crt assen

RonnieV

Rookie
5 okt 2014
17
0
Noardburgum
Beste mf'ers,

Graag zouden wij met een groepje motorrijders eens een dagje op het circuit willen rijden. Nu heb ik al op een aantal sites wat rondgekeken (crtholland, racetracks.nl) om een dag te gaan boeken.
Nu is mijn vraag, Hoe ziet zo'n dag er precies uit? en maakt het uit op welke site we zo'n dag gaan reserveren.

Gr, Ronnie
 
Je komt aan...vaak technische keuring (niet bij alle organisaties).
Staat banden, remblokken, werken je remmen etc. Soms is het uitgebreid en soms kijken ze of je iets zwarts eronder hebt zitten wat mag doorgaan voor banden.

Vervolgens inschrijven. Je krijgt een nr en tijdschema. Nr plak je op je motor.
Afhankelijk van welke groep je bent ingeschreven ga je rijden volgens het schema (20 a 30 min meestal per sessie a 5 a 6 keer op een dag). Met of zonder instructeur.

Afhankelijk van wat je boekt krijg je theorie lessen tussen de rij sessies.

Racecracks hoor ik goede verhalen over.
MSH is meestal op Zolder. Wel altijd druk op de baan.
Bikersday ben ik wel tevreden over.

Dus ja, er zit veel verschil in organisatie.
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk kan ik je CRT aanbevelen.
Een prettige organisatie in de handen van Hennie en Heidi Lentink.
Ze zijn als organisatie zeer betrokken bij hun rijders.
De belangrijkste posten zijn allemaal bezet, de medische dienst is aanwezig.

Wat mij opvalt, is dat je vaak dezelfde gezichten ziet.
De mensen komen dus terug, en dat wil zggen dat ze tevreden zijn..... toch?
Succes alvast,
Hans
 
ik heb alleen ervaring met racecracks.nl maar deze organisatie kan ik je zeker aanbevelen, zijn erg gezellig en meedenkend en helpen graag als je ergens mee zit (qua motor of rijden dan he)
 
CRT is mijn inziens de beste en prettigste organisatie.
Goede en gedreven instrukteurs en heel erg veel terug komende klanten.
Persoonlijke aanpak is daar heel goed mogelijk.
Je begint met de inschrijving en de ochtend preek van Hennie.
De instrukteurs worden voorgesteld aan de deelnemers.
Daarna gaan de ervaren rijders weer terug naar hun motoren en de c groep ( minder ervaren ) blijven nog even onder de hoede van Hennie.
Iedereen heeft zijn groepindeling en de eerste 2 sessies voor beginners gaan redelijk rustig, de instrukteur past zijn tempo aan aan de groep.
In de 3e sessie gaat het echt wat sneller en de instrukteur neemt de groep mee naar hun snelste en veiligste ritme en de laatste 10 minuten is het eigen tempo.
De vaste groepsinstrukteur blijft bij zijn groep zo ver mogelijk.
De 4e sessie is het 2 ronden achter de instrukteur en daarna onder de hoede van de meester vrijrijden, zo ook de 5e sessie.
Na elke sessie is er direct een groepsbespreking met de meester.

CRT heeft ook vrije trainingen en vrije trainingen met instrukteur, bericht aan Hennie of Heidie en je kan ook je presoonlijke wensen bespreken.
Ik was daar ook dik 20 jaar instrukteur en ik kan je verzekeren dat er veel mogelijk is.
 
CRT, één keer meegedaan, mijn motor durfde veel harder als ik.

full


Maar wel heel erg leuk om te doen, begeleiding is super, alleen aan het einde met vrij rijden, vliegen de echte snelheidsduivels links en rechts langs je heen, en dat met mijn onervarenheid was dat toch wel een beetje intimiderend.
Maar ik ga zeker nog een CRT cursus doen, en dan waarschijnlijk met mijn dochter, die nu bijna haar roze pasje heeft.
 
Laatst bewerkt:
Beste mf'ers,

Graag zouden wij met een groepje motorrijders eens een dagje op het circuit willen rijden. Nu heb ik al op een aantal sites wat rondgekeken (crtholland, racetracks.nl) om een dag te gaan boeken.
Nu is mijn vraag, Hoe ziet zo'n dag er precies uit? en maakt het uit op welke site we zo'n dag gaan reserveren.

Gr, Ronnie


CRT en Racecracks, beide prima organisaties. Zorg dat je er op tijd bent bent met je motor in tip top conditie, dito voor je kleding. Verder nemen de organisaties je volledig aan de hand mee door de dag, via een briefing al dan niet technische keuring en evaluaties tussendoor. Ook over banden en bandenspanning ed krijg je uitleg, en alles is aan te passen op 't circuit, zelfs vering experts zijn er.

meestal 4 of 5 sessies van ong 20 min, als beginner achter een marshall in overzichtelijke groepjes volgens een vast tijdschema. Uurtje pauze tussen de middag en de dag vliegt voorbij :)

pas op! verslavend ;)


owja, vergeet je dB killer niet..... Veel plezier!
 
Laatst bewerkt:
pas op! verslavend ;)


owja, vergeet je dB killer niet..... Veel plezier!

Verslavend klopt, en vermoeiender dan je zou denken.

Geluidrestricties zijn er op Assen, maar er word voornamelijk visueel op een dB killer gecontroleerd. Er wordt op één punt op het circuit dynamisch gemeten op overschrijden van de geluidsnorm.
 
Verslavend klopt, en vermoeiender dan je zou denken.

Geluidrestricties zijn er op Assen, maar er word voornamelijk visueel op een dB killer gecontroleerd. Er wordt op één punt op het circuit dynamisch gemeten op overschrijden van de geluidsnorm.


:') gewoon db killer er in. Controle is wel zeker meer dan visueel.

Racecracks top, tracksdays4all goed, msh druk maar veel rijtijd.

Motor in orde, kleding in orde, jezelf mentaal in orde en gas er op.
 
danku voor alle positieve info,

Ik denk dat we een dag gaan boeken bij crt-holland. dit gaat dan 5 juni worden.
Heb er nu al ontzettend veel zin in om deze ervaring mee te gaan maken.
 
Persoonlijk kan ik je CRT aanbevelen.
Een prettige organisatie in de handen van Hennie en Heidi Lentink.
Ze zijn als organisatie zeer betrokken bij hun rijders.
De belangrijkste posten zijn allemaal bezet, de medische dienst is aanwezig.

Wat mij opvalt, is dat je vaak dezelfde gezichten ziet.
De mensen komen dus terug, en dat wil zggen dat ze tevreden zijn..... toch?
Succes alvast,
Hans

Als je het over Assen hebt: bij alle rijvaaardigheidstrainingen, dus ook van andere aanbieders, zijn de meeste posten bezet en is er medische dienst. De organisatie daarvan ligt nl. niet bij CRT maar bij het TT-circuit. Wat dat betreft, maakt het dus niet uit. De instructeurs zijn uiteraard wel van CRT.
Voor degenen die dit echt voor het eerst doen en voorzichtig willen beginnen, zijn de Landelijke Motordagen misschien een goede kennismakingsmogelijkheid.
 
Laatst bewerkt:
klopt helemaal wat je zegt, dit was meer een algemene opmerking, niet zozeer over de CRT.
We zullen vast nog weleens samenwerken op of langs de baan.....
Hartelijke groet,
Hans
 
Mag ik nog een tip geven? Zorg voor genoeg benzine in je tank. Zo sneu als je een bom duiten betaalt voor een sessie en je komt halverwege stil te staan omdat het verbruik op zo'n dag toch hoger blijkt te liggen dan normaal...
scheelt ons ook weer duwen! })
 
Terug
Bovenaan Onderaan