ContiRoadAttack 2

Storkie

Die hard MF'er
10 sep 2008
984
358
Hallo,

Ik wil ContiRoadAttack 2 op mijn VFR 800 laten plaatsen, is er iemand die ervaring heeft met deze band?

Groet Storkie.
 
Formidabele band, vanaf de 1e km al volop grip en ook bij koude band kun je al lekker je gang gaan...




.... maar ik denk dat in het bandendraadje er meer over te lezen valt ;)
 
:^

Ik heb 'm ook op mijn brommert, ik vind het ook een fijne band...
Ik had eerst de sport attack, zachter middenvlak, lekker voor het bochtenwerk, maar niet ideaal voor rechttoe-rechtaanwerk.
Nu heb ik de road attack 2 en die heeft een harder middenvlak en is daarvoor wel beter....
 
Nu heb ik de road attack 2 en die heeft een harder middenvlak en is daarvoor wel beter....

Maar nog niet helemaal wat ik ervan had verwacht, slijt toch nog best middenop. Heb hem nu zo'n 5000 km achterop, maar ga de 10k waarschijnlijk niet halen...

Maar zoals al gezegd: vanaf koud goede grip, heerlijk stabiele band ook onder flinke hellingshoek. En bij regen veel vertrouwen en grip. Dus een heerlijke band, maar na 5000 km toch vlak in het midden.
 
Maar nog niet helemaal wat ik ervan had verwacht, slijt toch nog best middenop. Heb hem nu zo'n 5000 km achterop, maar ga de 10k waarschijnlijk niet halen...

Maar zoals al gezegd: vanaf koud goede grip, heerlijk stabiele band ook onder flinke hellingshoek. En bij regen veel vertrouwen en grip. Dus een heerlijke band, maar na 5000 km toch vlak in het midden.

heb je de spanning wel op 2,5V /2,9 A staan?
 
Ligt er aan in welke omstandigheden jij het meest rijdt. Ik heb regelmatig op een Buell gereden met ContiRoad Attack, en ik vind het geweldige banden qua grip in droog weer en een miezerig buitje is ook geen probleem. Wel een beetje tricky wanneer het iets harder doorplenst of bij gladde stukken op het wegdek.

Aangezien ik veel woonwerk-verkeer rij, heb ik onder de VTR Michelin Pilot Road's liggen, omdat deze toch iets beter presteren tijdens regen en ze wat slijtvaster zijn op het middenvlak.

Kortom vind ik de Conti's heerlijke banden maar voor mijn gebruik zijn ze wat minder geschikt.
 
Ik heb de road attack 2 onder mijn motor liggen (cbr 1000 f). Ik vind het een heerlijke band.
Mijn gebruik is dagelijks 95 km. woon werk in weer en wind. Goede grip, ook in de regen.

Slijtage weet ik nog niet want ze liggen er pas 2 maanden op.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de road attack 2 onder mijn motor liggen (cbr 1000 f). Ik vind het een heerlijke band.
Mijn gebruik is dagelijks 95 km. woon werk in weer en wind. Goede grip, ook in de regen.

Slijtage weet ik nog niet want ze liggen er pas 2 maanden op.

Je zit nu al bijna op de 4000km, dus enige mate van duurzaamheid zou nu al zichtbaar moeten zijn, toch?
 
Ik heb op advies van de dealer bij mij ook road attacks 2 laten leggen een tijdje terug. Rijden perfect! Slijtage kan ik nog niet heeeeel veel over zeggen, heb er nu zo'n 2.000 km mee gereden, heb wel het idee dat het middenvlak in het begin wat sneller slijt maar na 1.000 km wat minder snel slijt, alsof er een zachte laag overheen zat. Volgens de dealer slijten ze ook wel iets sneller dan bijv. de pilot road 2 van michelin maar zijn ze net iets sportiever te rijden.

Qua rijden vind ik het een heerlijke band, is net wat sportiever dan de Pilot Road 2 te rijden vind ik en heb er ook al een circuitdagje mee gedaan, geen kick verkeerd gegeven daar!
 
Laatst bewerkt:
Ik had de roadattack 1 op m'n 750SS. Die band gaf enorm veel vertrouwen in de regen en gladwegdek. Nu heb ik de roadattack2 op m'n 900SS (zga dezelfde motor), in het droge zelfde eigenschappen. Maar in de regen wil die wel eens een stapje opzij zetten (of 't is dat ik er nu veel harder mee aan het rijden ben...).
 
er is nu ook de Conti Road Attack2GT. Deze uitvoering is slijtvaster dan de gewone RA2.....
Nee, dat klopt niet!
De GT-versie heeft een extra karkaslaag, en is dus stijver. Hij is speciaal voor de zwaardere motoren ontwikkeld (zoals BMW LT-modellen).
Dat een band stijver is (niet te verwarren met harder) wil nog niet zeggen dat deze slijtvaster is........
 
Bedankt zover voor alle reactie,s.

Ik rijd alleen met mooi weer, geen woon werk, geen regen en ongeveer 3 duizend km per jaar!
Als ik het zo lees dan gaat de Conti er gewoon onder.
 
Ik had de roadattack 1 op m'n 750SS. Die band gaf enorm veel vertrouwen in de regen en gladwegdek. Nu heb ik de roadattack2 op m'n 900SS (zga dezelfde motor), in het droge zelfde eigenschappen. Maar in de regen wil die wel eens een stapje opzij zetten (of 't is dat ik er nu veel harder mee aan het rijden ben...).

zit eerder in je maner van rijden, verschil tussen 1 en 2 is het continious compound, waardoor zachter aan de randen ( en moet daarbij ook meer grip in de regen geven)
 
Bedankt zover voor alle reactie,s.

Ik rijd alleen met mooi weer, geen woon werk, geen regen en ongeveer 3 duizend km per jaar!
Als ik het zo lees dan gaat de Conti er gewoon onder.

Kun je dan niet voor de Sport-attack gaan ? is vaak nog iets goedkoper in aanschaf en met jou kms per jaar toch wel 3 jaar mee te doen.

Doen het ook goed in de regen, maar een beetje zachter rubber voor wat extra grip ( mocht je daar gevoelig voor zijn)
 
Volgens de Conti website, over de nieuwe Raod Attack 2GT:

Op basis van het versterkte karkas van de C specificatie en een geheel nieuw compound zet Continental een absolute kilometervreter op de markt......

Het karkas wijkt dus niet erg af van de RA2C, er is echter wel een nieuwe compound gebruikt voor meer kilometrage.
 
Laatst bewerkt:
Je zit nu al bijna op de 4000km, dus enige mate van duurzaamheid zou nu al zichtbaar moeten zijn, toch?

Klopt, jeemig wat gaat dat weer hard. Voor mijn gevoel liggen ze er net onder. Maar ik heb effe in het boekje gekeken waarin ik alle onderhoud bijhoudt en ik zit alweer op 3800 km. Net ook even naar de banden zelf gekeken en de slijtage is niet noemenswaardig. Achter iets meer dan voor natuurlijk maar beide banden zien er nog top uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan