circuitdag motoxtra zandvoort bijzonderheden

Ik vond het een zeer geslaagde dag, erg verslavend. Ga ik duidelijk volgend jaar vaker doen! *D

188974331.jpg
 
Suggesties please, dan. ;)

Ik rij namelijk van alles aan de grond met de CBR, dus ik kan wel wat tips gebruiken. :)
Ben eerder nieuwsgierig naar je rondetijden ;)

Kun je niet beter de grondspeling van je motor verhogen (tailriser, steps omhoog, etc)?
 
volgens mij is dat een cbr kwaal, ik zie regelmatig cbr`s alles aan de grond rijden, tot groeven in het asfalt aan toe.

tja, en die reactie van muerte hoor je ook heel vaak na zo`n dag :)
 
Ben eerder nieuwsgierig naar je rondetijden ;)

Kun je niet beter de grondspeling van je motor verhogen (tailriser, steps omhoog, etc)?
Ik ook. We hebben op Zolder niks getimed (omdat we in de veronderstelling verkeerden dat dat automatisch ging via de transponder zoals op Assen), dus ik heb helaas geen idee van mijn rondetijden.

Mijn eerste circuitdag was dit jaar op Assen en toen reed ik daar 2:16. Voor mijn gevoel ging het mijn tweede circuitdag (die op Zolder) een heel stuk beter. Ik kon iig goed meekomen in mijn groep en in de laatste sessies werd ik vrijwel niet meer ingehaald. Maar ik heb helaas geen rondetijden om dat gevoel te onderschrijven.

Ik heb iig wel de smaak te pakken gekregen en ik wil volgend jaar zeker meer circuit gaan rijden. Ik was dan ook eerst idd van plan om de CBR wat op te gaan hogen. Maar nu ik er nog es over na heb gedacht, ga ik misschien toch kijken voor een goedkoop circuitfietsje ipv mijn straatfiets te verbouwen en regelmatig op het circuit te riskeren.
 
Laatst bewerkt:
En toch rij ik nu al zo zeker en goed dat ik met de Sport Grid Times meedoe op Assen, met de echte snelle jongens die dan trainen.

Met alle respekt maar in de Gridtime heb je nu nog niets te zoeken. Je kunt beter
gaan oefenen met gewone circuitdagen. Wat betreft het marchal zijn heeft niets
met snelheid te maken, meer met je techniek en hoe je iets brengt.
 
Ik deed het dus nog anders, ver ernaast hangen om een kneedown te maken zodat ik daarna de motor verder kan laten zakken, alleen maar omdat ik bang ben iets van de motor zelf aan de grond te rijden. De keren dat me dat met de 600f2 gebeurd is schrok ik me rot en duwde de motor dan met de knie terug vandaar het perse kneedown idee/gevoel tussen de oren, maar ik besef nu pas dat de fireblade platter kan, al is de grondspeling ook niet geweldig, maarja, het is mn droomfiets dus je moet wat.

Eerst zelf maar eens op de been komen, de motor op (laten) lappen en volgend jaar met een cursus beginnen om aan de houding te werken, lef is er wel alleen als je er dan niet juist op zit ga je alsnog wel hard EN ook hard op je smoel... :(

Wat je zou kunnen doen is ergens een mooie lange bocht opzoeken, bijv. een leeg O-) klaverblad O-) op een mooie zomeravond. Die bochten lopen 270 graden door en je hebt alle tijd om de motor heel rustig steeds iets platter te drukken naarmate je verder in de bocht ligt. Als je dan je stepje tegen de grond rijdt gebeurd dat zachtjes en weet je meteen waar de grens zit. Gebeurd dat niet dan zet je de motor even rechtop en de volgende bocht dient zich alweer aan. Net zo lang tot je er duizelig van wordt :+

Maar ja, wie gaat er nou over de openbare weg lullen in een circuittopic, dat is vloeken in de kerk :P

Heb je verhaal in het Firebladetopic gelezen. Balen dat je er zo slecht van af bent gekomen (al had het net zo goed erger gekund). Had verwacht dat het allemaal wel meeviel, ik ben die baco die als eerste bij je was
z3.gif
 
Laatst bewerkt:
Ik deed het dus nog anders, ver ernaast hangen om een kneedown te maken zodat ik daarna de motor verder kan laten zakken, alleen maar omdat ik bang ben iets van de motor zelf aan de grond te rijden. De keren dat me dat met de 600f2 gebeurd is schrok ik me rot en duwde de motor dan met de knie terug vandaar het perse kneedown idee/gevoel tussen de oren, maar ik besef nu pas dat de fireblade platter kan, al is de grondspeling ook niet geweldig, maarja, het is mn droomfiets dus je moet wat.

Eerst zelf maar eens op de been komen, de motor op (laten) lappen en volgend jaar met een cursus beginnen om aan de houding te werken, lef is er wel alleen als je er dan niet juist op zit ga je alsnog wel hard EN ook hard op je smoel... :(

Bijlage: OPU1485.jpg
 
Ben het met je eens Hicham *O* Lekker rijden en wel of geen knee down maakt niet uit. Natuurlijk is het zo als je met je knie aande grond rijd je een soor van meet punt hebt en dat is weer lekker voor tussen de oren :Y Het was een leuke dag zelfs op mijn corsa,s in de regen.

C:\Documents and Settings\Peter\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\OPU1485.jpg

Bijlage: OPU1485.jpg
 
Met alle respekt maar in de Gridtime heb je nu nog niets te zoeken. Je kunt beter
gaan oefenen met gewone circuitdagen. Wat betreft het marchal zijn heeft niets
met snelheid te maken, meer met je techniek en hoe je iets brengt.

oeiiii, jij komt wel aan de beurt denk.... 8-)




les 1*geef vrouwen ALTIJD gelijk :Y :+
 
Heb je verhaal in het Firebladetopic gelezen. Balen dat je er zo slecht van af bent gekomen (al had het net zo goed erger gekund). Had verwacht dat het allemaal wel meeviel, ik ben die baco die als eerste bij je was
Bedankt nog voor je hulp! Was even een beetje de weg kwijt na mn val. Volgend jaar gewoon met cursussen de boel oppakken lijkt me de beste zet, maar zal al het advies opslaan in de grijze massa. thx.
 
Ben het met je eens Hicham *O* Lekker rijden en wel of geen knee down maakt niet uit. Natuurlijk is het zo als je met je knie aande grond rijd je een soor van meet punt hebt en dat is weer lekker voor tussen de oren :Y Het was een leuke dag zelfs op mijn corsa,s in de regen.

C:\Documents and Settings\Peter\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\OPU1485.jpg


Eej Peter, ben jij dat :W Kijk even in de FAQ hoe je foto's moet posten: klik hier.
Deze keer doe ik het wel voor je :+

full


Ik had van de vorige keer (13 juni) nog een foto van je:

full


Als je de full-size wilt moet je maar even mailen ;)
Mail is in mijn profiel te vinden, klik rechtsbovenaan mijn post op dit icoontje
profiel.gif
.
 
in 2 zinnen het hele doel van een circuitdag samengevat :} ;)

en voor de rest denk ik er ongeveer net zo over als hicham.

En nu op naar de volgende circuitdag. 5 oktober nog mensen die echt gaan rijden? of kijken, dat is ook leuk.
Ik denk niet dat ik erbij ben, ik kom dan net uit mijn nachtdienst, als ik per ongeluk een beetje vroeg wakker wordt omdat de buurvrouw weer eens staat te gillen in de tuin kom ik `s middags nog ff kijken.

My first time *O*
Hoe minder kijkers des te beter :X


Mooie piccies allemaal, KK gaat rustig beginnen, liever 'n mooie fiets mee terug naar huis dan 'n mooi piccie :Y

-maar misschien heb ik wel talent _O- -
 
Ben het met je eens Hicham *O* Lekker rijden en wel of geen knee down maakt niet uit. Natuurlijk is het zo als je met je knie aande grond rijd je een soor van meet punt hebt en dat is weer lekker voor tussen de oren :Y Het was een leuke dag zelfs op mijn corsa,s in de regen.

C:\Documents and Settings\Peter\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\OPU1485.jpg

Pssst. Je moet dan ff [imgatt] in je post zetten dan verschijnt je foto.


full






Edit EERST LEZEN |( |( |(
 
Yep, ik zat volgens mij bij jou in de groep? Ik zat in minder snel. Zwart met rode CBR600F, berijder in zwart pak met wit-rode helm:

(Afbeelding)

(Afbeelding)

Volgens mij ben ik jou in één van de middag sessies een keer voorbij gekomen.

Een vriendin van mij reed ook mee op een zwart-gele Fireblade. Ik zal es vragen of ze van jou soms ook nog een foto hebben gemaakt.

Zou mooi zijn als ze een foto heeft! Jouw foto's zijn erg gaaf!!!
 
Laatst bewerkt:
Zijn er foto's gemaakt afgelopen dinsdag!?

Zo ja, op welke site's kan je ze bekijken?

Heb meerdere mensen langs de baan zien fotograveren...

Thanx!
 
Blauwe groep heeft gewoon pech gehad. Niemand zit erop te wachten, maar is niets aan te doen. En de organisatie probeert natuurlijk zo snel mogelijk weer te laten rijden. Als je niet zo vaak circuit rijdt, is het zeker niet leuk, maar je kunt het niemand kwalijk nemen.En de regen, tja, het had ook de hele dag kunnen regenen! Zie het positief, nog een geweldige middag gehad op een droge baan!

De verbrande motor is uit de Audi-S te snel op het gas gegaan. De brand is gekomen omdat de motor heel veel meters over het asfalt door is gegleden. Vandaar dat de motor zo ver van de bocht af lag!

Ik heb in ieder geval een geweldige dag gehad, maar ja, ik heb dan ook bij blauw zelf gereden, voorgereden voor de gele en groene groepen en bij de debriefing keek iedereen erg blij. Dus ik ook blij!

Nou dat er toch geen of weinig circuitdagen meer te rijden zijn, raad ik iedereen aan in de herfst en winter eens de theorieboeken in te duiken, bij voorkeur Twist of the Wrist van Keith Code, via internet te bestellen. Ook de 'snelle' jongens zie je soms rijden.... rechtop de motor b.v., maar wel met een behoorlijke snelheid de bocht door. En dan trots zijn dat je 'alles' aan de grond gereden hebt. Nou, ik zou eerder blij zijn dat je niet gecrasht bent met die techniek; je hebt je motor veel te plat gelegd, ik spreek uit ervaring! In de theorie kun je bijvoorbeeld lezen waarom je ernaast moet hangen. Bij de debriefings krijg ik steevast de vraag waarom dat nou eigenlijk is. Goed circuitrijden heeft veel met vertrouwen te maken en dat vertrouwen krijg je als je de technieken goed beheerst, gas opentrekken op het rechte eind kan iedereen!

Zo, dat was de preek van SuperWoman..... *O* Mocht je nog vragen hebben..... Ben behoorlijk verslaafd aan circuitrijden geloof ik :]


het boek van KC waar door je sneller/beter gaat rijden. :?
de een leest een boek en de ander niet.
Maar ik ben van mening dat je het niet uit een boekje kan leren.
Mijn inziens heeft het te maken met
*lef
*"talent".
*inzicht.
ik ben ook niet een persoon die er overdreven naast gaat hangen. Doe het soms wel en soms niet. Tis moeilijk om je straathouding na zoveel jaren te wijzigen.
En hard rijden op het rechte stuk is ook niet altijd makkelijk hoor.
Vooral niet als ie in 4 op het gas nog wil loskomen en dr een standaardstuurdemper op zit :P

Hierbv kan je zien dat ik behoorlijk rechtop zit.
misc.php



en hier weer niet/minder.
full



Wil vor de rest niet lullig overkomen maar met 2.08 op assen hoor je niet in de SGT thuis mijn inziens. Dat zijn tijden die in de S0/S1 gereden worden.
Als je die tijden rijdt kan je beter gewoon een paar circuitdagen doen en richting de 2.00 gaan.
je moet niet vergeten dat de snelste op assen rond de 1.48 doen met SGT's en als jij dan 20 seconden langzaner rijd tis dat verschil gewoon te groot.
 
Laatst bewerkt:
Hij's dan wel een beetje te groot :P

(Afbeelding)

Wat moet je trouwens doen om voorrijder te worden O-)
12 sessies :o Alhoewel je dan rekening moet houden met een lager tempo voor je achterrijders. ;)
Wat vindt jij waar een marshall aan moet voldoen :?

Op deze foto zit ze er zeker goed op,alleen die knie wat meer naar het asfalt ;)

Motorracen is een studie,je kan er voor naar school :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan