Ondertussen heb ik een extra rem op het achterwiel gemaakt.
Tussen het linker achterwiel en het zijspanwiel zit namelijk een differentieel.
Het voorwiel is dan weer verbonden met het zijspanwiel met een viscokoppeling. Zoals een golfje 2 4x4 heeft en vast nog meer auto's.
Ik had in mijn tuin al eens bijna vast gezeten ondanks mijn 3 wiel aandrijving. Als het achterwiel door slipt doen de andere 2 wielen ook niks meer.
Dus ik denk ik maak het net als op een tractor dat ik 1 wiel kan remmen. In mijn ervaring werkt dat behoorlijk goed.
De remklauw is van een auto waar de handrem in zit dus moeilijk was het niet. Een remkabel pas gemaakt en een hevel gemaakt die ik met mijn rechter hak kan bedienen.
Wiel:
Rechter treeplank, tegen de rijrichting in gefotografeerd.
Hevel van iets dichterbij.
Het remvermogen is onvoldoende voor een noodstop, maar voor mijn functie werkt het.
Ik weet nu wel dat mijn voorwielaandrijving niet of nauwelijks werkt. Dat vermoeden had ik al, nu kon ik het eindelijk testen.
Voor de offroad capaciteit toch maar eens nadenken over een differentieelslot....