Circuitmotor kopen in Engeland

Zoals het oude gezegde al gaat: 'Opinions are like assholes, everybody's got one.'. ;)
Ik denk dat de topicstarter voldoende informatie heeft gekregen om zijn eigen plan te trekken.


Mocht topicstarter die kant op gaan, mag ik een aanvullende bestelling doen?
Graag 10x! _O-*O*

Thatchers.jpg
 

Bijlagen

  • strongbow.png
    strongbow.png
    359 KB · Weergaven: 5
Heb jouw vraag ergens anders neergelegd. Dit was hun antwoord;

Zover wij kunnen vinden moet er BTW betaald worden over alles wat er vanuit de UK naar Nederland komt, ook voor tweedehands items. Dit zou dan een percentage zijn over het bedrag dat jij als koper betaald voor de motor.

De vraag is alleen of hij ook bij de RDW geïmporteerd moet worden aangezien hij niet op kenteken hoeft te komen en hoe ze hem moeten keuren (als dit nodig blijkt te zijn). Als hij in NL een typegoedkeuring heeft, zou een standaard check van zo’n 100 euro voldoende zijn. Als hij dit niet heeft, dan moet hij naar Lelystad voor een uitgebreide controle en dan ben je makkelijk € 700,- lichter in je portemonnee. Ik raad je aan hiervoor even contact op te nemen met de RDW.

Meer hierover lees je hier: https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/motor/invoeren-exporteren-doorvoeren/invoeren-vanuit-land-buiten-eu–of-eva-land
 
RDW heeft er niet zoveel mee van doen lijkt me. Tenminste totdat de fiets in Nederland weer op kenteken gezet wil worden.

Ik heb een circuitfiets uit België. Met de originele papieren, uitvoerbewijsje en aankoopovereenkomst en alles erop en eraan. Maar die moet helemaal teruggebouwd naar straatversie voor controle bij RDW jammergenoeg, dus eigenlijk exact zoals hij ooit geleverd is. Dus dat gaat niet gebeuren. Ik had hem graag "op naam" gehad, maar dat kan dus niet in circuit uitvoering.
 
Heb jouw vraag ergens anders neergelegd. Dit was hun antwoord;

Zover wij kunnen vinden moet er BTW betaald worden over alles wat er vanuit de UK naar Nederland komt, ook voor tweedehands items. Dit zou dan een percentage zijn over het bedrag dat jij als koper betaald voor de motor.

De vraag is alleen of hij ook bij de RDW geïmporteerd moet worden aangezien hij niet op kenteken hoeft te komen en hoe ze hem moeten keuren (als dit nodig blijkt te zijn). Als hij in NL een typegoedkeuring heeft, zou een standaard check van zo’n 100 euro voldoende zijn. Als hij dit niet heeft, dan moet hij naar Lelystad voor een uitgebreide controle en dan ben je makkelijk € 700,- lichter in je portemonnee. Ik raad je aan hiervoor even contact op te nemen met de RDW.

Meer hierover lees je hier: https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/motor/invoeren-exporteren-doorvoeren/invoeren-vanuit-land-buiten-eu–of-eva-land
De link is de regelgeving voor import van een straatmotor, met een kenteken.
Voor een racer heb je sowieso niet zo veel te maken met het RDW
 
Voor een racer heb je sowieso niet zo veel te maken met het RDW

Je zult maar net de pech hebben dat je in een verkeersfuik of grote controle terecht komt. Dan mag je fijn naar het RDW'c zonder papieren. Hopelijk blijkt dan je racer ook niet afkomstig te zijn van een UK diefstal?

Gewoon invoerkosten + btw betalen dat doe ik namelijk ook altijd !! Als iedereen gewoon zijn verplichtingen nakomt kunnen deze onzinnige fraude vragen ( BTW omzeilen en witwassen ) gewoon achterwege blijven.
 
Je zult maar net de pech hebben dat je in een verkeersfuik of grote controle terecht komt. Dan mag je fijn naar het RDW'c zonder papieren. Hopelijk blijkt dan je racer ook niet afkomstig te zijn van een UK diefstal?

Gewoon invoerkosten + btw betalen dat doe ik namelijk ook altijd !! Als iedereen gewoon zijn verplichtingen nakomt kunnen deze onzinnige fraude vragen ( BTW omzeilen en witwassen ) gewoon achterwege blijven.
Het punt is duidelijk. Wees braaf, geloof in God en stem op D66.
:t


(disclaimer voor de 'easily offended poeple': dit was een grapje...... :Y )
 
Laatst bewerkt:
Dit is wel waar. De ‘Koninklijke weg’ is via afdracht van BTW en invoerrechten, dus aanschafprijs + 21% BTW + max 4,5% invoerrechten over het geheel.
En dat geldt dan voor formele import naar Nederland. Bij gebruik van de tunnel zul je ook voorzieningen moeten treffen voor transport van goederen vanuit een niet EU land via 2 EU landen naar de eindbestemming. (Het al genoemde carnet)
Dus bij een aanschafprijs van zeg £3.500 ben je in Euro’s zo’n € 3.950 kwijt. Voeg invoerrechten en BTW toe dan zit je net boven de €5.000. Voor een carnet ben je €150 kwijt.

Dus nu kun je kiezen. ;)
Volgens mij is het 10% en niet 4,5%, 4.5% is voor onderdelen.

Zie ook: Auto’s en auto-onderdelen importeren
 
zoals lucasfalt al aangaf, gewoon aankoopformulier bijhebben en btw en invoertax betalen en dan is er geen vuiltje aan de lucht.
dus 1000 euro betalen aan btw en invoertaks was echt een koopje en verrevan mezelf op kosten jagen of mezelf bestelen ( fiets van 16k )

ik vraag me af hoe je LEGAAL aan een bewijs kan komen dat de motor van jouw is & was voordat je naar de UK gaat :? ( tenzij je hiermee de koopovereenkomst bedoeld )
het nut er niet van inzien van een legale procedure is nogal bizar, zo hoort het nu eenmaal.
Dat het jezelf bestelen noemt kan best, maar als je die logica doortrekt zou ik dus best voor de elektriciteitsmeter aftakken want de prijzen zijn al duur genoeg tegenwoordig.:+
oh ik zag net dat een carnet maar 150 euro kost, ja dat klopt maar de motor dient binnen de 6 maand terug geimporteerd te worden naar de UK, anders is het idd export en is btw terug van toepassing
Idd door middel van een aankoop bewijs bijvoorbeeld, maar niet een aankoop bewijs van de verkoper UK, maar een aankoop bewijs hier in Nederland.
 
Heb intussen gedegen onderzoek gedaan en het is eigenlijk geen doen op de legale manier. Je krijgt een papierwinkel waar je u tegen zegt en je moet ook nog eens 21% btw betalen over een bedrag waarvan ik niet te weten kom wie een hoe dat vastgesteld moet worden. Ik snap zelf ook wel dat het waarschijnlijk allemaal wel zal loslopen wanneer je niks regelt maar wat als er wel vragen komen? Dat risico ga ik echt niet lopen
 
Zo zou ik het zeker niet doen want dit is gewoon jezelf op kosten jagen. Alles is al duur genoeg, dus jezelf ook nog een x bestelen zie ik het nut niet van in.
Als je zorgt dat je een bewijs op papier hebt dat de motor van jou is en was voordat je naar de UK ging, kan er echt niets misgaan op de terugweg.
Er kan wel degelijk iets misgaan op de terugweg want je had de motor op de heenweg al in moeten voeren volgens de Britse wetgeving
 
Er kan wel degelijk iets misgaan op de terugweg want je had de motor op de heenweg al in moeten voeren volgens de Britse wetgeving
huh? komende vanuit NL naar UK moet je iets invoeren wat in de UK staat en nog niet eens van jou is?
Ik weet niet hoor, veel mensen in dit topic maken het nodeloos moeilijk allemaal. Gewoon gaan halen die fiets.
 
huh? komende vanuit NL naar UK moet je iets invoeren wat in de UK staat en nog niet eens van jou is?
Ik weet niet hoor, veel mensen in dit topic maken het nodeloos moeilijk allemaal. Gewoon gaan halen die fiets.
Als je beweert dat het jouw motor is, zul je ook moeten kunnen aantonen dat je met de motor van Nederland naar Engeland gegaan bent. Engelsen die racen in Nederland moeten ook formeel hun motor uitvoeren uit de UK en na afloop weer invoeren
 
Als je beweert dat het jouw motor is, zul je ook moeten kunnen aantonen dat je met de motor van Nederland naar Engeland gegaan bent. Engelsen die racen in Nederland moeten ook formeel hun motor uitvoeren uit de UK en na afloop weer invoeren
Maar dat moet je ook niet willen. Gewoon daar naar toe gaan, motor kopen + koopovereenkomst samen met de verkoper invullen en ondertekenen en dan fiets in de bus schuiven en terug naar huis.
 
Als je beweert dat het jouw motor is, zul je ook moeten kunnen aantonen dat je met de motor van Nederland naar Engeland gegaan bent. Engelsen die racen in Nederland moeten ook formeel hun motor uitvoeren uit de UK en na afloop weer invoeren
Je kunt iets "niet" uitvoeren, als het dan binnen afzienbare tijd weer terug in het land is, of niet ergens anders wordt ingevoerd hoef je niks te betalen. Ik weet dat het in kunsttransport zo gaat bij het uitlenen van kunstwerkjes tussen musea.... geen idee of dat voor die engelse racers ook zo gaat, maar jij hebt er niet zoveel aan helaas.
 
Je kunt iets "niet" uitvoeren, als het dan binnen afzienbare tijd weer terug in het land is, of niet ergens anders wordt ingevoerd hoef je niks te betalen. Ik weet dat het in kunsttransport zo gaat bij het uitlenen van kunstwerkjes tussen musea.... geen idee of dat voor die engelse racers ook zo gaat, maar jij hebt er niet zoveel aan helaas.
Dat is al genoemd: ATA-carnet…
 
Een Ata carnet is toch iets voor bedrijven? Niet voor de particulier? Je moet t zelfs bij de kvk aanvragen…

Vgm is dit in ieder geval niet relevant tenzij je het als bedrijf doet…
 
Jezus wat een hoop geleuter in het topic, nou veel mensen die er geen probleem in zien mogen voor mij gerust wat fietsen ophalen, maar zoals de TS al aangaf, wil je het legaal doen en helemaal geen gezeik komen er best wel nog kosten bij.
Ik heb al fietsen uit Japan gehaald en meerdere uit de uk voor n na de briexit dus ben best wel bekend met de import procedures het is ook een deel van m’n job.

Carnet = tijdelijke export, dus heren van de uk willen ffe in EU circuitdagje doen

Zoals de ts al zei, wil je het foefje doen en claimen dat je je eigen fiets in de uk wil ophalen ga je ook moeten kunnen aantonen dattie van NL naar uk is geëxporteerd is
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan