Chopper live: the revanche

Brian1990

Die hard MF'er
25 feb 2012
411
1
:W

Gister zag ik op Discovery channel het progamma Chopper live : the revanche.
Kort samen gevat was het een build off tussen de 4 populairste biker/hotrod builders.
Samen met een hoop show ruzies en grote praat namen de teams van, Paul jr, Paul sr, Jesse James en Gas Monkey (fast and loud) het tegen elkaar op.

Nu weet ik dat het waarschijnlijk een herhaling was op tv, maar was toch benieuwd hoe het Chopper gedeelte hier online zou oordelen.

Volgorde van de prijs uitreiking was

1 Paul Jr
2 Gas monkey (Fast N' Loud)
3 Jesse James
4 Paul Sr


Ben benieuwd wat jullie oordeel is.
full
 
Mijn oordeel is dat dit een poulariteits contest is, waarvan de winnaar wordt bepaald via een internet stemming door mensen die werkelijk geen idee hebben van motorfietsen.
Jnr's fiets is een ongekend gedrocht, die van Fast 'n Loud een vrij standaard old school fiets (beetje cole foster invloeden), en die van Snr is anders, maar ook niet mooi. Mijn winnaar zou die van JJ zijn, omdat hij bijna alles zelf heeft gedaan en hij er rijdbaar uitziet. Het is zeker niet z'n mooiste fiets.
 
Dat het een populariteits wedstrijd was is duidelijk.

Zelf vond ik die van Fast N' Loud wel kick. Puur om de eenvoud in mijn ogen.
 
Geinig om te kijken maar dan ook alleen als ze ook echt aan het bouwen zijn. Dat hele Amerikaans show gedoe, jammer.

P Jr: ja wat valt daar over te zeggen, leer een aap een trucje en je hebt een dergelijk circus fiets.
F n’L: hoort niet helemaal in het rijtje thuis omdat het niet geheel zelfbouw is, maar zeker een leuk hebben ding. Alleen dat ingekorte voorvorkje, zonder enige vering zet ik mijn vraagtekens bij.
P Sr: Mooi stukje engineering. Aan de keer zijde met zoveel hightech tools en zo veel personeel mag je ook iets verwachten.
JJ: Heeft mooiere bikes gebouw maar in mijn ogen de echte vakman. Mooi om te zien hoe hij alles zelf maakt.
 
Die JJ mag dan wel een vakman zijn, het is wel stuk charijnig azijnzeiker van de bovenste plank.
Een beetje afgeven op show deadlines en de concurrentie... als je niet van show deadlines houdt, teken dan ook niet voor zo'n programma. Wat een hypocriet die JJ.

Ik zou gewoon gaan voor Aaron Kaufman en Richard Rawlings, Texas style baby!
 
Laatst bewerkt:
Die JJ mag dan wel een vakman zijn, het is wel stuk charijnig azijnzeiker van de bovenste plank.
Een beetje afgeven op show deadlines en de concurrentie... als je niet van show deadlines houdt, teken dan ook niet voor zo'n programma. Wat een hypocriet die JJ.

Ik zou gewoon gaan voor Aaron Kaufman en Richard Rawlings, Texas style baby!

Precies aarom heeft hij ook niet gewonnen; hij is wel de beste bouwer, maar bijna iedereen vind hem een eikel.
 
Fast n loud vind ik de gaafste fiets. En ook de mannen van fast and loud vind ik het sympathiekste. Jessie James vind ik vreselijke aditude hebben. Vader en zoon zijn wat over amerikaans vind ik. Maar goed, leuk om te kijken die programma's. Vond fast n loud ook altijd gaaf.
 
De fiets van Gas Monky is naar mijn idee het mooiste.
Rest van de fietsen is alleen voor de show, niet praktisch en te veel overbodige rommel dr op.
 
Gas Monkey heeft mijn voorkeur...

Jesse James kan veel beter dan wat hij nu heeft neergezet. Is een echte vakman.
 
Fast and loud is wel een supergaaf programma om te zien, terwijl ik dat programma van jr. en sr een gedrocht vind om te kijken.

Vind ook dat sinds jr weg is bij occ sr vooral jaren 80 oldscool motoren bouwt, niet mijn smaak.
Jr was naar mijn mening echt het creatieve brein in dat bedrijf en die plaatwerker(die er nu nog zit) de meest technische.
 
All die builder progammas gaan te veel door ophet extreme. Soms vind ik eenvoud vaak nog mooier om te zien. En de kleine subtiele dingentjes zijn het dan die het maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan