Cilinder laten "Powersealen"?

heb ze maar gebeld bij powerseal...

gietijzeren cilinder laten sealen kost 210 euro excl btw = 250 inc. btw.
Dan komt er nog verzendkosten bij, verzekerd = 15 euro.
plus nog het opsturen van mijn cilinder naar powerseal, maar dat zal een paar euro zijn.
Dus maximaal 275 euro.
Denk dat ik het maar ga laten doen..is er iig weer iemand erbij als 'proefpersoon'...

verder zit ik nog met de zuigerspeling. Weet nog niet wat ik zal doen. Bel sowieso nog een keer naar powerseal, mss dat ik het dan nog eens vraag...
 
maar ik zit nu al met mn bus bijna tegen mn bevestigingsgaten aan...vraag me af hoe een grotere cil dat dan doet...dunnere wand?

en wiseco maakt niet groter dan 100.2 geloof ik...zei je zelf...(dacht ik...)

zal eens op de wisecosite kijken
 
had ik idd al gezien, vroeg me alleen af of dat uitwisselbaar is. Lijkt me wel, maar ik weet dat zuigers nog wel eens kunnen verschillen in pen-tot-bodem afstanden enzo..dat soort dingen.

is meer cc duidelijk merkbaar? vroeg het me al af nu ik van 597 naar 640 ben gegaan...
 
heb ze maar gebeld bij powerseal...

gietijzeren cilinder laten sealen kost 210 euro excl btw = 250 inc. btw.
Dan komt er nog verzendkosten bij, verzekerd = 15 euro.
plus nog het opsturen van mijn cilinder naar powerseal, maar dat zal een paar euro zijn.
Dus maximaal 275 euro.
Denk dat ik het maar ga laten doen..is er iig weer iemand erbij als 'proefpersoon'...

verder zit ik nog met de zuigerspeling. Weet nog niet wat ik zal doen. Bel sowieso nog een keer naar powerseal, mss dat ik het dan nog eens vraag...


Begrijp ik nou goed dat je al een goede cilinder en zuiger hebt (met de juiste toleranties :? ). Dan zou ik die cilinder niet laten behandelen, maar het geld steken in goed onderhoud, dure olie en vaker verversen. ;)
 
het is ook puur gevoelsmatig om maar " goed " te zitten...
Maar overtuig jij martijn maar eens dat ie gek is :P
 
nou....er zitten dus wat krassen in die cilinder. De zuiger is nog wel goed. Heb gewoon geen zin in teringveel olieverbruik...wil het gewoon in één keer goed doen en me geen zorgen hoeven maken om het blok...Heb geen écht goede cilinder...
 
is meer cc duidelijk merkbaar? vroeg het me al af nu ik van 597 naar 640 ben gegaan...

Tuurlijk, je moet je blok natuurlijk meer en beter "voeden", hoe meer cc hoe beter je motor moet kunnen "ademen": airbox mod, andere carbu of sproeiers,dikke voorbochten,vrije demper etc,kanalen in de kop en spruitstuk vergroten en polijsten...More "flow" ,more "go"
 
manu...

ik zat te denken..en steven had et er ook over..

ik heb nu 100.5. Laat em bijv. sealen. Dan wil ik ooit een nieuwe zuiger, kan ik geen wiseco nemen, want die hebben geen 100.5 (alleen 100, 101 enz.).. onee max 100 voor xr..

opzich gaat sealen dus niet mer door idd...

dan wil ik dus idd max cc hebben...en een 10:1 zuiger...

domi zuigers gaan stuk verder, 100, 101, 102 en 102.4
Als ik op xrsonly kijk
Site...met sleeves
dan zie ik dat ze daar sleeves hebben van 100 en 101 mm...alleen is die van 101 mm voor het oude model...
hoe zit dat?....bestaan er meer maten dan deze 2? anders neem ik een domi zuiger en een bus van 101 mm ...(als die op mijn cilinder past..)..

i need advice...

manu...was het niet zo dat jij niet iets had liggen..heb ooit op sm.be gepmt met je ...als je me een mailtje zou willen sturen over het een en ander :}
 
Laatst bewerkt:
ik had een HRC cilinder(standaard 100mm en 628cc)liggen ,die is geboord naar 102.4mm met HC zuiger.Iemand van SM.be heeft die nu.

Met een 102.4 moet je wel de cilinder vlakken,zodat je 0.8mm hebt van top zuiger tot top cilinder.De zuiger is voor een Domi of XR650L en die hebben een iets langere slag.
Ook moet je een cilinderbus steken met een standaard boring van 100mm,dan kan je zonder probleem naar een 640/660 cc gaan ,een Domi/SLR cilinder zoeken kan ook.

"Koppel" zei U? })

http://www.thumper-racing.net/XR600Super660.html ...maar ik was eerst O-)
 
jammer dat ie al verkocht is..maar ik ga eens rustig kijken.
wat ik nu ga doen is...gewoon deze cilinder erop jensen en hopen dat het allemaal maar meevalt...spaart mij een hoop geld uit (wat k steek in een carb denk ik) en als ik over ee npaar dagen ofzo mn distributieketting van steven binnen heb dan kan mn blok weer in elkaar en kan ik em voor het eerst starten

* is niet helemaal waar, moet eerst mn demper nog zien pas te krijgen op mn voorpijp maargoed...
 
Hey Manu, een SLR cylinder? Wat bedoel je daar mee?
Ik heb er nog nooit van gehoord.

zo'n apparaat:

mc-honda-98-slr650.gif
 
hmm weet nu niet wat ik ga doen

denk dat ik deze cilinder laat powersealen naar 100mm en er dan een 100 mm wiseco 11:1 insteek.

en daarna een TM40 scoor :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan