oldskoolgsxr
MF veteraan
- 3 jun 2013
- 1.329
- 1.994
Wel vooruit. een vraag over classic enduro rijden in wedstrijdverband.
3 weken geleden stelde ik nog de vraag naar een geschikte moderne enduro, maar dat is weer achterhaald.
We (een Franse vriend en ik) overwegen de aanschaf van een classic enduro voor wat nationale wedstrijden mee te dokkeren. Gewoon deelname en geen winnaars ambities.
Vermoedelijk zal het niet stormlopen voor deze discipline op dit forum, maar in België en Frankrijk is dit vrij populair aan het worden.
En als je niets vraagt, dan zal je ook niets te weten komen.
Gooi deze discipline niet op dezelfde hoop als de classic cross. Dat is nog iets anders (en populairder)
Twinshock en trommelremmen, gehomologeerd zijn de meest in het oog springende regels voor deelname. Monoshock kan voor de yamaha's.
Maximaal 1982.
Welke motor denken we al iets te weten.
Voor 3000€ vind je wel een goede Suzuki PE 250. Relatief veilige keuze denken we....
Voor 4500€ en meer kom je de mooie KTM GS'en, De Husqvarna's WR'ren, Fantics Cabalerro en SWM's tegen
Duurder worden de Maico's, perfecte Spaanse Bultaco's /Ossa/Montesa's en Kram-IT aangeprezen tot wel 10.000€ !
Waar we niet naar kijken zijn zeldzame modellen zoals Ancilotti's, Yamaha HL's etc. Duur of niets te vinden.
We hebben allebei ervaring met o.a. Suzuki's DR400/500S en ER250, XT500, DT(MX)175-250-400 te zwaar en / of onderpowerd of geen veerweg of te veel onroad getint.
Kawasaki KLX250 1982 is door zijn 4T te weinig vermogen (en duur), XL 250 is te zwak en zwaar.
Misschien een Yamaha IT175?
Beoefenen jullie deze sport, restaureren jullie zo'n oud ding en hebben jullie tips voor de mechanische valkuilen?
Hebben jullie adressen waar de man/vrouw veel ervaring heeft in oude enduro's en vooral ook veel spullen heeft liggen bij breuk ?
Bij de suzuki PE 250 vinden we nogal wat in Frankrijk.
We staan open voor alle info hieromtrent .
3 weken geleden stelde ik nog de vraag naar een geschikte moderne enduro, maar dat is weer achterhaald.
We (een Franse vriend en ik) overwegen de aanschaf van een classic enduro voor wat nationale wedstrijden mee te dokkeren. Gewoon deelname en geen winnaars ambities.
Vermoedelijk zal het niet stormlopen voor deze discipline op dit forum, maar in België en Frankrijk is dit vrij populair aan het worden.
En als je niets vraagt, dan zal je ook niets te weten komen.
Gooi deze discipline niet op dezelfde hoop als de classic cross. Dat is nog iets anders (en populairder)
Twinshock en trommelremmen, gehomologeerd zijn de meest in het oog springende regels voor deelname. Monoshock kan voor de yamaha's.
Maximaal 1982.
Welke motor denken we al iets te weten.
Voor 3000€ vind je wel een goede Suzuki PE 250. Relatief veilige keuze denken we....
Voor 4500€ en meer kom je de mooie KTM GS'en, De Husqvarna's WR'ren, Fantics Cabalerro en SWM's tegen
Duurder worden de Maico's, perfecte Spaanse Bultaco's /Ossa/Montesa's en Kram-IT aangeprezen tot wel 10.000€ !
Waar we niet naar kijken zijn zeldzame modellen zoals Ancilotti's, Yamaha HL's etc. Duur of niets te vinden.
We hebben allebei ervaring met o.a. Suzuki's DR400/500S en ER250, XT500, DT(MX)175-250-400 te zwaar en / of onderpowerd of geen veerweg of te veel onroad getint.
Kawasaki KLX250 1982 is door zijn 4T te weinig vermogen (en duur), XL 250 is te zwak en zwaar.
Misschien een Yamaha IT175?
Beoefenen jullie deze sport, restaureren jullie zo'n oud ding en hebben jullie tips voor de mechanische valkuilen?
Hebben jullie adressen waar de man/vrouw veel ervaring heeft in oude enduro's en vooral ook veel spullen heeft liggen bij breuk ?
Bij de suzuki PE 250 vinden we nogal wat in Frankrijk.
We staan open voor alle info hieromtrent .