CR500 '98 ombouwen naar SM project

Weet je toevallig nog wat de maat van die busjes was (doorsnede gat en totaal)?

Ik zou hem ook wel eens met iets stevigere vering willen proberen. :9
ik denk dat het weinig zin heeft als ik de maat zeg want ik heb er een voorvork van een cr250 inzitten. deze poten zijn anders. voordeel van deze vork is dat ik ze volledig in kan stellen waar dat met de orginele vork niet kan.
verder was het natuurlijk een beetje gokken met de verhoudingen maar mijn vork voelt prima aan. niet slap en zeker niet keihard. precies goed vind ik eigenlijk :)
 
vandaag het kentekneplaatje opgehaald. wel met een 1tje erop maar het is niet anders B|

full
 
Laatst bewerkt:
en van deze motor heb ik dus de achterkant nagemaakt, z'n broertje :9 ze hebben het erg gezellig zo naast elkaar in de schuur :Y

full
 
vandaag voor het eerst met de draaibank wat proberen te maken. ik heb nog nooit met een draaibank gewerkt dus moest alles zelf uitvinden. het is me nog aardig gelukt al zeg ik zelf :Y

het is een valblok voor op de motor. deze komt op de achteras te zitten en word uiteraard nog zwart gespoten ;)

full
 
vandaag voor het eerst met de draaibank wat proberen te maken. ik heb nog nooit met een draaibank gewerkt dus moest alles zelf uitvinden. het is me nog aardig gelukt al zeg ik zelf :Y

het is een valblok voor op de motor. deze komt op de achteras te zitten en word uiteraard nog zwart gespoten ;)

[afbeelding]

bij draaien (vooral bij staal) is het belangrijk dat je de juiste toerentallen gebruikt, die zijn ook weer afhankelijk van je diameter van het half fabricaat en je bijtel.
 
hey Criss, eindelijk rijd ie nu dus :Y

volgende week maar een keer samen rijden? ben nu nog beetje aan het herstellen van mijn vallertje :P
 
hey Criss, eindelijk rijd ie nu dus :Y

volgende week maar een keer samen rijden? ben nu nog beetje aan het herstellen van mijn vallertje :P
ja, we moeten binnenkort even wat afspreken :]

ik ben alleen nog bezig met mijn voorrem, hij is niet zoals ik wil.

heb je erge schade? (aan de motor natuurlijk :P )
 
ik heb de schokbreker helemaal uit elkaar gehaald. het aluminium glimt weer en ik heb de cilinder ontdaan van zijn roest, in de grondverf gespoten en daarna een kleurtje gegeven. deze kleur (goud/geel) had ik toevallig nog staan maar het is wel een mooie kleur voor de binnenkant denk ik.

de veer (spiraal) ga ik stralen. over de kleur ben ik het nog niet uit.

6fe1e486c377887961d787ed32ce4dde
Kan je ook de olie vervangen van een achterschokbreker, of is het een gesloten systeem? ;)
 
Hallo Crisscross,

je hele topic doorgespit. Je hebt fantastisch werk geleverd!!
Ziet er zeer goed uit. *O*

:W
 
wij hebben nog een FMF voorbocht liggen volgens mij... zon chrome einddemper weet ik zeker dat we die niet hebben. www.ovaamotors.nl of 0118-461485
 
hee chris

ook f je hele topic doorgeneust maar resultaat egt machtig :9~ :}

vond het wel grappig dat je in het begin zegt::

ik ben niet van plan om er echt mee te gaan racen dus dat vind ik een beetje overbodig. en het moet wel leuk blijven ivm mn geld.


maare als ik dit zo zie denk ik kwa leuk blijven ivm mn geld minder leuk werd haha _O-

maar je hebt er een geweldige machine voor terug :Y




ps werk in plaat werk constructie bedrijf kwa staal rvs alu alles te maken is als er maar tekeningen zijn. laser aanwezig dus een x wat nodig.. mail maar, miss kan ik helpe..
 
tim XR, die achterbrug sticker heb ik via www.fmxshop.nl al het plastic heb ik daar ook vandaan. scherpe prijzen.

ktm_driver, dank je! en mocht ik nog eens wat nodig hebben (voor mijn volgende project) dan weet ik je te vinden ;)
 
is goed als je bij speciaal gereedschap moet hebbe voor veren ofzo is zo te snijden als ik maar foto of tekening heb...
 
Terug
Bovenaan Onderaan