Fulvia-hf
MF'er
- 26 okt 2021
- 62
- 67
Goedemiddag, Ik ben bezig met het aan de praat krijgen van mijn Bimota YB9SRi. Deze motorfiets uit 1997 gebruikt het motorblok van een Thundercat 600 alleen heeft Bimota er injectie opgeschroefd. Toen ik de motor kocht zaten er Kevin FCR 33mm racecarburateurs op. Flatsides. Liep goed maar gas gaat zwaar en met ongeveer 1:11 liep de brandstof er gewoon doorheen. Ik wilde de originele injectie erop zetten maar die zat er niet bij. Ongeveer 3 jaar geleden vond ik op MP exact de ontbrekende delen en ben ik die gaan monteren. De motor wil er niet mee lopen. Start wel maar dat duurt maar 30 seconden en dan zijn de bougies nat. ik heb al van alles gedaan meer verdenk nu de motor zelf. Het zou kunnen dat door jarenlang een te rijk mengsel de boringen versleten zijn en de compressie inmiddels te laag. Ik heb gisteravond gemeten en meet 9 bar op alle vier de cilinders. dat lijkt me aan de lage kant. Met een beetje olie op de zuiger schoot het omhoog naar 14 bar. Kan ik nu de conclusie trekken dat er inderdaad slijtage is in de cilinders of kan het makkelijk dat een koud blok met gesmeed zuigers (grotere speling) een een soort van chroomwand op de cilinders een lagere compressie geeft tot alles op bedrijfstemperatuur is?
Voor ca 400euro heb je een andere blok maar ik zou graag eerst bevestigd krijgen dat dit ook echt nodig is.
Mvrgr
W
Voor ca 400euro heb je een andere blok maar ik zou graag eerst bevestigd krijgen dat dit ook echt nodig is.
Mvrgr
W