cw-waarde motor

jokertje

MF veteraan
29 aug 2002
1.158
0
Best
Heeft iemand een idee wat de cw-waarde van een motor ongeveer is, inclusief berijder? En het frontale oppervlak?
Ik begrijp dat dit nogal kan verschillen aangezien de zithouding, postuur en kuipvorm/-grootte nogal een grote invloed hebben.

Maar een indicatie zou erg welkom zijn; evenals precieze waarden uit de racerij.
 
Denk dat het lastig wordt hier zelfs maar een indicatie voor te geven, vanwege de redenen die je zelf al noemt.

Misschien dat fabrikanten hier opgave van kunnen doen n.a.v. windtunneltests enzo?
 
Denk dat het lastig wordt hier zelfs maar een indicatie voor te geven, vanwege de redenen die je zelf al noemt.

Misschien dat fabrikanten hier opgave van kunnen doen n.a.v. windtunneltests enzo?
bij PB is wel es een test gedaan...maar dan wat zithouding, pak enz voor invloed heeft op de topsnelheid... grote verschillen...

of all motorfabrikanten moeten een gestandaardiseerde geijkte pop gebruiken voor een indicatie...
 
Bedankt. :}
Ook enig idee wat het frontale oppervlak is?

Breedte en hoogte van de motor opmeten, en daar wat onder gaan zitten.

Beste manier is om een foto recht van voren te nemen, en daar een ruitjes papier overheen leggen. Ruitjes tellen en klaar is klara. Moet je wel eerst eventjes uitrekenen hoeveel vierkante M/CM/MM een ruitje is op de foto, want ik neem aan dat de groote van de foto geen 1:1 is.

Kan je ook een foto door een ander laten nemen als jij d'r op zit. Rechtop en in "super-pursuit-mode"
 
ik geloof in verglijking met een auto, een motor echt een superslechte cw waarde heeft

Durf het nog niet zo snel met je eens te zijn :+

trabant.jpg
 
Als ik die plaatjes zit te bekijken zit ik me echt af te vragen of ik misschien een nieuwe bril nodig heb....

Nee, bedankt voor de plaatjes, ik denk dat ik ze wel kan gebruiken.
En dat bier doen we maar over 2 uurtjes. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan