Connector

Clutch

MF'er
16 jan 2005
36
1
Reuver
Mijn 2e hands motor heeft een accu adapter (met oogjes) aan de accu bevestigd. Ik zou deze graag opnieuw gaan gebruiken om de motor aan de druppellader te hangen. Ik kan alleen niet herleiden wat voor soort connector dit is, zodat ik de juiste plug kan gaan bestellen. Vorige eigenaar is niet meer in beeld.

Wie weet raad, wat voor connector is dit en wat voor plug hoort daarbij?Voor het gemak heb ik deze even losgemaakt en er een foto van bijgevoegd, zit normaal netjes weggewerkt
.
connector.jpg
 
Daar kan ik over meepraten, in een grijs verleden had ik remlichten op mijn zijkoffers en die waren met aangesloten met die dikke jack pluggen omdat ik mijn koffers er ook wel eens af wilde halen. Geen goed idee. Regelmatig een zekering eruit. Daarna gewisseld voor tulp met de min aan de buitenkant en dat werkte prima.

Maar voor Ctek en Optimate laders kun je kant-en-klaar kabeltjes kopen met een mooie connector waar ook nog een dopje op zit tegen vocht.
 
Mijn 2e hands motor heeft een accu adapter (met oogjes) aan de accu bevestigd. Ik zou deze graag opnieuw gaan gebruiken om de motor aan de druppellader te hangen. Ik kan alleen niet herleiden wat voor soort connector dit is, zodat ik de juiste plug kan gaan bestellen. Vorige eigenaar is niet meer in beeld.

Wie weet raad, wat voor connector is dit en wat voor plug hoort daarbij?Voor het gemak heb ik deze even losgemaakt en er een foto van bijgevoegd, zit normaal netjes weggewerkt
.Bekijk bijlage 1825047
Meen je dit? omschroeven van die oogjes is niet echt het werk, en dit lijkt me wel heel beun. Zelfs de connector van de standaard action lader is nog beter geschikt.

Ik zie dat je niet al te ver weg woont, ik kan eventueel helpen met een andere kabel er op schroeven als je daar niet comfortabel mee voelt.
 
Mijn 2e hands motor heeft een accu adapter (met oogjes) aan de accu bevestigd. Ik zou deze graag opnieuw gaan gebruiken om de motor aan de druppellader te hangen. Ik kan alleen niet herleiden wat voor soort connector dit is, zodat ik de juiste plug kan gaan bestellen. Vorige eigenaar is niet meer in beeld.

Wie weet raad, wat voor connector is dit en wat voor plug hoort daarbij?Voor het gemak heb ik deze even losgemaakt en er een foto van bijgevoegd, zit normaal netjes weggewerkt
.Bekijk bijlage 1825047
De bolletjes soldeer van de rode en zwarte draad komen wel erg gemakkelijk tegen hetzelfde aluminium deel...
 
Ik had nog een oude druppellader, hierop de jack gesoldeerd (via Youtube een tutorial gevonden) en het zaakje lijkt in zijn geheel goed te werken. Dus voorlopig hou ik het even zo. Het is allemaal oud spul dus ik houd er rekening mee dat het geen leven lang mee zal gaan. Bedankt voor het meedenken, sinds jaren weer eens actief op het forum en mooi om te zien hoe iedereen bereid is mee te denken en te helpen :)
 
Ik had nog een oude druppellader, hierop de jack gesoldeerd (via Youtube een tutorial gevonden) en het zaakje lijkt in zijn geheel goed te werken. Dus voorlopig hou ik het even zo. Het is allemaal oud spul dus ik houd er rekening mee dat het geen leven lang mee zal gaan. Bedankt voor het meedenken, sinds jaren weer eens actief op het forum en mooi om te zien hoe iedereen bereid is mee te denken en te helpen :)
Mooi opgelost zo.
Ik raad je wel aan om de buitenkant van de connectors in te pakken met tape. Op de foto die je eerder plaatste is te zien dat de aansluitpunten bloot liggen, wat risico geeft op kortsluiting. Niet echt iets dat je wilt, en zou vervelend zijn als je onderweg stil komt te staan vanwege een lege accu (of erger). Ook iets om rekening mee te houden is dat de open aansluiting die op de motor blijft zitten niet nat mag worden.
 
Daar kan ik over meepraten, in een grijs verleden had ik remlichten op mijn zijkoffers en die waren met aangesloten met die dikke jack pluggen omdat ik mijn koffers er ook wel eens af wilde halen. Geen goed idee. Regelmatig een zekering eruit. Daarna gewisseld voor tulp met de min aan de buitenkant en dat werkte prima.
Haal jij je koffer remmend los???

@Clutch overweeg eens Anderson connectors, als je toch opnieuw begint. Anderson connectors zijn een soort van accuconnectors en ook een beetje ontworpen om niet bij de eerste de beste regenbui te gaan staat electrolyseren. Ze zijn "genderneutraal" _O- ofwel twee dezelfde connectors passen in elkaar zonder dat je ze fout aan kan sluiten en je kan ze in tegenstelling tot het bijgevoegde draadje van een druppellader waar je er maar 1 van krijgt voor al je motorfietsen los kopen. Accu leeg??? Je kan er zo een startaccu op aansluiten, hebben ze niks geen pijn van

1669538953090.png
 
Nee, niet bepaald onder het remmen. Zo goed was ik ook weer niet. Maar helaas, vanwege de trillingen van de machtige CB550K3, verschoven de mannetjes connectors een beetje in de vrouwtjes connectors (ja, sorry hoe moet het anders beschrijven) en dan heb je kortsluiting zodra je remt. Dat is met tulp stekkers onmogelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan