Ik heb vooral veel moeite met het vinden van de informatie. Kan niks uitmaken uit de bijlagen van RDW en ik kan weinig vinden over hoe je alles ombouwt.Ombouwen is het probleem niet, een kenteken krijgen (voor de juiste categorie) lijkt me het probleem.
Ik ben opzoek naar de KTM sx 125. Met een budget van €5000 incl. rijbewijs en helm.Waarom lastig ombouwen, als er tweedehands en nieuw zat te krijgen is?
≥ Masai 125 mini Supermoto Motorkenteken - Motoren | Overige merken - Marktplaats.nl
Vrij uniek in nederland incl origineel en geldig motorkenteken (125cc). Leuk voor erbij of voor als je een licht motorrijbewijs hebt! Loopt nu ca 80/90km/h met het originele motorblok, zoals velewww.marktplaats.nl ≥ Yamaha DT125X A1 supermotard supermoto - Motoren | Yamaha - Marktplaats.nl
Super mooie yamaha dt125x supermotard supermoto uit 2006 7 van deze modellen in nederland origineel a1 maar wel ontgrenst in de zomer compleet onderhoud gehad daarna nog naar 750 km mee gereden nieuwewww.marktplaats.nl ≥ Husaberg TE 125 supermoto // husqvarna, ktm exc // A1 11kw - Onderdelen | Overige - Marktplaats.nl
Goeiedag bij deze zet ik mijn husaberg te 125 uit 2013 met husqvarna look te koop. Een van de mooiste a1 motor van nederland! Km-stand : 9935 urenstand: 248.1 De motor is goed onderhouden hetwww.marktplaats.nl
Succes! Helm 150-200 kleding 300-400 rbw 1500-2000. zeg dat je 2000 over houdt.Ik ben opzoek naar de KTM sx 125. Met een budget van €5000 incl. rijbewijs en helm.
Heel erg bedankt!Elke crosser (MET kenteken) is geschikt
17" inch wielen + banden
320 mm remschijf
Vering aanpakken (stugger)
Supermoto voorspatbord er op
Zorgen dat je verlichting werkt
Verder staan bijna alle KTM's op papier met laag vermogen.
Succes.
Rijbewijs is 500 voor alle examens excl. rijlessen. Heb er geen verstand van, maar denk niet dat ik 30 rijlessen nodig heb. Ik heb inderdaad wel de totale kosten heel erg onderschat.Succes! Helm 150-200 kleding 300-400 rbw 1500-2000. zeg dat je 2000 over houdt.
Wielen (en banden) en remmen kosten ongeveer 1250 -1500. Houd je 500 over voor de aanschaf van de motor en eventueel de vering.
Gaat je niet lukken.
Ik dacht namelijk dat ik 3000 voor de motor nodig had en 1000 voor rbw en uitrusting.Rijbewijs is 500 voor alle examens excl. rijlessen. Heb er geen verstand van, maar denk niet dat ik 30 rijlessen nodig heb. Ik heb inderdaad wel de totale kosten heel erg onderschat.
Rijbewijs is 500 voor alle examens excl. rijlessen. Heb er geen verstand van, maar denk niet dat ik 30 rijlessen nodig heb. Ik heb inderdaad wel de totale kosten heel erg onderschat.
Ik dacht namelijk dat ik 3000 voor de motor nodig had en 1000 voor rbw en uitrusting.
Klopt dit rijtje dan?
Rijbewijs + 1000
Uitrusting + 1000
Motor + 3000
Aanpassingen + 1500
Zijn er aanbevelingen voor een kant en klare sm?1000 voor een RBW is echt krap. 1500 is reëler
Uitrusting gaat je wel lukken voor 1000.
Zou eerder een kant en klare sm kopen in jouw geval. Houd wel rekening met onderhoud. Als je zelf niets kan is dat een dure aangelegenheid.
Luxe om te kiezen bedoel ik dan.Zijn er aanbevelingen voor een kant en klare sm?
2takt leek mij beter omdat ik maar 125cc mag rijden. Weet alleen niet of ik deze luxe nog kan veroorloven door mijn lage budget.
Voor een 125cc ktm blijven zoeken? Een bepaald merk of model vermijden?
Zal er naar kijken als ik thuis ben, bedankt.Mijn oude motor 1999, KTM 300 exc was 8kw op kenteken, in werkelijkheid natuur wel veel meer
KTM doet dit met meer modellen, minder kw op kenteken zetten.
Wellicht een mogelijkheid om toch met meer vermogen te kunnen rijden.
Iets met mazen in de wet
Emissie-verhaal. Met vol vermogen voldoen ze niet aan de eisen.Mijn oude motor 1999, KTM 300 exc was 8kw op kenteken, in werkelijkheid natuur wel veel meer
KTM doet dit met meer modellen, minder kw op kenteken zetten.
Wellicht een mogelijkheid om toch met meer vermogen te kunnen rijden.
Iets met mazen in de wet
Dat is dan wel illegaal, tenzij de motor volledig origineel is.Mijn oude motor 1999, KTM 300 exc was 8kw op kenteken, in werkelijkheid natuur wel veel meer
KTM doet dit met meer modellen, minder kw op kenteken zetten.
Wellicht een mogelijkheid om toch met meer vermogen te kunnen rijden.
Iets met mazen in de wet
Sinds mijn 11e wilde ik al een crossmotor. Toen was het niet realistisch om er eentje aan te schaffen. Vanaf mijn 14e heb ik met ups en downs interesse gehad in supermotos. Een brommer mocht niet van mijn ouders omdat het simpelweg "te veel geld was" voor een 16 jarige. Ben nu een jaar aan het werken om een vermogen op te bouwen en is mijn interesse door de maanden heen flink gestegen doordat mijn vriendenkring schakelbrommers etc. Hadden aangeschaft. Vandaag weer achterop gezeten op een mt5 uit 1997. Vind het allemaal geweldig dus zal er denk ik niet snel bij uitgekeken zijn.ik denk alleen dat je na alle ombouw je na een tijdje heeeeel snel klaar bent met t brommergevoel op een 125..
ooit op een nx250 gereden en dat was al... euh erg...
ik zou een enduro aanschaffen, daar een poos op rijden zonder alles te investeren in je supermoto dinges...
ik begrijp je, maar je investeerde in iets waar je snel op uitgekeken bent.. (denk ik.. maar wie ben ik..)
jaartje of zolang als nodig op je 125 blijven rijden... hard werken zodat je een jaar later beter spul èn dat wat je wilt hebben aanschaffen.
maar ik begrijp ook dat als je iets in je kop heb dat ook voor elkaar wilt hebben...
suc6 met je keuze..
In het gesprek met Jos heb ik een paar keer gevraagd "Dus een ktm sx 125 aanschaffen en door u laten ombouwen kan niet meer?" Nee zegt Jos, "Het RDW doet daar te moeilijk over. Je moet een enduro kopen die al op kenteken staat. Eentje importeren kan als je er in Nederland geen kan vinden omdat 125cc enduro / sm moeilijk te vinden is."Het is mij niet helemaal duidelijk waarom Jos vV aangeeft dat dit niet meer kan?.... Ik heb 15 jaar geleden ook een Yamaha 400 gehad als enduro, die door Jos op kenteken was gezet. En heb deze motor zelf naar Supermotard omgebouwd.
Dit was een YZ400F een crosser zonder kenteken dus, er bestond ook een zgn Enduro de WR400F en dit was een motor met verlichting en een kenteken vanaf de fabriek.
KTM heeft SX als crossers zonder kenteken maar er zijn ook van KTM Enduro's de EXC deze hebben dus al een kenteken daar wordt het al een stuk makkelijker van.
Het kan zijn dat Jos bedoeld dat de regels steeds strenger zijn geworden en dat een echte crosser op kenteken zetten bijna niet meer mogelijk is. Maar dan zijn er nog mogelijkheden zat.
Waar jij echter mee zit is je fase rijbewijs, dat zal de keuze van je motor bepalen. Dit moet je eerst uitzoeken.
Verder de ombouw naar Supermotard hoeft helemaal niet zo duur te zijn. Er zijn wielen kant en klaar te koop, zeker voor KTM zijn er best wel eens 2e hands wielen te vinden die zo passen. En alles is pas te maken maar dit kost meestal wel geld, behalve als je zelf bijv wiel bussen kunt draaien of iemand kent die dit geschikt voor je wil doen. Zo ben ik ook ooit begonnen.
Maar een goedkopere en makkelijke oplossing is om de naven uit je crosswielen om te laten spaken. Dus alleen 17' velgen en bij behorende spaken kopen. Dan kun je zelfs de crossremschijf en rempomp behouden. Dit is in het begin echt ruim voldoende, en kan later als het budget weer wat ruimer is nog omgebouwd worden.