Ten eerste zou ik je vraag in het juiste forum plaatsen,deze is bedoeld voor de kijkers en niet voor de doeners
Deze dus : ZAC en OW-Cup
Ten tweede : waarom veel geld in een full systeem stoppen voor 3 pk extra?
Just my 2 cents
Omdat het kan
Hier ben je niet mee geholpen, maar ik vraag me wel eens af: als het alleen voor trackdays is, en niet competitief, waarom dan niet meer moeite in jezelf steken? Die motor kan ongetwijfeld in z'n huidige staat nog veel sneller, de belangrijkste upgrade zit bovenop het zadel. Spaar je geld voor andere leuke dingen / meer banden / meer circuitdagen?
Die drang naar "MIJN FIETS MOET BETER" heb ik nooit zo begrepen, behalve van de mensen die er een competitief voordeel mee moeten (niet willen, moeten) hebben.
(Ik geef meteen toe dat dit voortkomt uit mijn jarenlang met een FZR circuitdagjes doen, omdat ik geen geld had voor een snelle motor. Als ik niet beter ging rijden, gebeurde er niks.)
, dit dus. Meer rijden en zoveel mogelijk met nieuwe banden en met vering die altijd fris geserviced is.
Hier ben je niet mee geholpen, maar ik vraag me wel eens af: als het alleen voor trackdays is, en niet competitief, waarom dan niet meer moeite in jezelf steken? Die motor kan ongetwijfeld in z'n huidige staat nog veel sneller, de belangrijkste upgrade zit bovenop het zadel. Spaar je geld voor andere leuke dingen / meer banden / meer circuitdagen?
Die drang naar "MIJN FIETS MOET BETER" heb ik nooit zo begrepen, behalve van de mensen die er een competitief voordeel mee moeten (niet willen, moeten) hebben.
(Ik geef meteen toe dat dit voortkomt uit mijn jarenlang met een FZR circuitdagjes doen, omdat ik geen geld had voor een snelle motor. Als ik niet beter ging rijden, gebeurde er niks.)
Als ik voor mijzelf spreek dan is een deel van de hobby ook het hebben van de spullen.
De bezigheid.
Uitzoeken, internet en leveranciers afspeuren, vragen en op een rijtje zetten, kopen en monteren, testen en het resultaat bekijken (het resultaat is dus niet perse rondetijden of iets).
Zoveel mensen, zoveel wensen!
Ik begon altijd met stalen remleidingen en goede standaard vering. Vandaar pas uitbouwen als je te kort komt. Werkte perfect.
Klopt ben ik het helemaal mee eens er gaat verder niks aan gebeuren, na een schuiver op de weg ben ik mijn motor circuit klaar aan het maken. De vering heb ik gedaan en snelgas verder is hij gewoon nog origineel. Alleen door deze uitlaat te killen loopt hij volgas gewoon dood op het rechte stuk dus er moet iets mee gebeuren om hem beter te laten lopen. Als dat gebeurt is gaat er ook niks meer aan gebeuren. Volgend jaar gewoon trackdays rijden maar geen competitie.
Niet iedereen haalt zijn plezier uit enkel sneller en harder rijden. Als ik voor mijzelf spreek dan is een deel van de hobby ook het hebben van de spullen.
De bezigheid.
Uitzoeken, internet en leveranciers afspeuren, vragen en op een rijtje zetten, kopen en monteren, testen en het resultaat bekijken (het resultaat is dus niet perse rondetijden of iets).
Zoveel mensen, zoveel wensen!
Ja, maar ik heb mijn motor volledig omgebouwd, veel carbon delen, quickshifter, lichte uitlaat, voor+achter van gloednieuwe vering voorzien (€1283,- alleen de vering, totaal wel + €2.500) Andere remschijven en remblokken.Hier ben je niet mee geholpen, maar ik vraag me wel eens af: als het alleen voor trackdays is, en niet competitief, waarom dan niet meer moeite in jezelf steken? Die motor kan ongetwijfeld in z'n huidige staat nog veel sneller, de belangrijkste upgrade zit bovenop het zadel. Spaar je geld voor andere leuke dingen / meer banden / meer circuitdagen?
Die drang naar "MIJN FIETS MOET BETER" heb ik nooit zo begrepen, behalve van de mensen die er een competitief voordeel mee moeten (niet willen, moeten) hebben.
(Ik geef meteen toe dat dit voortkomt uit mijn jarenlang met een FZR circuitdagjes doen, omdat ik geen geld had voor een snelle motor. Als ik niet beter ging rijden, gebeurde er niks.)
Ja, maar ik heb mijn motor volledig omgebouwd, veel carbon delen, quickshifter, lichte uitlaat, voor+achter van gloednieuwe vering voorzien (€1283,- alleen de vering, totaal wel + €2.500) Andere remschijven en remblokken.
.. en het seizoen daarna was ik twee seconden langzamer.
Ombouwen loont dus.
"Het zal wel een stuk makkelijker gaan" als die motor minder straatgericht is.Je dacht, die motor doet het werk wel, dus ik hoef minder m'n best te doen?
Ja, maar ik heb mijn motor volledig omgebouwd, veel carbon delen, quickshifter, lichte uitlaat, voor+achter van gloednieuwe vering voorzien (€1283,- alleen de vering, totaal wel + €2.500) Andere remschijven en remblokken.
.. en het seizoen daarna was ik twee seconden langzamer.
Ombouwen loont dus.
True.Je kunt 'm daarna altijd nog aan een mede-mf-er verkopen.
Ja, maar ik heb mijn motor volledig omgebouwd, veel carbon delen, quickshifter, lichte uitlaat, voor+achter van gloednieuwe vering voorzien (€1283,- alleen de vering, totaal wel + €2.500) Andere remschijven en remblokken.
.. en het seizoen daarna was ik twee seconden langzamer.
Ombouwen loont dus.
Ik kwam ook niet zo vaak op het circuit voor corcuitdagen, maar nu mag Bastard er mee rijden. (Al drie jaar
Als je maar lol hebt!
Als je dat nu niet hebt doordat je 2 secondes langzamer bent dan.....