ChristenUnie --> belastingvrij rijden aan banden!

kawaidioot

MF veteraan
9 jun 2004
17.974
149
Zevenhuizen (Zuid-Holland)
ChristenUnie legt 'belastingvrij rijden' aan banden
(woensdag 26 november 2008)Het belastingvrij rijden in oude auto's wordt aan banden gelegd. De Tweede Kamer heeft een voorstel van de ChristenUnie aangenomen waardoor de vrijstelling wordt bevroren vanaf het moment dat de kilometerbeprijzing wordt ingevoerd, per 31 december 2011. Alleen voor auto's die op dat moment al 25 jaar of ouder zijn - dus van bouwjaar 1986 of eerder - wordt geen kilometerprijs gerekend.
Bron: C.U.




:? alleen auto's???

B| Ik mag aannemen dat de tekst straks in aangepaste vorm, motorvoertuigen zal gaan benoemen.

Ik ga er dan ook van uit, dat onze motorfietsen hetzelfde lot zullen delen! :/
Dat wordt dus ouwe brikken verzamelen nu het nog kan, ( tot bouwj. '86) :9
 
Laatst bewerkt:
Christenunie is de maffia van Nederland.

Ronduit belachelijke maatregel.

Christen unie denkt dus dat alle ouwe meuk weer opgeknapt word en weer aan het verkeer gaat deelnemen omdat het zo goedkoop is. B|

Overheid creeerd een regel en het word na een aantal jaren zonder pardon weer terug gedraaid. :(

Nou snap ik al niks van politiek, maar dit gaat mijn pet ver te boven.
 
WTF !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb net een oud brik van '87er Yamaha gekocht en kijk er al helemaal naar uit wanneer ie 25jaar is.

Optieften !!

*gaat frame nr overslaan en maakt er een Honda van*
 
mmmh kilometerprijs rekenen? Ik rij soms 5000 per jaar en dan weer eens 1000, hoe gaat dat dan? Krijg je onder bepaald km aantal ook vrijstelling? Met mijn eend heb ik de afgelopen jaren 0 km gereden (ligt uit elkaar voor restauratie), als ie klaar is zal ik er zo 5000 per jaar mee rijden.
 
deze maatregels is voor auto's.. motoren blijven wegenbelasting betalen,.. ongeacht het aantal kilometers en ook ongeacht waar je rijdt..poortjes of niet
 
mmmh kilometerprijs rekenen? Ik rij soms 5000 per jaar en dan weer eens 1000, hoe gaat dat dan? Krijg je onder bepaald km aantal ook vrijstelling? Met mijn eend heb ik de afgelopen jaren 0 km gereden (ligt uit elkaar voor restauratie), als ie klaar is zal ik er zo 5000 per jaar mee rijden.
je betaalt per kilometer (als er 'verklikkers' staan) rijd je niet of nauwelijks, dan kost het je dus ook niets..ik ben helemaal voor !
 
Laatst bewerkt:
deze maatregels is voor auto's.. motoren blijven wegenbelasting betalen,.. ongeacht het aantal kilometers en ook ongeacht waar je rijdt..poortjes of niet

Dit is een ander verhaal m.i., wat jij bedoelt is het rekeningrijden.
Wat de C.U. heeft bedacht is weer iets nieuws.
En idd,.....wordt er alleen over auto's gerept in hun tekst! ......voorlopig!

Ik wacht de definitieve versie van de tekst dus nog zeer gaarne af!
 
Dit is een ander verhaal m.i., wat jij bedoelt is het rekeningrijden.
Wat de C.U. heeft bedacht is weer iets nieuws.
En idd,.....wordt er alleen over auto's gerept in hun tekst! ......voorlopig!

Ik wacht de definitieve versie van de tekst dus nog zeer gaarne af!
nee kilometerbeprijzing en kilometerheffing is hetzelfde alleen was het nog niet duidelijk of de 25 jaar oude voertuigen daar ook onder zouden komen te vallen,... de CU wilde eerst 1983 aanhouden, maar ze hebben dus wel gedeeltelijk hun zin gekregen ! :(
(nadeel van het rekeningrijden; de verzekering kan nagaan of je de 5000 km grens hebt overschreden,.. dus weinig gerommel met je teller meer ! :+ )

Motoren zijn al bij de eerste besprekingen als apparte groep komen te staan, omdat zij geen veroorzakers van file's zijn
 
kost ook zomaar 70 euro per jaar een motor ....................... :Z O-)
..wacht maar tot je per gereden kilometer moet gaan betalen .. het streven was; 'het mad "de automobilist" niet meer gaan kosten dan als in het huidige systeem'.... maar daar komen ze zeeeer zeker te weten op terug
 
Vanochtend nog een brik uit 1982 gekocht. Dus met de brikken zit ik nog goed!! De mijne zijn allemaal van voor 1986
 
Kreeg van de Fehac (via de autoclub) ook al email daarover vorige week. Daarin stond een oproep om de heer Cramer van de CU eens aan te schrijven/mailen ivm protest tegen zijn wetsvoorstel.
Dat heb ik dus gedaan en dit was zijn reactie:

L.S!

Dank voor uw reactie. Ik heb kennis genomen van uw bezwaar. Afgaande op gegevens vanuit de sector kan ik niet anders dan tot de conclusie komen dat tweede hands auto's, en dan met name ook auto's van 25 jaar en ouder, ingezet worden voor gewoon woon-werkverkeer. Aangezien deze auto's ook steeds beter werden in de jaren 80 kunnen ze nog lange tijd gebruikt worden. Naar mijn mening is het dan ook gewoon dat ook deze auto's voor hun gebruik net zo aangeslagen worden als andere weggebruikers. Bestaande rechten worden niet aangetast: iedereen die nu een vrijstelling heeft houdt deze. Maar nieuwe voertuigen of nieuw ingevoerde voertuigen, waarvoor men op de Nederlandse markt ook te kust en te keur kan vinden, zullen gewoon onder het normale regiem dienen te vallen.

Wanneer de kilometerbeprijzing van start gaat zullen de noodzakelijke categorieën voorgesorteerd moeten staan om daarin opgenomen te worden. Het voordeel van dit nieuwe systeem is dat weinig gebruikte auto's ook maar weinig zullen betalen. Voor het overige moet voorkomen worden dat door een toenemend aantal oude auto's de kilometerheffing als geheel uitgehold wordt en de kosten voor automobilisten die wel betalen nog eens gaan toenemen.

Vandaar mijn amendement.

Met vriendelijke groet,

Ernst Cramer
Tweedekamerfractie ChristenUnie


In plaats van te zeiken over oude auto's zouden ze beter eens kunnen kijken naar nieuwe auto's. Het nieuwe milieulabel slaat helemaal nergens op, hoe kan een BMW 5 serie nou 'groen' zijn?! Verder moet je nog altijd belasting betalen over wat je auto weegt en nieuwe (zuinige, milieuvriendelijke) auto's zijn nou eenmaal zwaarder in vergelijking met hun voorgangers! (ter vergelijking: ik heb een 405 uit 1993, die weegt 1073kg, probeer eens een moderne auto te vinden met een vergelijkbare ruimte en gewicht!!)
 
Laatst bewerkt:
..wacht maar tot je per gereden kilometer moet gaan betalen .. het streven was; 'het mad "de automobilist" niet meer gaan kosten dan als in het huidige systeem'.... maar daar komen ze zeeeer zeker te weten op terug


de regering kan op dit moment nog niet eens zeggen hoe nederland er in 2009 uit gaat zien (neem alleen maar de bankenmalese ) dus ook over de in 2011 in te voeren kilometerheffing valt nog weinig zinnigs te zeggen het blijft bij speculeren wat ze doen in den haag !
 
Helemaal klaar met al die partijen ik stem al heel niet meer. 1 grote zakenvullerij
 
Terug
Bovenaan Onderaan