Op zich zou het verschil kunnen maken, maar of het 15pk gaat schelen betwijfel ik. Dit is weer een van de modules die werkt door het systeem te neppen met verkeerde info. Het nadeel hiervan is dat je de motor niet gebruikt zoals door de fabrikant ingesteld, en je een verhoogde kans hebt om de boel te slopen.How does it work?
It will modify any standard ECU by telling the ECU that the incoming air in the intake system is cold and so advances the ignition to compensate producing more power. In many cases fuel economy is increased too. Power is increased by up to 15BHP and torque is increased significantly.
It will be more responsive and you WILL LIKE IT.
What difference can you expect?
Increased acceleration at low end revs
Higher top end speed
Faster 0-60 and 1/4 mile times
Quicker throttle response
Smooth out flat-spots
Can increase MPG
jajawat een bullshit verhaaltje
Dus als ik er 2 inzet, is dat al een verdubbeling van mijn vermogen3x15= 45 PEEKAAS MEER!!!
Dus als ik er 2 inzet, is dat al een verdubbeling van mijn vermogen
Op zich zou het verschil kunnen maken, maar of het 15pk gaat schelen betwijfel ik. Dit is weer een van de modules die werkt door het systeem te neppen met verkeerde info. Het nadeel hiervan is dat je de motor niet gebruikt zoals door de fabrikant ingesteld, en je een verhoogde kans hebt om de boel te slopen.
Dat zou ik toch niet over hebben voor die paar extra paardjes...
en als je er nou 3 achter elkaar zet
What difference can you expect?
Increased acceleration at low end revs
Higher top end speed
Faster 0-60 and 1/4 mile times
Quicker throttle response
Smooth out flat-spots
Can increase MPG
jajawat een bullshit verhaaltje
chiptuning is geen bullshit.
maar ik zou het niemand aanraden
ik heb al paar autos gezien met kapotte motoren door chips die 40pk extra geven
gevolg: ontsteking wordt verlaat=> motor te warm => pingelen en...
hey mijn grapen als je er nou 3 achter elkaar zet
Er zijn 2 manieren van chiptuning: De 'foute' manier, die dus met dit apparaatje wordt gevolgd, voert gewoon de bestaande chip met verkeerde info waardoor hij anders gaat reageren.Dit is ook onzin want er zijn genoeg chiptuners waarbij je fabrieksgaratie houd zelf en dan krijg je wel +20pk meer ofzo. En vaak loopt je motor gewoon beter dan.
Maar geloof niet dat ik dit kastje eraan zou hangen. Kan je hem dus beter laten ehhh.... Chiptunen
Meestal vervroegen ze hem
Maar chip tuning heeft alleen echt nut bij turbo's.
Of, als je een chip laat maken, speciaal voor jouw
motorblok. En dat is zeer prijzig.
Op het Internet kun je ook de TRE kopen. Verhaal gaat dat ze bij Suzuki écht werken, omdat het vermogen geknepen wordt in de lage versnellingen.
Ze waren nu ook te koop voor o.a. Yamaha. Een Duitser kocht zo'n ding en heeft 'm vervolgens getest en open gezaagd. Bleek dus pure nep...... gewoon wat weerstandjes oid bij elkaar in een blok gegoten, zonder enige werking.
Kijk dus uit voor dit soort verhalen. Koop je zoiets bij een als betrouwbaar bekend staande tuner, dan zal er weinig aan de hand zijn. Die gooit écht z'n reputatie niet in de prullenbak voor een nepding. Maar kijk uit voor die Tellsell-achtige rommel......