Dé najaarsrit 1.0, de wintervoering editie, 10-10-2010

Zojuist de route voor de najaarsrit getest. Viel me nog mee wat er mis ging. Zoals gewoonlijk weer de nodige moment 'ahhh, daar WAS de zijstraat' gehad en dan weer moeten keren. Twee omleidingen gehad, dat viel me dan weer mee. (waarvan ééntje leuker en beter te rijden is dan orgineel, die houden we erin). De andere omleiding is pas 10 september weer weg, dan kan ik dat stuk testen, voor zo ver dat nog nodig is tenminste. Voor wat ik heb kunnen zien is het afgesloten stuk heel mooi om te rijden. Ze zijn nu nog met de weg bezig, tegen de tijd dat de rit er is, hebben we een mooi nieuw plakje asfalt om op te rijden.

Deel één waren voor mij vrijwel alleen maar bekende wegen, geen snelle stukken erin, meer het rustige werk. Nu in de zomerperiode is een stuk nog redelijk druk bezet met fietsers, tegen die tijd van het jaar zal het minder zijn. Bij Haastrecht moet ik nog even kijken wat ik doe, nu moeten we namelijk door het dorpscentrum, aangezien de oorsprong van Haastrecht uit 1108 stamt, is het dorpscentrum, ondanks 'modernisering' nog steeds te krap om je kont te keren, laat staan 30 motoren. Beste optie is om de dijk verder uit te rijden tot aan Gouda. Daar is het beter begaanbaar voor zo ver ik kan zien met Google Streetview. De rest was prima te rijden. Bij Schoonhoven even een andere straat pakken, hebben tenminste asfalt in plaats van een woonwijk met springschansen (red. drempels) en klinkers.

Deel twee van de route is op het einde te stedelijk en heeft teveel beton in plaats van groen, tijd om te kijken voor wat anders. Staat mij niet zo aan in ieder geval, dat kan en moet mooier. Het roer gaat helemaal om, groot rood kruis erdoor, doorstrepen die hap, ctrl+alt+del, de prullenbak in en shredden voor de zekerheid.. Waarom ik de route zo heb gemaakt vraag ik me nu ook af, aangezien ik op de kaart al veel mooiere stukken zie liggen. Tijd om te verbouwen, komt helemaal goed, binnenkort maar weer eens testen.

Deel drie, wel over te spreken, wegen goed te doen. Gorinchem, dat was even lastig, de GPS Truus wilde mij de verkeerde straat in sturen, verboden in te rijden. Niet handig. Gelukkig een bekend stuk, dus op richtingsgevoel (nee heb ik niet, ik doe alleen maar alsof en roep later dat mijn GPS het wel goed deed en die van jullie niet, kom je er meestal toch nog mee weg). Verder lekker ontspannen om te rijden, weinig bebouwde gebieden, veel groen, nog wat water en leuke overzichtelijke dijkjes. De rest lekker zo laten, niks meer aan doen.

Deel vier, niet helemaal uit gereden, moest nog door Nieuwegein/IJselstein heen, de hoofdweg waar je maar 50 mag, dat doe je niet voor je lol, zeker niet om 5 uur in de middag, terwijl alle huispappa's zich met hun leasebakken, of mistroostige middenklasser Opels een weg naar huis proberen te banen, na een iets te warme en zeikerige werkdag. Ga daar maar eens tussen zitten met je motor, nee bedankt, ik sla even over. Hop, zo de A27 op, terug naar huis en een verkoelende douche. Wacht eens even, als ik er geen zin in heb, waarom met een groep van 3*30 dan wel? Nee, niet dus, gaat niet werken met die (ver)stoplichten. Eens kijken of ik nog wat beters kan pielen, prutsen en rommelen voor dat laatste stuk.
 
Ik moet me helaas afmelden. Voor alle ritten voorlopig..

Reden volgt in newbie topic vandaag of morgen


:W
too bad, hopelijk is het snel opgelost :Y


en jammer van de afmelding, maar toch weer 2nieuwe aanmeldingen erbij!
en jaja, zelfs nog een Fries :o
en nee conrad, geen diepvries....

34 and counting!
 
Avond :W

Vandaag een ritje gedaan met de Fazers van het motorforum en komt daar spontaan de oplossing voor het routeprobleem van deel 2 aanzetten. Tijdens het rijden zat ik al te denken: wacht eens, dit gebied ken ik, lijkt wel, was het niet zo dat......? Juist, tracklog eruit getrokken en bingo, sluit zo aan op de route voor de najaarsrit.

Voor deel 3 heb ik ook nog een leuk stukje gevonden, sluit zo aan op de al bestaande route, wordt wel weer een stukje langer. Eens kijken wat ik ermee doe en hoe het uit gaat komen. Hangt natuurlijk ook een beetje van deel 4 af, dat zint me nog steeds niet.

Het liefst wil ik de route weer bij De Meern laten eindigen, dat lijkt me het makkelijkste voor iedereen, al kom ik dan redelijk klem te zitten met allemaal stedelijke gebieden, waar ik eigenlijk geen trek in heb. Nog maar even verder kijken, gaat helemaal goedkomen.

Owja, voor de mensen die zich zorgen maken over de route: niet nodig, ben alleen een perfectionistische zeikerd ;)
 
Terug van veel te lang van hier weggeweest. ( ondertussen ook 2 weken Kroatie achter de rug )

Maar count us in voor de rit ( El_Sayal en ik )

BTW.. Kroatie is echt een aanrader voor een leuke motorvakantie, wat een wegen! Daar kunnen ze hier in NL nog wat van leren :) Wij waren overigens met de Auto.
 
Terug van veel te lang van hier weggeweest. ( ondertussen ook 2 weken Kroatie achter de rug )

Maar count us in voor de rit ( El_Sayal en ik )

BTW.. Kroatie is echt een aanrader voor een leuke motorvakantie, wat een wegen! Daar kunnen ze hier in NL nog wat van leren :) Wij waren overigens met de Auto.

Ze leeft nog ! :X
 
Maar count us in voor de rit ( El_Sayal en ik )


BIBI !!!!!!! *rent naar bibi toe en geeft knuffel

long time no see @MF
ik zet jou en EL_Macho erbij :}

ik neem aan het liefst bij elkaar in de groep?
als elmacho van niet vind, maar dat niet hardop durft te zeggen, me pb-box is open O-) :')
 
BIBI !!!!!!! *rent naar bibi toe en geeft knuffel

long time no see @MF
ik zet jou en EL_Macho erbij :}

ik neem aan het liefst bij elkaar in de groep?
als elmacho van niet vind, maar dat niet hardop durft te zeggen, me pb-box is open O-) :')

El macho heeft nix te vinden :P
Maar als het bij elkaar kan dan graag. Is wel makkelijk met lunch enzo. Macho is altijd de pakezel aangezien ik het verdom om kuchkuchkoffers... no offence op te monteren of een tanktas te kopen..

Knuffel terug schat!

Enne.. wat heb ik allemaal gemist?
 
El macho heeft nix te vinden :P
that's my girl!

Maar als het bij elkaar kan dan graag. Is wel makkelijk met lunch enzo. Macho is altijd de pakezel aangezien ik het verdom om kuchkuchkoffers... no offence op te monteren of een tanktas te kopen..
ik vermoedde het al, en is geregeld ;)

Knuffel terug schat!
luv you toe :j

Enne.. wat heb ik allemaal gemist?
geloof me, daar wil je niet aan beginnen.... we praten wel bij @meet
wat wel grappig is, is dat deze rit al eerste alle bekende gezichten zich hebben aangemeldt
ik bedacht me donderdag ofzo nog.... jammer dat ik bibi en macho nog niet gezien heb
maar gelukkig! jullie leven nog *O*

p.s.
heb je de foto's van walibi nog? waar ik opsta?
:')
 
Laatst bewerkt:
that's my girl!ik vermoedde het al, en is geregeld ;)luv you toe :jgeloof me, daar wil je niet aan beginnen.... we praten wel bij @meet
wat wel grappig is, is dat deze rit al eerste alle bekende gezichten zich hebben aangemeldt
ik bedacht me donderdag ofzo nog.... jammer dat ik bibi en macho nog niet gezien heb
maar gelukkig! jullie leven nog *O*

p.s.
heb je de foto's van walibi nog? waar ik opsta?
:')

ja die hebben we nog wel ergens. zal er van de week ff naar zoeken als ik er aan denk.
Ben nog steeds met de vakantie foto's bezig...

we waren er vorige week trouwens niet, zijn pas vrijdag nacht weer thuisgekomen
 
Is El_Nacho niet die gene met die open pijpen ;) hahaha Bibi long time no speak *D

weet nog wel dat ik voor je stond bij de pont met de eerste rit en dat ik in me spiegel kijk en denk WTF voeten over het stuur Huh dus ik draai me om ligt Bibi daar lang uit van de zon te genieten op haar Kwaak ;)
 
Terug van veel te lang van hier weggeweest. ( ondertussen ook 2 weken Kroatie achter de rug )

Maar count us in voor de rit ( El_Sayal en ik )

BTW.. Kroatie is echt een aanrader voor een leuke motorvakantie, wat een wegen! Daar kunnen ze hier in NL nog wat van leren :) Wij waren overigens met de Auto.

:^

Volgend jaar met de motor, weekje misschien... Als ik dat rondkrijg _O-
 
Is El_Nacho niet die gene met die open pijpen ;) hahaha Bibi long time no speak *D

weet nog wel dat ik voor je stond bij de pont met de eerste rit en dat ik in me spiegel kijk en denk WTF voeten over het stuur Huh dus ik draai me om ligt Bibi daar lang uit van de zon te genieten op haar Kwaak ;)

Klopt inderdaad, met die knetterpijpjes waar ie laatst bijna voor bekeurd is :+
Maar meneertje eigenwijs heeft ze er weer onder gezet hoor.. :z :z

Ja heerlijk die Kwaak, daar pas ik precies languit op.

Oh effe wat Kroatie kwijl foto's :)

44427_424851116199_500816199_5000922_3372858_n.jpg


44522_424850746199_500816199_5000884_7811415_n.jpg

( dit is trouwens Venetie, deden we ff tussendoor :P )

40574_424850936199_500816199_5000900_5660512_n.jpg


Zijn beetje groot formaat, maar had ff geen zin om te verkleinen :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan