatisch voor de ander.

Zelfs als je over een tijdje bij dezelfde verkoper/advertentie hetzelfde besteld, kan het zomaar van een andere leverancier komen. En dus alsnog van slechtere kwaliteit zijn.
 
Je moet er rekening mee houden dat de kwaliteit kan wisselen. Daarom klopt het eerste antwoord ook eigenlijk wel. De ervaring van de één geld niet automatisch voor de ander.

Zelfs als je over een tijdje bij dezelfde verkoper/advertentie hetzelfde besteld, kan het zomaar van een andere leverancier komen. En dus alsnog van slechtere kwaliteit zijn.
Ook waar maar dat kun je dan van alle merken zeggen ???

We gaan het meemaken en in het begin maar rustig remmen
 
Je hebt nog hele volksstammen die NIETS uit China moeten hebben.
Het is allemaal troep(!).

Maar 98% van de medicijnen of grondstoffen komen uit China.
De rest van de wereld hebben ze weggeconcurreerd.

Dus als je niets uit China wil, dan kan je bijna geen enkel medicijn meer gebruiken. ;)
(En zo had de Chinese overheid enkele jaren geleden de enige fabrikant ter wereld van een bepaald medicijn om milieuredenen binnen een dag gesloten zonder melding vooraf en kwam er een wereldwijd tekort _O- :X )
 
Je hebt nog hele volksstammen die NIETS uit China moeten hebben.
Het is allemaal troep(!).
:]
Maar 98% van de medicijnen of grondstoffen komen uit China.
De rest van de wereld hebben ze weggeconcurreerd.

Dus als je niets uit China wil, dan kan je bijna geen enkel medicijn meer gebruiken. ;)
(En zo had de Chinese overheid enkele jaren geleden de enige fabrikant ter wereld van een bepaald medicijn om milieuredenen binnen een dag gesloten zonder melding vooraf en kwam er een wereldwijd tekort _O- :X )
En daarom is er nu een set remblokken onderweg :}
 
En daarom is er nu een set remblokken onderweg :}
Straks is er geen andere fabrikant meer van over. :o

Dit is trouwens wel een mooi plaatje van Lucas.

Knipsel10.jpg


Mooie heat-transfer. :9

Misschien ga ik bij een hele warme zomer wel verschil merken.
Maar de gewone TRW sinterblokken van Lucas verbrande ik ook op mijn ZX-10R.
Misschien hadden die dit systeem nog niet in 2012. :P
 
Nou heb vroeger wel eens blauwe schijven gehad en verbrande blokken .Maar ben nu wat ouder dus rij wat rustiger wel lastig met een 1300 XJR maar goed
Op het circuit van Zandvoort gaat het van 260 km/u naar 60..80 km/u voor de Tarzanbocht.
Dat is best een goede test denk ik. :] ;)

Op de openbare weg ben ik meer van het vertragen op de motor en vooruit kijken. :Y
De kunst is niet te remmen.

Zelfs met de auto stelde ik het soms klaar om pas bij mijn werk op het terrein voor het eerst de voet op de rem te zetten. _O-
 
Straks is er geen andere fabrikant meer van over. :o

Dit is trouwens wel een mooi plaatje van Lucas.

Bekijk bijlage 1475154

Mooie heat-transfer. :9

Misschien ga ik bij een hele warme zomer wel verschil merken.
Maar de gewone TRW sinterblokken van Lucas verbrande ik ook op mijn ZX-10R.
Misschien hadden die dit systeem nog niet in 2012. :P
Die weerhaakjes zijn een mechanische bevestiging voor het remmateriaal.
Trw zijn gewoon kutblokken denk ik, ik heb al de sinter road en sinter race gebruikt en van beide ontevreden.
 
Die weerhaakjes zijn een mechanische bevestiging voor het remmateriaal.
Trw zijn gewoon kutblokken denk ik, ik heb al de sinter road en sinter race gebruikt en van beide ontevreden.
Het helpt ook in de warmteverdeling schat ik persoonlijk in. :)
Sinter road wilde ik inderdaad zeggen, het temperatuurbereik is erg beperkt, ook volgens de specificaties.
Alleen keek ik pas na het eerste gebruik. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan