Chopper en lichaamslengte

vt1100 prima motor ook voor lange mensen,en nog een beetje power onder je kont ook..maar je moet wel een motor kopen die ook nog bij je stijl past..gewoon wat proefritjes maken..suc6...ben heel benieuwd wat het nu wordt...
 
Hallo, Ik ben 1.93 en rijd een Kawasaki 800 vulcan. Ik heb lange benen. Met mn rug ging het beste met een dragbar stuur (licht gebogen recht stuur) maar daar zaten resonanties in die ik (en alleen ik want andere vulcanclubleden hebben er geen last van) er niet uit kreeg. Dus ik heb een HD Fatboy (origineel HD) stuur gemonteerd en geen resonanties meer. Met de benen gaat t prima, je voelt het in het begin alsof je ze binnenboord moet houden (ze willen naar buiten vallen=typisch chopper..) en daar moet je aan wennen, da\'s alles.
En de rug, ja, bij hobbels moet je uitkijken dat je niet te bol met je rug zit (had ik bij drag bar geen last van). En met een fatboy-stuur of een wat hogere (te hoog kan stramme armen veroorzaken) kan je met bagage achterop het zadel lekker achterover leunen tegen de bagage...
De vulcan is lekker ruim en massief.
Een intruder 800 ofzo vond ik te klein, zet een vulcan 800 ernaast en je ziet het verschil...
Ik denk dat alle moderne choppers lekker ruim zijn. Kwa motorkarakter kan je met een 800 lekker ploffen, maar in hogere toeren vind je ook plezier. Ik heb dan ook als een racer de Franse berpassen gereden met mn vulcan. De verhoudingen kloppen en er zitten geen verkeerd gestylde nepzooi aan. Een 1996er Vulcan kan je al voor 12000 ofzo kopen of misschien goedkoper.
Wil je nieuw of gebruikt?? Ik moet zeggen dat de oude jap customs te krap zijn... De VT1100 van honda en de 1400 Intruder van suzuki zijn goed van formaat en hebben aardige power (en cardan).
Als je gebruikt onder de 10000 zoekt weet ik niet of je een Vulcan 800 vind. Een vulcan 700/750 (oud type) is vanaf 1985 gebouwd en redelijk ruim voor een oud type en heerlijk te berijden in bochten en is lux, en die zijn vaak goedkoper.
Gegroet Peter vulcanrijder@hotmail.com
 
Wat dacht je van een magna, ben zelf 186 past prima,....
Ik heb er zelf nog een iets rechter stuurtje op gezet, en beugels om mijn voeten op te leggen....

Een rolletje met bagaga achterop om tegen aan te liggen voor lange ritten, en je zoeft zo rustig met een snelheid van 170 liggend richting z-frankrijk, dankzij de overdrive die ervoor zorgt dat je ook op wat hogere snelheden comfortabel rijd...

Zo 10 uur achter elkaar gereden (met de nodige tankstops) ging perfect zonder klachten...
 
Wat dacht je van een magna, ben zelf 186 past prima,....

Als je met 186 nog op een motor past moet het inderdaad wel een goeie fiets zijn :P :P :P

Hadden ze in het jaar 1816 ook al motoren?
 
Je bent ook echt een uitzondering met die lengte.
kijk eens op www. ikzoekeenmotorvoorlangemensen.nl
 
Terug
Bovenaan Onderaan