Crash, All risks, maar oneindige reparatietijd?

MotoX

Die hard MF'er
16 aug 2003
571
16
's Hertogenbosch
Op een vers pakket grind ben ik 7 weken geleden mijn mijn motor onderuit gegaan.
Nu staat hij al een tijdje bij de dealer, wachten op een prijsopgave voor onderdelen.

De dekking is volledig casco, maar wat is een redelijke termijn voor een schade-expertise?
Ik bedoel: Als ik de motor straks een jaar kwijt ben, is hij ook een jaar ouder, en minder waard, ik heb er een jaar niet op kunnen rijden.

Ik weet dat er een België bijvoorbeeld een dag-vergoeding bestaat voor de tijd dat je niet kunt beschikken over de motor.
Is dat in Nederland ook zo?
De tussenpersoon zegt: "tja, het ligt aan de reparateur"
Reparateur zegt: "ligt aan de importeur, fabrikant"

Ondertussen zit ik zonder geld en zonder motor.
Ik heb de dekking al teruggedraaid naar WA+, ik ga immers geen volledig casco verzekering betalen voor een motor waar ik toch niet op rij.
 
Op een vers pakket grind ben ik 7 weken geleden mijn mijn motor onderuit gegaan.
Nu staat hij al een tijdje bij de dealer, wachten op een prijsopgave voor onderdelen.

De dekking is volledig casco, maar wat is een redelijke termijn voor een schade-expertise?
Ik bedoel: Als ik de motor straks een jaar kwijt ben, is hij ook een jaar ouder, en minder waard, ik heb er een jaar niet op kunnen rijden.

Ik weet dat er een België bijvoorbeeld een dag-vergoeding bestaat voor de tijd dat je niet kunt beschikken over de motor.
Is dat in Nederland ook zo?
De tussenpersoon zegt: "tja, het ligt aan de reparateur"
Reparateur zegt: "ligt aan de importeur, fabrikant"

Ondertussen zit ik zonder geld en zonder motor.
Ik heb de dekking al teruggedraaid naar WA+, ik ga immers geen volledig casco verzekering betalen voor een motor waar ik toch niet op rij.

Wel slim gedaan ja :?
 
Elkaar de schuld geven?
Gewoon blijven mailen en bellen. Tussenpersoon. WTF. Zo'n vent kost geld en levert niks op.

Heb je hem ook al geschorst in de Belastingen? Je gaat toch geen belasting betalen voor een voertuig waar je niet op rijdt? :+
 
Laatst bewerkt:
en over wat voor merk / type heb je het. want bij exoten en sommige italiaanse merken duurt het verkrijgen van onderdelen en info erg lang. en als jij de eerst bent die deze onderdelen kapot heeft in nederland dan heeft de importeur ook nog geen ervaringsgegevens zodat ze een goede inschatting kunnen maken. en ja dan is het wachten geblazen want je moet over heel veel laagjes heen. van de schade hersteller naar de importeur naar de fabriek die het misschien ook nog wel moet gaan navragen bij de toeleverancier. en als het om meerdere onderdelen gaat (en dat is wel waarschijnlijk) is de kans groot dat er prijzen bij meerdere toeleveranciers moeten worden opgevraagd en als er 1 prijs niet binnen is kan de reparateur dus geen totaal prijs afgeven en dus ook de schade niet vast stellen. en dus kan de verzekering ook niks uitkeren.
 
Dat de onderdelen niet meteen binnen zijn dat kan. Maar de prijs moet toch wel bekend zijn, of moeten ze daar nog over onderhandelen met de fabrikant of importeur? Dat vind ik een heel raar verhaal. Normaa gesproken is de schade expert binnen 24 klaar.
 
en over wat voor merk / type heb je het. want bij exoten en sommige italiaanse merken duurt het verkrijgen van onderdelen en info erg lang. en als jij de eerst bent die deze onderdelen kapot heeft in nederland dan heeft de importeur ook nog geen ervaringsgegevens zodat ze een goede inschatting kunnen maken. en ja dan is het wachten geblazen want je moet over heel veel laagjes heen. van de schade hersteller naar de importeur naar de fabriek die het misschien ook nog wel moet gaan navragen bij de toeleverancier. en als het om meerdere onderdelen gaat (en dat is wel waarschijnlijk) is de kans groot dat er prijzen bij meerdere toeleveranciers moeten worden opgevraagd en als er 1 prijs niet binnen is kan de reparateur dus geen totaal prijs afgeven en dus ook de schade niet vast stellen. en dus kan de verzekering ook niks uitkeren.

:^

dit komt helaas weleens voor.., als je dat wilt veranderen zul je naar de fabrikant moeten gaan en daar de verantwoordelijke uit z'n slaap moeten wekken door een figuurlijk stuk hout in zijn nek te slaan.., wat weer resulteert in nóg langere wachttijden omdat ze dan al helemaal geen zin meer hebben om je verder te helpen.
In de regel werkt zeuren hier averechts hoezeer je ook gelijk zult hebben.
 
Dat de onderdelen niet meteen binnen zijn dat kan. Maar de prijs moet toch wel bekend zijn, of moeten ze daar nog over onderhandelen met de fabrikant of importeur? Dat vind ik een heel raar verhaal. Normaa gesproken is de schade expert binnen 24 klaar.
dat hangt er maar net van af. als jij een of andere limited edition hebt dan zijn er voor de productie van de serie prijsafspraken gemaakt met de toeleveranciers. maar die prijs kan je niet 1 op 1 omrekenen naar een stuksprijs want het produceren van 1 extra kost een stuk meer als 1 uit een serie. dan moet je namelijk alle machines voor 1 stuks gaan omstellen en dat kost een berg tijd en die tijd wordt normaal over een serie verdeeld. en de fijn-afstelling gebeurt vaak met proefdraaien. en dan gaan de eerste 10 mis. op een productie van 10000 is dat verwaarloosbaar op een productie van 1 zijn dat zeer hoge kosten.
 
dat hangt er maar net van af. als jij een of andere limited edition hebt dan zijn er voor de productie van de serie prijsafspraken gemaakt met de toeleveranciers. maar die prijs kan je niet 1 op 1 omrekenen naar een stuksprijs want het produceren van 1 extra kost een stuk meer als 1 uit een serie. dan moet je namelijk alle machines voor 1 stuks gaan omstellen en dat kost een berg tijd en die tijd wordt normaal over een serie verdeeld. en de fijn-afstelling gebeurt vaak met proefdraaien. en dan gaan de eerste 10 mis. op een productie van 10000 is dat verwaarloosbaar op een productie van 1 zijn dat zeer hoge kosten.
Wat voor motor heeft TS dan, gaat het om een limited idition?

Een limited edition vanuit de fabriek moeten ook gewoon prijzen van beschikbaar zijn. Of het moet een volledig custom of eigenbouw motorfiets zijn, maar dat maak ik nergens op uit dit topic. En de motor staat bij de dealer, niet bij een custombouwer of zo.
 
Wat voor motor heeft TS dan, gaat het om een limited idition?

Een limited edition vanuit de fabriek moeten ook gewoon prijzen van beschikbaar zijn. Of het moet een volledig custom of eigenbouw motorfiets zijn, maar dat maak ik nergens op uit dit topic. En de motor staat bij de dealer, niet bij een custombouwer of zo.
die vraag had ik ook al gesteld. en ook bij limited editions van een gewone motor kan je dit soort dingen tegen komen. even een voorbeeldje. het gaat op het ogenblik goed met van der mark dus denkt de importeur hé als we daar nu eens een replica van uit brengen daar zit vast geld in. dus die besteld een aantal witte motoren bij de fabriek en laat die voor een leuk prijsje voorzien van de zelfde bestikkering als van der mark. en nu rijd TS daar schade aan en dan moet je dus met de stikkerplakker om de tafel wat het bestikkeren van 1 kuipdeel gaat kosten. en dan heb je in eens een lange wachttijd want ze hebben het druk bij de stikkerraar.
 
Maakt toch niet uit, hoe de motor nu verzekerd is, hij was casco tijdens het voorval.
 
Op een vers pakket grind ben ik 7 weken geleden mijn mijn motor onderuit gegaan.
Nu staat hij al een tijdje bij de dealer, wachten op een prijsopgave voor onderdelen.

De dekking is volledig casco, maar wat is een redelijke termijn voor een schade-expertise?
Ik bedoel: Als ik de motor straks een jaar kwijt ben, is hij ook een jaar ouder, en minder waard, ik heb er een jaar niet op kunnen rijden.

Ik weet dat er een België bijvoorbeeld een dag-vergoeding bestaat voor de tijd dat je niet kunt beschikken over de motor.
Is dat in Nederland ook zo?
De tussenpersoon zegt: "tja, het ligt aan de reparateur"
Reparateur zegt: "ligt aan de importeur, fabrikant"

Ondertussen zit ik zonder geld en zonder motor.
Ik heb de dekking al teruggedraaid naar WA+, ik ga immers geen volledig casco verzekering betalen voor een motor waar ik toch niet op rij.
Doorgaans is de verzekeringsman (door verzekering ingehuurd taxatiebedrijf), er in een paar dagen.

Als er specifieke delen zijn, waarvoor een prijsopgave nodig is, die lang op zich laat wachten, dan kan niemand er iets zinnigs kan zeggen over kosten.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat dat langer dan twee weken duurde, en dat was al een uitzondering.

In je polis staat welk recht op vervangend vervoer je hebt.
 
Even een vraagje. Als je een custom bike wilt laten taxeren voor de verzekering. Dus geen schade maar een taxatie om het verzekerde bedrag te bepalen. Zijn ze dan ook zolang bezig?
 
Wat voor motor heeft TS dan, gaat het om een limited idition?

Een limited edition vanuit de fabriek moeten ook gewoon prijzen van beschikbaar zijn. Of het moet een volledig custom of eigenbouw motorfiets zijn, maar dat maak ik nergens op uit dit topic. En de motor staat bij de dealer, niet bij een custombouwer of zo.
Yamaha tracer 900 wat ik zo uit berichten geschiedenis kan op maken.
Dacht laat ik eens wat nuttigs doen en het even op zoeken _O- _O- _O-
 
Een dealer wil omzet draaien en wil aan de slag met dat ding. Aan hem zal het niet liggen.

Lijkt me dat de tussenpersoon of de verzekering dit niet oppakken. Zodra het om "cash out" gaat zijn ze niet zo snel..... :r
Dit is niet normaal. Hou maar op met bellen... heeft totaal geen zin.
Je hebt een overeenkomst met je tussenpersoon, stel die in gebreke, verwijt hem nalatigheid en geef hem een deadline voor de reparatie/uitkering. Dan moet hij reageren.
(werkt het beste via een rechstbijstand oid maar die grijpen vaak pas in als er een aantoonbaar dispuut is. Dus het eerste briefje moet je waarschijnlijk zelf schrijven)
 
Bij die rechtsbijstand is dit ook cash out....

Been there done that. Heb de rechtsbijstand opgezegd. Jarenlang betaald en 1 keer nodig gehad en ze gaven niet thuis.
 
Bij die rechtsbijstand is dit ook cash out....

Been there done that. Heb de rechtsbijstand opgezegd. Jarenlang betaald en 1 keer nodig gehad en ze gaven niet thuis.

Klopt... ook een verzekeraar .... alhoewel ik wel goede ervaringen heb met de rechtsbijstand.
 
(...)Tussenpersoon. WTF. Zo'n vent kost geld en levert niks op.
(...)

Dan heb je de verkeerde tussenpersoon. Ik heb destijds vergeleken, en de op 1 na goedkoopste verzekering was via een tussenpersoon. (En de goedkoopste had slechtere voorwaarden). Toen ik schade had (diefstalpoging van mijn toen 15 jaar oude Div.), heeft de tussenpersoon alle papierwerk geregeld, en had ik binnen 2 weken het geld op de rekening.

On-topic:
@TS: Als we niet weten over wat voor motor het gaat, kunnen we ook niet inschatten of er een reden is voor de vertraging. Maar het blijft aan jouw kant akelig stil sinds je dit topic geopend hebt...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb huis auto motorfietsen van alles bij dezelfde maatschappij die alleen verkoopt via tussenpersonen. Je betaalt iets voor de tussenpersoon, maar die maatschappij heeft geen kosten van een call center etc. In totaal ben ik niet duurder uit en prima service bij schade. Vandalisme, ze deden nergens moeilijk over en het heeft mij niets gekost ook geen eigen risico.
 
Tja, het gaat om een Brammo Empulse R
Electrische motor.
Fabriek is overgenomen door Polaris, heeft het model nog ff doorgezet als Victory Empulse.
Tot ze de stekker uit het merk Victory trokken.

Daardoor heeft t allemaal wat tijd nodig.
Ondertussen kan ik er niet op rijden, geeft weer meer kosten... Want op stroom rijden is vrijwel gratis.
Ook lijkt t me niet goed voor de accu's als ze zolang inactief zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan