choke blijft hangen

Serdarovic

Banned User
23 nov 2002
307
0
Oldenzaal
als ik de motor start blijft de choke de eerste paar minuten/kilometers hangen. dan loopt ie 3000 a 4000 tpm stationair. choke openen sluiten helpt niet.
na een paar minuten rijden loopt ie weer gewoon. wat kan ik hiertegen doen, het is namelijk irritant als je gas loslaat terwijl hij dan doorloopt.
 
Kan je zien of de chokeklep beweegt als je de choke op het stuur bedient? Heb het ook vaker gelezen en er staat mij iets bij dat het de binnenkabel is die niet meer soepel door de buitenkabel loopt.

Bij 'Harley' zat het bij zijn cabs. Iets van een plastic onderdeel (zie zijn topic over zijn bezoek bij ene Paul in Weert ;) )
 
Het zou inderdaad de chokekabel kunnen zijn. Kijk eens of de binnenkabel makkelijk door de mantel beweegt. Indien niet dan heb je misschien de oorzaak gevonden. De kabel kun je soepeler laten bewgen in de mantel door er wat kruipolie in te druppelen en dan de chokehandle heen en weer te bewegen om de olie te verdelen. Een paar keer herhalen, ook de volgende dag.

Maar misschien is het makkelijker om de kabel even los te halen en een nachtje in een bakje olie te leggen. Mocht de binnenkabel dan nog niet soepel bewegen, dan zul je de kabel moeten vervangen.
 
als ik de motor start blijft de choke de eerste paar minuten/kilometers hangen. dan loopt ie 3000 a 4000 tpm stationair. choke openen sluiten helpt niet.
na een paar minuten rijden loopt ie weer gewoon. wat kan ik hiertegen doen, het is namelijk irritant als je gas loslaat terwijl hij dan doorloopt.

Suzuki zeker?

Komt door de 90 graden knik vlak voor de carbs. Nieuwe kabel kopen en deze goed onderhouden is de beste oplossing.
 
Bij mijn TLleke iets soortgelijks gehad, stationairverhoger bleef steken. Bij de TL een soort hevelconstructie die in de 'meest open'-stand in slecht gesmeerde toestand niet meer met het veertje dicht wil.

Busje kruipolie/siliconenspray overheen gekwakt en toen was het over..... Beter was geweest om luchtfilter en alles eraf te halen en netjes te smeren, maar dat soort gein gebeurt altijd als het 10 graden vriest......
 
Terug
Bovenaan Onderaan