Circuitdag 10-05-2004 Filmpje van Zandvoort

nee joh, ik heb dit seizoen 1 race gereden en dat was op bt010's met 200bar erin :) maar ik rem inderdaad wel na het 150m bord en als je de tarzan door bent kan je hem in 2 (op een normaal gegearde R1) tot in de toerenbegrenzer rammen voordat je de gerlach door moet naar de hugenoltz toe.

Bos uit is rond de 170 als je de lijn goed rijd..ik vind het nog steeds een bocht voor mannen met grote ballen :)
 
Hoeveel meter is dat voor de Tarzan?,dat huisje.
geen idee,blijkbaar tussen de 150 en 100m,Ferry probeerde het ook en het ging!
Je achterwiel komt dan wel los,maar niet oncontroleerbaar.
Het is natuurlijk niet alleen op dat punt remmen,maar ook tegelijk van het gas,dus wel volgas aankomen.
En voor goede rondetijden,is de tandwielverhouding erg belangrijk,ik had al een indicatie aan Ferry gegeven die werkte!
 
Laatst bewerkt:
geen idee,blijkbaar tussen de 150 en 100m,Ferry probeerde het ook en het ging!
Je achterwiel komt dan wel los,maar niet oncontroleerbaar.
Het is natuurlijk niet alleen op dat punt remmen,maar ook tegelijk van het gas,dus wel volgas aankomen.

ik meen dat het huisje 130-140 mtr is of zo ... ik red het iig niet ...... ik geloof dat N!co daar ook remt
 
geen idee,blijkbaar tussen de 150 en 100m,Ferry probeerde het ook en het ging!
Je achterwiel komt dan wel los,maar niet oncontroleerbaar.
Het is natuurlijk niet alleen op dat punt remmen,maar ook tegelijk van het gas,dus wel volgas aankomen.
En voor goede rondetijden,is de tandwielverhouding erg belangrijk,ik had al een indicatie aan Ferry gegeven die werkte!
Aha.
Ik rem bij 150 meter,maar dan is mijn gas al zeker 25 meter los..wat een watje ben ik :+
Mijn probleem is(zeker aan het begin van een circuitdag) is dat ik teveel als een straatrijder te werk gaat.
Dus te vroeg insturen en te vroeg remmen met het gas te vroeg los :(
Ik kom wel in 6 aan net voor startgedeelte ram ik hem in 6,mijn tandwielverhouding is niet standaard.
Ik weet hoe je moet remmen maar durf het niet aan,beetje medelijden met mijn kwakkie heb ik wel :+
Wat ik de volgende keer gaat proberen,direct vol in de remmen maar eerder en zo mijn rempunt verleggen richting die.....125 meter :?
 
Met mijn 600 reed ik bij het 150 m bordje al vet in de toerenbegrenzer in 6, remde dan veel te hard en stuurde te vroeg in :+

Met de 750 ga ik dat drastisch veranderen. Iig stuur ik later in en probeer ik later en minder hard te remmen. Op Assen lukte dat goed, nu Zandvoort nog....

Na de 30e weet ik meer ;)
 
ik meen dat het huisje 130-140 mtr is of zo ... ik red het iig niet ...... ik geloof dat N!co daar ook remt

Klopt, maar mijn topsnelheid ligt ook iets lager als de meeste.

Vorige week geprobeerd iets rustiger terug te schakelen. De fiets blijft dan veel stabieler, en ik was voor het insturen al klaar met remmen :o , volgende keer nog iets later proberen te remmen...

Alleen draai ik voor de 150m al mijn gas dicht, ben nog aan het oefenen de tijd tussen gas dicht en remmen te verkleinen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan