cr85 tandwiel vervangen

cedricrf150R

Rookie
30 mei 2010
10
0
Hallo iedereen !!

het blijkt dat mijn tandwiel versleten is en daarom wil ik mijn tandwiel zelf vervangen .
ik heb ondertussen mijn tandwiel loss gekregen maar verder krijg ik er hem niet helemaal af .
ik zou niet weten hoe ik het eraf krijg
het probleem ligt bij mijn as
mijn as zit in de weg en daarom moet hij los om mijn tandwiel er af te doen maar hoe doe ik dat .
mijn bouten losdoen helpt nie want de vijs draait gewoon mee
ik heb echt alles al geprobeerd XD

alvast bedankt

Cedric
 
2 Boutjes (vijsjes) eruit, borgplaatje een klein beetje verdraaien zodat je deze kunt verwijderen en dan het tandwiel eraf.
Mocht alleen het tandwiel er niet af willen, dan kan er een braam zitten, wel vreemd als het borgplaatje er wel makkelijk vanaf ging.
 
die vijs draait mee, dolgedraaid, of heb je je achterwiel in de lucht en in zn vrij ?

maar spuit de as en tandwiel eens goed schoon met remreiniger ofzo, wellicht komt het door de kartels in de as en de kartels in je tandwiel waardoor het er maar op 1 manier op en af kan.
 
aangeraden word om beide tandwielen en de ketting te vervangen. Als je nou een nieuw voortandwiel monteert is het achtertandwiel op binnen een aantal uren. En de ketting is dus ook al duchtig versleten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan