kirill007
MF veteraan
De meter kunnen we dan inderdaad al uitsluiten, topmeters.Bedankt voor alle input alvast, leerrijk!
De bandenspanning wordt afwisselend afgesteld door 2 verschillende modellen meters type Michelin / Eurodainu. Toch stevig uit de kluiten gewassen meters volgens mij en geen gratis metertjes die je bij de aankoop van een compressor krijgt.
Maandag op Croix zal ik als uitgaanspunt de banden in de warmers eens afstellen op de onderste waarden. Indien dit geen verbetering brengt na een 2-3 tal sessies kan ik verder gaan met de compressie/rebound.
Ik heb een Wilbers 641 Competitie achtershock met een extern "vat". Daar zijn 2 stelschroeven aan. De bovenste met een "+" (kruis patroon), de onderste met een "-". Ik had gehoopt eenvoudig een manual te vinden maar helaas. Waar moet ik bij stellen? En dit per stapjes van een half toertje per keer?
Manual toegevoegd als pdf.
Hieronder een screenshot.
Onderaan de schokdemper is 99.99% de rebound demping.
Een volledige toer in dit geval.
Bandenspanning zou ik niet zo drastisch bijregelen maximaal met 0.2bar laten zakken per sessie. (Liefst de eerste keer met 0.2bar en erna met 0.1bar)
High speed dampening zou ik als laatste bijregelen.
Eerst rebound 1 toeren minder en dan compressie 1 toer zachter.
En dan elke sessie erna maar 1 variabel per keer aanpassen.