Circuitbanden-Topic

In dat opzicht, lekker de m9rr pakken. Dat ging gisteren op een natte baan in de eerste sessie van het jaar al in 2.01.
De sessie daarna op een droge baan in 1.49. (Daarna op slicks gaan rijden)
Lijkt me een prima band voor jou, in alle omstandigheden. :Y:Y:Y

Maar nu maak je me wel nieuwsgierig wat is het verschil ,bij jou in rondetijd: m9rr vs slicks??
 
Ik heb nog een ex circuit voor band m7rr liggen voor de liefhebber.
120/70, redelijk verse dot en niet versleten. Mag voor kratje hertog Jan weg. Mocht er interesse zijn check ik dot en maak ik even een foto.
 
Oogt wat grof, maar zit echt nog veel rubber op.
Dot 2017 week 21
 

Bijlagen

  • 16500895561344527838719158627133.jpg
    16500895561344527838719158627133.jpg
    178,6 KB · Weergaven: 23
  • 16500895726332535901457431764556.jpg
    16500895726332535901457431764556.jpg
    122,2 KB · Weergaven: 21
  • 16500895911787555514747677138603.jpg
    16500895911787555514747677138603.jpg
    186,6 KB · Weergaven: 21
Iemand al de rosso Corsa 4 geprobeerd?
Zou nog een voorbandje willen bestellen binnenkort en twijfel tussen de rosso Corsa 2 waar ik goeie ervaring mee heb of 4.
Achteraan rijd ik met metzeler K3.
Die band is nog maar net uit, dus verwacht niet veel ervaring...
Maar gezien de kwaliteit van de RC2, zou ik de R4C zonder twijfel zelf monteren :)

Ben uiteraard ook wel benieuwd naar ervaringen. De RC2 is nu best betaalbaar (~180e voor een achterbandje ongeveer).
 
Heb vorige week een metzeler K2 kunnen kopen nieuw dot 18 voor 134 EU.
Ben eigenlijk ook benieuwd naar Bridgestone semi slicks maar prijs voor de metzeler was te goed dus zal nog ff duren voor ik Bridgestone probeer🤪
Rosso Corsa 2 voorbandjes gaan rond de 125-130 e heb er al 2x set van gekocht maar vind achter toch iets minder.
 
Ben nu op Zolder aant rijden voor de eerste keer,mt-09 met Michelin Power GP.
Begonnen met 2 bar koud maar band scheurt wat op de naad van harde en zachte compound,wat is jullie mening wat ik nu moet doen,hoger of lager gaan ?
IMG_20220429_111113_002.jpg
 
De hardere compound in het midden slijt heel mooi. De zachtere compound lijkt niet warm genoeg te worden.
Maar kan ook zijn zoals hierboven wordt gezegd: laat en abrupt op het gas.

De Power GP is niet echt een circuitband, wat zijn de voorgeschreven drukken?
Op een dag als vandaag, vrij lage temperaturen, zou ik daar niet te ver van afwijken.
 
  • Eens
Waarderingen: C4rN
De hardere compound in het midden slijt heel mooi. De zachtere compound lijkt niet warm genoeg te worden.
Maar kan ook zijn zoals hierboven wordt gezegd: laat en abrupt op het gas.

De Power GP is niet echt een circuitband, wat zijn de voorgeschreven drukken?
Op een dag als vandaag, vrij lage temperaturen, zou ik daar niet te ver van afwijken.
Power GP is volgend Michelin een 50/50 straat/circuit band dus zou normaal voor mijn niveau denk ik wel voldoende moeten zijn ?
Voorgeschreven circuit druk zijn koud 2,1V & 1.9A
Ik ben vandaag begonnen op 2,2V & 2,0A.
 
Uiteindelijk geëindigd met een 1:56,3
Topdag gehad en geen enkele problemen/stukken (op de ruwe slijtage van de banden na.)!
Meer kan een mens niet vragen. :]
Nogmaals bedankt voor de tips/hulp mannen!
 
Uiteindelijk geëindigd met een 1:56,3
Topdag gehad en geen enkele problemen/stukken (op de ruwe slijtage van de banden na.)!
Meer kan een mens niet vragen. :]
Nogmaals bedankt voor de tips/hulp mannen!
Goed gedaan.:]

Volgens mij is die slijtage gewoon goed. (In acht nemende dat je vering nog origineel is en met die band)
 
Goed gedaan.:]

Volgens mij is die slijtage gewoon goed. (In acht nemende dat je vering nog origineel is en met die band)
Thanks,ben er er zelf ook meer dan tevreden mee!
Achterband is laatste 2 sessies wel iets erger geworden (slijtage op linkerkant was wel perfect!),tractiecontrole liet graag van zich horen. :+ Maar das leergeld voor de volgende keer. :Y
IMG-20220429-WA0024.jpeg
 
Thanks,ben er er zelf ook meer dan tevreden mee!
Achterband is laatste 2 sessies wel iets erger geworden (slijtage op linkerkant was wel perfect!),tractiecontrole liet graag van zich horen. :+ Maar das leergeld voor de volgende keer. :Y
Bekijk bijlage 1755189
Goed geleerd vandaag zie ik..
Ik vrat in 2020 ook mijn banden nog op.
Halverwege het jaar de achterveer vervangen door Hyperpro en wat rustiger op het gas.
Tijden dik verbeterd en slijtage enorm verminderd. :Y
geen vreetsporen meer.
 
Thanks,ben er er zelf ook meer dan tevreden mee!
Achterband is laatste 2 sessies wel iets erger geworden (slijtage op linkerkant was wel perfect!),tractiecontrole liet graag van zich horen. :+ Maar das leergeld voor de volgende keer. :Y
Bekijk bijlage 1755189
Ik denk toch dat dit coldtear is dus de band wordt niet warm genoeg, iets meer lucht er in dus naar de 2,2 gaan volgende keer bij deze temperaturen zodat het contact oppervlak wat kleiner is en hij minder kan afkoelen naar het koude asfalt
 
Uiteindelijk geëindigd met een 1:56,3
Topdag gehad en geen enkele problemen/stukken (op de ruwe slijtage van de banden na.)!
Meer kan een mens niet vragen. :]
Nogmaals bedankt voor de tips/hulp mannen!
Netjes! Ik heb je niet gezien, je reed met vrij rijden mee gok ik?
Ik reed met Motor Circuit Training, was eigenlijk een beetje een drama, alle groepen reden tegelijk, die van 2:45 en van 2:03... We hadden de laatste sessie 2 rondes waarin we gas konden geven, de rest was aansluiten en wachten tot we konden inhalen.

Vraag over m'n achterband, iets meer rebound proberen de volgende keer?
20220429_154219.jpg
 
Power GP is volgend Michelin een 50/50 straat/circuit band dus zou normaal voor mijn niveau denk ik wel voldoende moeten zijn ?
Voorgeschreven circuit druk zijn koud 2,1V & 1.9A
Ik ben vandaag begonnen op 2,2V & 2,0A.
Ik reed met 2.6 bar met een S22 band.
Het is appels met peren vergelijken, maar ik gok in jouw geval op cold tear -> foutje, hot tear.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan